Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Tek kartla her kapıyı açın

Kendine özgü ödeme ağı geliştirerek kurumlara ödeme sistemleri çözümü hizmeti vermek üzere yaklaşık 10 yıl önce kurulan Multinet, geçtiğimiz aylarda hayata geçirdiği TTKey projesiyle Türk Telekom’da kapsamlı bir çözüme imza attı. Aynı kartta hem yongalı, hem temassız teknolojilerin kullanıldığı bu kart sayesinde, Türk Telekom çalışanları ödeme ve kimlik doğrulamaya ilişkin çok sayıda işlemi aynı kart üzerinden gerçekleştirebiliyorlar.
Multinet Pazarlama Müdürü Uğur Tarı, Türk Telekom’daki projeyle Multinet’in akıllı kart sistemlerinin çok sayıdaki çalışanın kullanımına girdiğini söylüyor. Böylece kurum çalışanlarına aynı kart üzerinden birçok hizmet sağlanabildiği gibi, bunlar izlenebiliyor ve raporlanabiliyor. Tarı, bu kartın Türk Telekom’un kimlik yapısına uygun, üzerinde kimlik bilgilerinin yer aldığı bir kart olduğunu ve Multinet teknolojik altyapısını kullandığını belirtiyor. Karttaki yongalı sistemle restoran, market ve otel ödemeleri yapılabilirken, kartın temassız işlem özelliği kapı geçişlerinde ve yemekhane kontrol sistemlerinde kullanılabiliyor. Tüm bu işlemler hem kullanıcı tarafında, hem yönetim tarafında detaylı olarak raporlanabiliyor. Kartın üzerinde kurum çalışanlarının kimlik bilgileri basılı olarak yer alıyor. Böylece çalışanlar, TTKey’i kurum kimliği olarak da kullanabiliyor.
Hedef sihirli karta ulaşmak
Multinet Bilgi Teknolojileri Direktörü Leyla Kara, Multinet’in vizyonunu “Herhangi bir ürün veya cihazdan bağımsız olarak, tek bir kartla birçok işlemi yapabilmenizi sağlayacak sihirli karta ulaşmak” olarak tanımlıyor ve TTKey projesinin bu yolda atılmış önemli bir adım olduğunu söylüyor. Türk Telekom’un Türkiye pazarında büyük şirketlerden biri olduğunu belirten Kara, “Bir müşterinin aynı anda 35 bin kartına hizmet verebiliyor olmak bizim için heyecanlı ve güzel bir gelişme. Türk Telekom çalışanları Türkiye’nin her yerindeler, dolayısıyla bu bizim de her yerde olmamızı gerektiriyordu. Bu sayede sadece büyük şirketlere değil, KOBİ’lere de hizmet vermeye hazır hale geldik” diyor. İlk defa bu kadar büyük bir gruba hizmet verdiklerinin altını çizen Kara, “Türk Telekom bizim için özel bir müşteri, önemli bir referans. Böyle büyük bir grubu memnun etmiş olmak, önümüzdeki aylarda benzer projelerle dünyaya açılma konusunda bizi cesaretlendirdi” diyor.


Teknolojik Araştırmalar ve Haberler

MollaCami.Com