Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Hanımların Peygamber efendimize s.a.v biatı

Hz Allah ayeti kerimede mealen;

'' Mümin hanımlar biat için sana geldikleri zaman Allaha şirk koşmamak, hırsızlık yapmamak, zina etmemek, evlatlarını öldürmemek, elleri ile ayakları arasında uydurup iftira etmemek, ve iyiliklerde sana asi olmamak üzere sana biat etsinler.sen onlar için hz Allaha istiğfar et. muhakkak hz Allah mağfireti merhameti en geniş olandır..''

bu ayeti kerime mekkenin feth edildiği gün nazil olmuştur.P.E. erkeklerin biatından sonra hanımlardan biat aldı.ancak efendimizin eli biat eden haımların eline deymedi.. Hanımlardaki kötü ahlak ve huylar erkeklere nisbetle daha çok olduğundan P.EF.erkeklerin biatinin dışında hanımlara bazı şartlar ziyade etti.. hanımları hz Allahın yukarıdaki ayeti kerimesindeki emrine imtisalen hanımları şu kötü huylardan nehy etti..

Hanımların biatinde ayrı olarak zikr edilen 6 şart vardır..

1- Allah'a şirk koşmak
2- Hırsızlık yapmak
3- Zina yapmak
4- Evladını öldürmek
5- İftira etmek
6-Peygamberin emr ettiği şeylerde ona asi olmak


bu maddeleri imamı rabbani hazretlerinin mektubunda beyan ettiği şekilde daha izahlı olarak yazmaya çalışacağım biiznillah..

1- ALLAH'A ŞİRK KOŞMAK

Peygamber efendimiz s.a.v ilk olarak hanımları Allah'a şirk koşmaktan men etmiş ve bu konuda hanımlardan biat almıştır.

İmamı Rabbani hz. mektubatı şerif 3.cild 41. mektubunda bu konuyu ayrıntılı bişekilde izah etmiş. Bende faideli olacağını düşündüğüm için ekliyorum.


Hz Allah ayeti kerimede mealen;

'' Mümin hanımlar biat için sana geldikleri zaman Allaha şirk koşmamak, hırsızlık yapmamak, zina etmemek, evlatlarını öldürmemek, elleri ile ayakları arasında uydurup iftira etmemek, ve iyiliklerde sana asi olmamak üzere sana biat etsinler.sen onlar için hz Allaha istiğfar et. muhakkak hz Allah mağfireti merhameti en geniş olandır..'' mümtehine suresi ayet 16

Bu ayeti kerime mekkenin feth edildiği gün nazil olmuştur.P.E. erkeklerin biatından sonra hanımlardan biat aldı. Ancak efendimizin eli biat eden haımların eline deymedi. Hanımlardaki kötü ahlak ve huylar erkeklere nisbetle daha çok olduğundan P.EF.erkeklerin biatinin dışında hanımlara bazı şartlar ziyade etti. Hanımları hz Allahın yukarıdaki ayeti kerimesindeki emrine imtisalen hanımları şu kötü huylardan nehy etti.
İbadeti şirk kokusundan ve süm'a dan (başkasına duyurmak) uzak olmayan kişide şirk dairesine dahildir. Bu kişi ihlaslı bir tevhid ehli değildir.

Peygamber Efendimiz hadisi şerif de ''Ümmetimin içindeki şirk karanlık gecede siyah bir kayanın üzerindeki karıncanın kıpırdanmasından daha gizlidir.''
Diğer bir hadisi şerif de; ''Siz küçük olan şirkden kaçının'' ashabı kiram ''küçük şirk nedir'' deyince P.Efendimiz ''küçük şirk riyadır'' buyurdu.
Yine konu ile alakalı bir hadisi şerif de ''Uğursuzluk şirkdir'' buyrulmuş P.Ef. bunu üç kez tekrarlamıştır.
İbni mesud r.a ''uğursuzluk ancak uğursuzluğa inananlara zarar verir.'' buyurmuşlardır.. (ruhulbeyan c.1 s.826)

Şirk merasimlerine ve küfür mevsimlerine tağzim etmek şirke atılan kuvvetli bir adımdır. İki dini tasdik eden şirk ehlindendir. İslam ve küfür hükümlerini yapmaya çalışan toplayan kimse müşrikdir. Ehli islamın cahilleri arasınd meşur olduğu gibi hastalıkların giderilmesinde tağuttan ve putlardan yardım istemek şirkin ve dalaletin ta kendisidir. ihtiyaçlarını taşlardan talep etmek küfürdür ve hz Allahı inkardır.
Hanımların ekserisi cehaletlerinin kamil olması vasıtası ile şu istimdad (yardım istemek belası ile belalanmışlardır. Hint kadınları arasında setile olarak bilinen cederii (çiçek)hastalığının çıktığı zaman da şirk ehline ve onların şirk merasimlerini edaya düşkündürler. Muhakkak şu fiili terk eden bundan uzak duran bir hanım olmaayıp hanımların hayırlısından da şerlisinden de görülmüş müşahede edilmiştir. Ancak hz Allahın koruyup muhafaza ettikleri bundan uzak durmuştur.. Hintlere göre özel günlere tağzim, yahudilerin özel merasimlerini eda etmek şirki ve küfrü icap ettirir.

Nitekim ehli islamın cahilleri hususiyyetle müslüman hanımlar, kafirlerin adetlerini onların kutlama günlerinde eda ederler. Onların bayramlarını kendi bayramları kılarlar. Ve ogünlerde şirk ehlinin hediyeleri gibi kızlarının ve kardeşlerinin evlerine hediye gönderirler. Ve yine bu mevsimde kaplarını küfür ehlinin adetleri gibi boyarlar. Kaplarını kırmızı pirinç ile doldururlar sonra onları hediye olarak gönderirler. Şu günlere büyük bir ehemmiyyet gösterirler. İşte bunların küllisi şirkdir ve islam dinine küfürdür.

Hz Allah ayeti kerime de '' Onlar Allaha ancak şirk koşarak iman ederler'' buy.

Şeyhler için nezr ediliponların kabirler başında kesilen kurbanlar fukaha indinde cinler için kesilen kurban gibidir şer'an men edilmiştir ve şirk dairesine dahildir. Şirk şaibesi (kokusu) olduğu için şu amelden kaçınmak lazım gelir. Yine hanımların şeyhlere niyet ile oruç tutması bunun bir benzeridir. Şeyhlerin çoğunun isimlerini kendileri uydururlar. Onlara niyet ile oruç tutarlar hergünün iftarı için özel bir yemek, ve gün tağyin ederler. Arzu ve isteklerini bu oruca bağlı kılarlar. İhtiyaçlarını şu oruçlar vasıtası ile şeyhlerden talep ederler. ihtiyaçlarının karşılanacağını zan ederler. İşte şu fiil Allaha ibadette gayrı ortak koşmaktır. Ve ibadetleri vasıtası ile ihtiyaçları başkasından istemektir. Şu işin kötülüğünün bilinmesi lazım gelir.

Bu işin çirkinliği açıklandığı zaman bazı hanımlar; biz Allah için oruç tutuyoruz ancak sevabını şeyhlerin ruhlarına hediye ediyoruz derler. Onların bu sözleri hiledir. Eğer onlar sözlerinde sadık iseler oruç için neden gün ve yemek tahsis ediyorlar. Onlar iftarda ekseriyyetle haram şeyleri işlerler ve haram olan şeyler ile iftar ederler. İhtiyaçları karşılanmasını haram olan şeyleri işlemeye mahsus zannederler. İşte şu fiil dalaletin takendisidir ve şeytanın aldatmacasıdır.


Hayatın İçinden İslam

MollaCami.Com