Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Bir soru Hazreti aise kac yasinda evlendi,


teşekürler yusuf furkan kardeşim

güzel efodi kardeşim. bazı mevzular vardı üzerinde pek fazla konuşmamak daha eftaldir. İslamiyette sınır yaş değil ergenliktir. Diğer mevzu da rivayetler söz konusudur. evet 18-19 yaş çıkaranlar var. Bir islam büyüğü der ki,

babam anlatır eskiden bizim oralarda tarlalar sabanla sürülürken arada kök takılır. o kökü sabanla söktüreceğim diye uğraşmak yerine sabanı hafif kaldırıp sürmeye devam ederlerdi. derslerinizde de böyle yapın anlayamadığınız bir yer oldugunda zaman kaybı yerine çalışmaya devam edin. başı ve sonu anlaşılmış ilmin anlayamadığınız yeride anlayacaksınızdır.

bazen fıkhı mevzularda da aklın ve mantığın durduğu yerlerde olabilir. bir insanın kafası bunlara takılmış olabilir. gayemiz annemizin yaş mevzusu değil. gayemiz insanların hidayeti. ısrarla birilerine birşey anlatmak yerine mevzuyu geçiştirip başka mevzularla yola devam edilir. kişinin niyeti islamı öğrenmekse bunlara takılmayacaktır zaten. ama niyet düşmanlıksa zaten hiç ama hiç konuşmaya gerek yok. yok falanca kitapta 5 yaş yaşıyormuş deyip taşlamaya devam edecektir. islamiyette sınır açık ve nettir ERGENLİK.. nişan söz vs bunlar olabilir. 5 yaşında sözlendi vs bunlarla uğraşmaya yok yüzlerce beişk kertmesi filmleri var..



Peygamberin eşleri müminlerin annesidir. bu ayetle sabittir. Anan ve baban mevzusunda ne kadar konuşulmasıni istiyorsan bu mevzularda da ona göre konuş

selam sevgi ve dua ile


piri reis kardesimizin mesajindan anladigim su, nasilki kurani kerimde bazi ayetler gelmis bir müddet sonra baska bir ayetle o ayetlerin hükmü kaldirimistir... simdi biri kalkip o hükmü kaldirilmis ayetlerle hüküm vermeye kalkmasi nasil abesle istigal ve kabul edilemez ise, peygamberimiz zamanindada olan su veya bu hadiseler ile ilgili hüküm verecek olanlarda ehli sünnet alimlerinin fetvalaridir... onlarin peygamberimizin hayatinin yorumlarini bizim baz almamiz gerekir... cünkü, kurandan,sünnet ve hadislerden hüküm cikarmak müctehid isidir.. her aklina esen bu ise soyunmamalidir, altinda kalir Allah muafaza...
selametle...

efodi kardeşim öncelikle sitemize hoşgeldin yalnız ilk gelişinle beraber burada ilk paylaşımın, ilk sorduğun soru bu. neden acaba böyle güzel bir sitede bunu sormanın amacı acaba nedir?

hoşbulduk. teşekkür ederim. hepinize hayırlı günler diliyorum. bu konuda yazmamın sebebi ni sormuşsunuz. şudur. diğer konuların çoğu islam inancını ve imanı mızı geliştirmeye yönelik. yani her müslümanın bilmesi gereken konular. ama bu konu çok suistimal ediliyor. yaşlar çarpıtılıyor. peygamberimizin yaptığı bir şey bir müslümanı nasıl bu kadar rahatsız eder de , müslüman buna kılıf bulmaya çalışır? olan budur. 18-19 yaş nerden çıktı? veya boşverin bu konuları ne demek? neden kabullenemiyorsun da çarpıtıyorsun? ben hiç bir kökün üzerinden atlayamam. çünkü bu konular islam karşıtlarının ileri sürdüğü konulardan. biz köklerin üzerinden atladıkça, tarlayı temizleyemedikçe, tarlanız temiz değil derler. ha kendi islamımızı yaşayalım, kimse bize karışmasın,biz kimseye karışmıyoruz diyorsanız o zaman bilemem. ama ben islamı aklımla açıklamak isterim. konudan kaçmak akıla saygısızlıktır. islamı akılla bilmek önemlidir. islamı akılla bilen başkasına açıklayabilir. fıkıh bunun için vardır. alimler yüzyıllardır bu konuları netleştirmeye çalışıyor. sizin mantığınız la islam maneviyat sınırları içersinde kalır, herkes sadece inanır işte. inanmak başka bilmek başkadır. islamın ne dediğini bilmezseniz o zaman islamı gerçekle bağdaştıramazsınız ki bu da çatışmaya sebebiyet verir. her vesile ile müslüman olduğunu deklare eden hüseyin üzmezin başına gelenler sadece kendinimi bağlar? hayır. islam hukuku ile medeni hukuk çatışmıştır. bu çatışma da, dinimizin imajı insanların gözünde ne duruma düştü. atlayalımmı şimdi kökün üzerinden ne dersiniz? islam da böyle bir şey yok desenizde, müslüman biri bu nu yaptı ve serbest diyor. ayrıca bir arkadaş ta peygaberimizin evliliklerinin hikmetinden bahsetmiş. burada peygamberimizin evliliklerinin hikmetinin bilinmesi gerekliliğini anlayamadım. önemli olan burada müminlere bu yaşta evlilik yasak mı serbest mi? konu bu. hikmeti ne olursa olsun, esas olan bu durum diğer müminler içinde geçerlimidir? çoğu kaynakta buna cevaz vardır. önce bunu kabul edip sonra da bunu değiştirmeye çalışmalıyız. o zamanın şartlarında bu böyledir. şimdilerde bu durum değişmelidir. diyebiliriz mesela. ama konuyu atlamak, islam karşıtlarına koz verir.

Nisâ(*) Sûresinin 6 . Ayetinde
Yetimleri deneyin. Evlenme çağına (büluğa) erdiklerinde, eğer reşid olduklarını görürseniz, mallarını kendilerine verin. Büyüyecekler (ve mallarını geri alacaklar) diye israf ederek ve aceleye getirerek mallarını yemeyin. (Velilerden) kim zengin ise (yetim malından yemeğe) tenezzül etmesin. Kim de fakir ise, aklın ve dinin gereklerine uygun bir biçimde (hizmetinin karşılığı kadar) yesin. Mallarını kendilerine geri verdiğiniz zaman da yanlarında şahit bulundurun. Hesap görücü olarak Allah yeter.

bu ayete baktığımızda evlenme çağı için buluğa erme açıklaması yapılmış. o zamanın şartlarını bilemeyiz ama günümüzde de bildiğim kadarıyla bazı koşullarda kızlarımız daha erken yaşta buluğa erebiliyorlar. öyleyse günümüzde buluğa erdi ise evlenilebilir olarak anlıyorum. tabi bu benim anlayışımdı sizlerde bir göz gezdirebilirsiniz kur-an'ı kerime. eğer amaç bugün kızlarla kaç yaşında evlenilebilir hangisi doğru diye tartışışıyorsa kur-an ayetlerinden bulabiliriz. ama illaki karalamaksa amaç o günün şartlarını bilemeyeceğimizin farkında olmasını bekleyemeyiz elbette.

Nisâ(*) Sûresinin 25 . Ayetinde
Sizden kimin, hür mü’min kadınlarla evlenmeye gücü yetmezse sahip olduğunuz mü’min genç kızlarınızdan (cariyelerinizden) alsın. Allah sizin imanınızı daha iyi bilir. Hepiniz birbirinizdensiniz. Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost tutmamaları halinde sahiplerinin izniyle onlarla evlenin, mehirlerini de güzelce verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa, onlara hür kadınların cezasının yarısı uygulanır. Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

Maaşallah, sitemizde müfessirlerin de olduğunu bilmiyordum. ??? Meğer ne cevherler varmış da bu kadar hassas bir konuda dilediği gibi yorum yazıp hüküm koyabilecek...

farukaktaş kardeşim siz bu cevabı yazınca benim içim sızladı. ben konunun fazla saptığını görünce kurandan bir ayet bulmak istedim. yorumumuda yazdım altına ama haklısınız keşke yorumumu eklemeseydim. lütfen hakkınızı helal edin kardeşlerim. amacım konuyu kendi yorumlarımla açıklamak değildi. tekrar özür diliyorum.

bakın aslında ciltlerce bu konular işlendi. düşünün islam bir çok devirler altınçağını yaşadı binlerce islam alimi bunları tartıştı zaten. Bir islam büyüğüne niye kitap yazmadığı soruldugunda kütüphanelerde tozlanan kitapları göstermişti. Durum bu.. şu an neden açığa çıkmasın vs dediklerinizin hepsi kayıtlarda zaten var.

Ben şahsen bu mevzulara girmeyelim derken kaçalım konuyu değinmeyelim demiyorum. zaten bu ve benzeri bir çok konuyu www.zehirli.org adresinde değiniyoruz. vaktiniz varsa orada ilgili makaleleri paylaşalım.

diğer açıdan bu mevzularda çok önemli. bunları açıklamak ve değinmek gerekiyor. ama kaynakları ile. mesela imam azam ne demiş. imam gazali ne yazmış. imam rabbani neler demiş. ruhul beyanda nasıl geçer. mektubatta neler yazılmış.. bunları bulup yazalım. 2 hadis yazıp gerçeklerden kaçmayın demekle olmaz. o hadisleri bilmeyen yok zaten. inkar eden ise hiç yok. gerçek araştırmacılık gün yüzüne çıkmamışları da çıkarmak. bir mevzuda 500 alimin görüşünü derleyebilmek. madem ki ben ilgileniyorum diyorsunuz hadin o zaman. bekliyorum araştırmanızı.


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com