Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Hz. Allah düşünür mü?

Hayırlı günler.

Arkadaşlar Hz. Allah düşünürmü? yani onun sıfatları arasında böyle birşey yok , fakat dinen de aksini idda eden bir durumda yok.

Yani elbetteki o düşünse bile insanlar gibi düşünmez.

misal şunu nasıl yaparım hallederim gibi düşünmez eminim ama oda bişeyleri düşünüyor olabilir gibi geliyor.

burada türkçemizin düşünme kelimesi hakkında ki manalarını ele almak ve bunlara göre hareket etmek daha doğru olur.

Misal düşünmek şu anlamlara gelir;

bir kişiyi düşünmek , onun iyiliğini ve kötülüğünü istemek
bir konu hakkında plan ve program yapmak
bir husus hakkında ne yapacağını düşünmek
düşünceli davranmak
karar vermek

gibi böyle değişik anlamlara gelebilir. bu ve benzeri durumlar için Hz. Allahımızın sıfatları arasında uygun düşen yada fıkhen bu konuyu açıklamamıza yardımcı olacak bir konu varmıdır.

Teşekkürler...

Melekler üzüm yer gibi olmuş,

düşünmek yaratılmışlara mahsus bir özellik olsa gerek.. Allaha bir mekan tayin etmenin başka bir versiyonu gibi duruyor..

Bize bildirilen sıfatları malum.. Düşünceyi irade açısından bakarsanız aşağıdaki gibi birşey çıkar:

İrade: “Dilemek” demektir. Allah Teala dileyicidir. Allah (c.c.) varlıkların konumla*rını, durumlarını ve özelliklerini belirleyendir. Allah'ın dilediği olur, dile*mediği olmaz. İrade sıfatının zıddı olan iradesizlik ve mecbur kalmak/zorunda olmak Allah Teala hakkında düşünülemez. Meşîet de irade manasına gelen bir kelime*dir. Kur'an'daki "De ki: Mülkün gerçek sahibi olan Allahım, sen mülkü diledi*ğine verirsin ve mülkü dilediğinden alırsın. Dilediğini yüceltir, dilediğini de alçaltırsın..." [Âl-i İmrân suresi, 26], "Göklerin ve yerin mülkü Allah'ındır. O, diledi*ğini yaratır..." [Şûrâ suresi, 49] âyetleri irade sıfatının naklî delillerindendir.

Kur'an-ı Kerim'de: "Allah her şeyi en iyi bilendir" (Ahzab/40) buyurulmaktadır. Yine bir başka Ayet-i Kerime'de: "(Allah) Gözlerin hain bakışlarını ve kalblerin gizleyeceği her şeyi bilir" (müminun/19) hükmü yer almıştır. Allahû Teâla (cc) kainatta vaki olmuş, olan ve olacak her şeyi (gizli veya aşikâr) daima ve tam olarak bilir. İlmin zıddı: Cehil, gaflet ve unutkanlıktır. Bütün bunlar Allahû Teâla (cc) için muhaldir. Çünkü O'nun ilmi ebedi ve ezelidir. Hiçbir şey Allahû Teâla (cc)'nın ilminin dışında kalamaz.


Ateizm

MollaCami.Com