Toplam 5 sonuçtan 1 ile 5 arasındakiler gösteriliyor.
  1. #1
    Aktif Üye Emektar
    Üyelik Tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    6,669
    Rep Gücü
    25

    Egzersiz Yapanlara Önemli Uyarılar

      
    Egzersiz yapanlara önemli Uyarılar

    Egzersiz yaparken uyguladığınız antrenman, açlık durumunuz, sıvı tüketiminiz ve genetik yapınız performansınızı olumsuz etkileyebiliyor.
    Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada "Karbonhidrat tüketiminde kompleks, posa içeriği yüksek, vitamin mineral yönünden zengin olanlar (esmer ekmek, bulgur, pirinç, makarna, diğer tahıl ürünleri, kuru baklagiller, sebzeler, meyveler) tercih edilmelidir" denildi.Egzersiz yapanların bilinenin aksine fazla protein tüketmelerine ve aşırı yağ kısıtlamasına gereksinimleri olmadığı belirtilirken, gereksinimin üzerinde protein alımının kas kitlesinde bir artış sağlamayacağı kaydedildi.

    SIVI tüketimini artırın. Vücuttaki sıvı kaybının egzersiz performansını azalttığı için bu nedenle egzersiz öncesi, sırası ve sonrasında sıvı kaybının artırılması gerektiğine işaret edildi. Ayrıca, spor performansını etkileyen ürünler (ergojenik yardımcılar, sporcu ürünleri, vitaminler, kreatin ginseng vb) hakkında iddia edilenlerin bazen sadece sporcuların boşuna para harcamasına neden olduğu ifade edilirken, "Spor performansını etkileyen ürünler kullanılmadan önce doktora ya da diyetisyene danışılmalıdır" denildi. Bakanlık egzersiz yapan vatandaşlara şu önerilerde bulundu:

    • Sıvı tüketimi için susamayı beklemeyin,

    • Besin çeşitliliğini artırın,

    • Özellikle sıcak havalarda sıvı tüketimini daha da artırın,

    • Egzersiz sırasında kaybedilen sıvının karşılanması amacıyla da belirli aralıklar (15- 20 dakikada 1 su bardağı kadar) su için,

    • Egzersiz öncesi, aşırı tok veya aç olunması performansı olumsuz etkiler. Egzersiz öncesi öğün, egzersizden 2-4 saat önce ve mideyi rahatsız etmeyecek şekilde yeterli sıvı, düşük yağ ve posa, yüksek karbonhidrat, orta düzey protein ve alışkın olunan yiyeceklerden oluşmalıdır,

    • Egzersiz yapan bireyler yeterli ve dengeli beslenmeyle tüm vitaminleri ve mineralleri alabilirler. Bu nedenle egzersiz yapan bireylerin ek olarak vitamin ve mineral kullanmalarına gerek yoktur.

    Egzersiztr.Com'dan Alıntıdır-

  2. #2
    Moderator Emektar
    Üyelik Tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    5,858
    Rep Gücü
    28

    Ynt: Egzersiz Yapanlara Önemli Uyarılar

    teşekkür ederim bende 3 aylığına bir spor merkezine yazıldım sabah 10 da gidiyorum tam 3 saat, çok çeşitli aletlerle spor yapıyoruz hocamızda sürekli sıvı tüketin diyor
    fakat ben sabah kahvaltısı etmeden gidiyordum dolu miğdeyle rahat edemem diye bundan sonra daha dikkatli olayım inşallah..
    Ya Rabbi! Doğruyu doğru olarak bize göster ve ona uymak için kuvvet ve kudret ver.

  3. #3
    Aktif Üye Poyraz
    Üyelik Tarihi
    Nov 2008
    Mesajlar
    1,201
    Rep Gücü
    14

    Ynt: Egzersiz Yapanlara Önemli Uyarılar

    bende evde kendim yapıyorum ama bende aç yapıyodum su içiyorum yalnızca bundan sonra dikkat ederiz inşaallah
    verdiğin güzel bilgiler için teşekkürler hemşerim

  4. #4
    Aktif Üye Emektar
    Üyelik Tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    6,669
    Rep Gücü
    25

    Ynt: Egzersiz Yapanlara Önemli Uyarılar

    Sağlık herşeyden önemli, katkılarınızdan ve kıymetli yorumlarınızdan ötürü her ikinize de teşekkür ederim arkadaşlar.

  5. #5
    Aktif Üye Girişken
    Üyelik Tarihi
    Mar 2009
    Mesajlar
    906
    Rep Gücü
    13

    Ynt: Egzersiz Yapanlara Önemli Uyarılar

    faydali konular icin tesekkur ederiz

Konu Bilgisi

Users Browsing this Thread

Şu anda 1 üyemiz bu konuya göz atıyor. (0 kayıtlı üye ve 1 misafir.)

     

Benzer Konular

  1. Düzenli Egzersiz
    Konuyu Açan: firdevs27, Forum: Spor.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj : 08-10-2008, 08:23
  2. Egzersiz yapanlara önemli uyarılar
    Konuyu Açan: firdevs27, Forum: Spor.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 07-06-2008, 13:47
  3. Diyabetli Hastalarda Egzersiz
    Konuyu Açan: firdevs27, Forum: Spor.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj : 27-04-2008, 19:59
  4. Egzersiz ve Saglık
    Konuyu Açan: Mecelle, Forum: Dengeli Beslenme & Diyet.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj : 14-04-2008, 00:00

Bu Konuyu Paylaşın !

Bu Konuyu Paylaşın !

Yetkileriniz

  • Konu açma yetkiniz yok.
  • Cevap yazma yetkiniz yok.
  • Eklenti yükleme yetkiniz yok.
  • Mesajınızı değiştirme yetkiniz yok.
  •