Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


ölüm

yorumlarınız için teşekkür ederim kardeşim

Bu şekilde bir sorunun doğru olmayacağı doğru bir tespit. Ölüm ne mükafat ne de cezadır, ölüm haktır. Mükafat aynı zamanda bir "ödül" anlamındadır. "Ceza" kelimesinin de aynı anlamı taşımadığı söylenemez, bir bakıma "karşılık" demektir. Ölüm hiçbir şeyin karşılığı değildir, mükafat ya da ceza olmuş olsa idi bazı insanlar ölür bazıları ölmezdi. :)

Sorunun yanlış anlaşıldığına da değinilmiş; "ölüm zaten haktır; ancak bazısı için ceza bazısı için de mükafattır" demek istemişsiniz anladığım kadarıyla. Ancak bu da yanlış bir ifade. Bir sorunun cevabında kader mevzuuna genişçe yer vermiştik. Kişi yaşamı süresince yanlış da yapsa doğru da yapsa Cenab-ı Hakk'ın ona vermiş olduğu ömrü yaşayacak. Ecel, ömrün nihayetidir ve o an hiçbir şekilde değişmez. "Dua ve iltica ile değişebilir..." diyenler olabilir, Cenab-ı Hakk yapılacak o dua ve ilticayı da kendi ilmi icabı bilmektedir, dolayısıyla hiçbir şekilde değişmez.

Ceza ya da mükafat olarak ölümü değil ölümden sonrası söylenebilir.

***

"Atalarımız sağ kalsaydı evlatları onlara bakmak zorunda olacaklardı" yorumu doğru bir yorum olmasa gerek. Çünkü ölüm sonradan ortaya çıkan bir şey değil ki... Böyle bir yoruma gerek de yok, boşa kafa yormaktan ibaret. Eğer böyle bir şey olsaydı her şeyi nizam ve intizam içinde yaratan Rabbimiz onu da nizam ve intizam içinde yaratırdı. Yani oturup da "7. kuşak dedem sağ kalsa idi ona nasıl bakacaktım, ölüm ona bir mükafat olmuş" diye düşünmek biraz yersiz. O durumda ölüm ona değil evladına mükafat olmuş, gibi bir durum oluyor. :)

***

"Her nefis ölümü tadacaktır" ayet-i kerimesiyle Cenab-ı Hakk kendi zatından başka her şeyin ölümlü olduğunu bildirmiştir. Nefsî olan her şey gelip geçicidir, nefse uyan yaptığından eninde sonunda pişman olacaktır, ölümden önce ya da sonra. Onun için gelip geçici olan nefsani duygulara değil "bakî" olan Cenab-ı Hakk'a bağlanmak gerrekir.

Aydınlattığınız için teşekkürler...

Öleceğiz müjdeler olsun müjdeler olsun
Ölümüde öldüren Rabbe secdeler olsun


N.F.K

çevremde bu şekilde soru soran çok insan var. hatta reenkarnasyonu savunan insanlar bile var. ben de bana sorulan bir soruyu buraya taşıdım. bu benim kendi sorum değil. ve hatta bulunduğum çevrede cuma vaktinde dükkanlarımı kapattığımdan dolayı tepki veren çok insan var. vermiş oldunuz bilgi için teşekkür ederim farukaktaş kardeşim.

İmtihan

` Kafire kalktı ölüm, mümine var! ` deseler
Kim ` Ben müminlerleyim, bana Allah gerek ` der?
(1980)

Necip Fazıl Kısakürek


çevremde bu şekilde soru soran çok insan var. hatta reenkarnasyonu savunan insanlar bile var. ben de bana sorulan bir soruyu buraya taşıdım. bu benim kendi sorum değil. ve hatta bulunduğum çevrede cuma vaktinde dükkanlarımı kapattığımdan dolayı tepki veren çok insan var. vermiş oldunuz bilgi için teşekkür ederim farukaktaş kardeşim.


Rica ederim; fakat eleştirilerim sizin için değil, soru için. Biraz felsefi düşünenler bu tür sorularla uğraşıyor, kafa kurcalamaya çalışıyor. Bizimle paylaştığınız için teşekkür ederiz, hep birlikte yorumlamış, olduk.

Allah razı olsun kardeşlerim. yine de yanlış anlaşılmaya sebebiyet verdiysen kardeşlerimden özür dilerim

kardeşim Allah sizlerden razı olsun ama şuna dikkatinizi çekerim ayetlerde derin manalar vardır. 'HER NEFİS ÖLÜMÜ TATMAKTADIR'.Bütün mahlukat her an ölümü yaşamaktadır.6 ayda bir hücrelerimiz tazelenmektedir.dikkat edilirse ölüm hakikatı bütün nefiser için aynı zaviyede ayrıca ölüm mükafatmı cazamı sorusuna gelince bu soruyu soran kardeş iyi incelenirse ölümün insanlar için rahmet oluşunu nazara veriyor.bu zaviyeden bakılırsa soruya yanlış dememek lazım.zaten ölüm rahmettir.sevgiliye kavuşmaktır.mümin için pasaporttur.o yüzden eleştirilerimiz yapıcı olmalı yıkıcı deyil ama sorunun söyleniş biçimi ile aktarcı kardeşimizin ifade etmek istediği manayı her vicdan sahibi iyi tetkik ederse o manayı anlayacaktır.bu da acizane benim yorumum.eğer bir hata ve kusurum varsa kardeşlerimin affına sığınıyorum.vede dualarını istirham ediyorum.

yorumun için teşekkürler denizce kardeşim


kardeşim Allah sizlerden razı olsun ama şuna dikkatinizi çekerim ayetlerde derin manalar vardır. 'HER NEFİS ÖLÜMÜ TATMAKTADIR'.Bütün mahlukat her an ölümü yaşamaktadır.6 ayda bir hücrelerimiz tazelenmektedir.dikkat edilirse ölüm hakikatı bütün nefiser için aynı zaviyede ayrıca ölüm mükafatmı cazamı sorusuna gelince bu soruyu soran kardeş iyi incelenirse ölümün insanlar için rahmet oluşunu nazara veriyor.bu zaviyeden bakılırsa soruya yanlış dememek lazım.zaten ölüm rahmettir.sevgiliye kavuşmaktır.mümin için pasaporttur.o yüzden eleştirilerimiz yapıcı olmalı yıkıcı deyil ama sorunun söyleniş biçimi ile aktarcı kardeşimizin ifade etmek istediği manayı her vicdan sahibi iyi tetkik ederse o manayı anlayacaktır.bu da acizane benim yorumum.eğer bir hata ve kusurum varsa kardeşlerimin affına sığınıyorum.vede dualarını istirham ediyorum.


Zaten kendi yorumunuz olduğunu belirtmişsiniz. Tefsir için yeterli ilmim olmadığından kendim yorum yapmaktan acizim, tefsirlerde de genel olarak üstteki şekilde ifade edilmiş. Ölüm elbette ki sevgiliye kavuşmaktır, Mevlana Hz.'nin ifadesiyle "Şeb-i Aruz"dur. Fakat ölümün "Şeb-i Aruz" olabilmesi için hazırlıklı olmak gerekir, kalbi de hazırlamak gerekir. Hele hele şu zamanda... :)

Allah kalblerimizi ve bütün zerrelerimizi ölüm hakikatına karşı açsın inşaallah.

amin :)

Bence o kişinin amellerine ve makamına göre değişir.'Dünya müslümanın cehennemi kafirin ise cennetidir ahirette ise bunun tam zıddı olacaktır' demiştir bir alim.Kişinin gerçek maşuğu oradaysa aşığın maşuğuna kavuşması nasıl ızdırap addedilir? Asıl ızdırap ondan ayrı kalmaktır. Ölüm günü düğün günü olan nice ceddimiz vardır.Hatta Yunus Emre maşuğuna kavuşma arzusunu şöyle dile getirmiştir.

Cennet cennet dedikleri
Bir kaç gılman bir kaç huri
İsteyene ver onları
Bana seni gerek seni...

yorumlarınız için teşekkür ederim kardeşlerim


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com