Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


BAŞLICA MEŞHUR ŞİA FIRKALARI

BAŞLICA MEŞHUR ŞİA FIRKALARI

KÂMİLİYYE FIRKASI
Bozuk itikadları: Kâmiliyye fırkası Ashâb-ı Kiram’ı kötüler. Hazret-i Ali’yi imâm yapmadıkları için, Ashab-ı Kiram’a kâfir derler. Kendi hakkını aramadığı için Hazret-i Ali’ye de kâfir derler. Tenasuha (reenkarnasyona) inanırlar.

BENÂNİYYE FIRKASI
Benâniyye fırkası Benan b. Cem’an yolunda gidenlerdir.
Bozuk itikadları: “İlâhımız insan şeklindedir, zamanla helâk oldu, yalnız yüzü kaldı. Allah’ın ruhu Ali’dedir. Ondan sonra oğlu Muhammed b. Hanefiyye’ye, sonra onun oğlu Ebû Hâşim’e, ondan sonra da Benân’a geçti.” derler.

CENÂHİYYE FIRKASI
Cenâhiyye fırkasının reisi Abdullah bin Mu’âviye’dir.
Bozuk itikadları: Ruhun tenasuh yolu ile ceset değiştirdiğine inanırlar. Tanrının ruhu önce Âdem a.s.’a, sonra Şît a.s.’a girdi. Böylece bütün peygamberlerde dolaşıp sonra Ali’ye ve oğullarına girdi. Şimdi Abdullah’dadır, derler. Öldükten sonra dirilmeğe inanmazlar. İçki içmek, leş yemek, zina yapmak gibi birçok haramlara, helal derler.

MANSÛRİYYE FIRKASI
Mansûriyye fırkası Ebû Mansûr Aclîm’in yolunda gidenlerdir. İmâm-ı Muhammed Bâkır’ın r.a. talebesinden idi. İmâm kendisini kovunca kendisinin imam (lider) olduğunu yaydı.
Bozuk itikadları: ‘Ebû Mansûr göğe çıktı, Allah eli ile bunun başını sığadı ve ‘Ey oğlum! Git kullarıma emirlerimi bildir’ dedi derler. ‘Kurân-ı Kerim’de Tûr suresi 44. âyetteki “kisfen” kelimesi gökten inen Ebû Mansûr’u bildiriyor’ derler. ‘Peygamberlik bitmedi, daha peygamber gelecek’ derler. ‘Cennet sevmemiz gereken imam (lider) demektir, cehennem de düşmanlık etmemiz gereken kimselerdir. Meselâ Ebu Bekir, Ömer r.a. demektir’ derler. Farzlar, sevmemiz emir edilen kişiler; haramlar ise düşman olmamız emir edilen kimselerdir’ derler.

HATTÂBİYYE FIRKASI
Hattâbiyye fırkası Hattâb-ı Esedî’nin yolunda gidenlerdir. Bu kişi İmâm-ı Ca’fer Sâdık’ın r.a. talebesi idi. İmâm kendisine karşı taşkınlık ettiğini görünce gücendi ve yanından kovdu. Fakat o, imamın vefatından sonra kendisinin imâm (lider) ilan etti.
Bozuk itikadları: ‘İmâmlar peygamberdir. Hatta Allah’ın oğullarıdır. Cafer-i Sâdık ilahtır. Ama Ebulhattâb ondan ve Ali’den daha üstündür. Düşmanlara karşı, dostları korumak için, yalancı şahitlik helaldir. Cennet dünyada iyi ve rahat yaşamaktır, cehennem dünya sıkıntıları demektir. Dünya böyle gelmiş böyle gider, kıyamet kopmaz. Cenneti cehennemi gören, gidip gelen var mı? derler. Bu inançlarından dolayı haramları işleyip farzları yapmazlar.

GURÂBİYYE FIRKASI
Gurâbiyye fırkası Muhammed a.s. Hazret-i Ali’ye çok benziyordu; karganın kargaya, sineğin sineğe benzemesinden daha çok benziyordu. Alla-hü teâlâ Kurân-ı kerîm’i Ali’ye götürmek için emir vermişti. Çok benzediklerinden Cebrâil, yanılarak Muhammed a.s.’a götürdü, derler. Bunun için, Cebrâil a.s.’a lanet ederler ve Şiilerin Cebrail a.s.’a olan nefretlerinin kaynağı budur.

ZEMMİYYE FIRKASI
Zemmiyye fırkası Muhammed aleyhisselâm’ı kötülerler. Ali ilâhdır, Muhammed a.s.’ı Peygamber yaptı. Muhammed a.s. insanları Ali’ye bağlayacağı yerde, kendisine bağladı, derler. Bunlardan bir kısmı ise Muhammed a.s. ilâhtır, der. Yani bir kısmı Muhammed a.s.’ı daha üstün tutuyor, bir kısmı Ali’yi r.a. üstün tutuyor.
Bazısına göre ise “ehl-i abâ” (palto-abâ altında bulunan) Muhammed: Ali, Fâtıma, Hasan, Hüseyin bir bütündür. Aynı bir ruh, beşine birlikte hulûl etmiştir. Birbirlerinden üstünlükleri yoktur, Fâtıma da erkektir, derler.

YÛNUSİYYE FIRKASI
Yûnusiyye fırkası Yûnus b. Abdürrahmân’ın yolunda olanlardır.
Bozuk itikadları: Allah, Arş üstünde oturuyor. Melekler O’nu Arş üstüne çıkardı ise de O, meleklerden daha kuvvetlidir. Turna kuşu iki ayağı yardımı ile gidiyor ise de kendisinin ayaklarından daha büyük ve daha kuvvetli olması gibidir, derler.

MÜFEVVİDA FIRKASI
Müfevvida fırkası Allah-ü teâlâ dünyayı yaratıp bütün işleri Muhammed aleyhisselâm’a bıraktı derler. Bazıları da bütün dünya işlerini Ali’ye bıraktı. Ali dilediğini yaratıyor, derler.

oha demek istiyorum

Şii mezhepleri kategorisi oldugu için her birini ayrı ayrı konu olarak açmak daha etkili ve yerinde isabet olacaktır

bilgiler için teşekkür ederiz

KAFİRLERİN değirmenine SU TAŞIYORSUNUZ...
bunlar İŞ değil..
İŞ Ümmeti birliğe beraberliğe ve VAHDETE ÇAĞIRMAKTIR..

ASHABIMI KÖTÜLEYENE ALLAH LANET ETSİN!

''Ashabım için kötü söylemeyin, Ashabıma sövmeyin, Ashabımı kötüleyen ve sövene Allah-ü Teala lanet etsin! Allah-ü Teala beni seçti, benim için Ashabımı seçti. Ashabımı bana yardımcı ve akraba eyledi. Yakında ahir zamanda bir kısım insanlar gelir ki, Ashabımda kusur söylerler. Dikkat edin! Öyleleri ile yiyip içmeyiniz. Dikkat ediniz! Onlarla evlenmeyiniz. (Kız alıp vermeyiniz) Dikkat ediniz! Onlarla namaz kılmayınız, onların namazını kılmayınız! Onlara Hakk'ın laneti inmiştir. Ashabım gökteki yıldızlar gibidir. Hangisine uyarsanız, sözünü alırsanız hidayete ermiş ve doğru yolu bulmuş olursunuz. Benim Ashabımdan bir yerde vefat eden kimse, orada bulunanlara şefaatçi olur."

Hadis-i şerif; Gunyetü’t-Talibin, Abdülkadir Geylani, sayfa 116-117


"Fitneler, bidatlar meydana çıkıp ASHABIMA DİL UZATILDIĞI zaman, doğruyu bilen bildiğini herkese bildirsin! Eğer bildirmezse, Allah ve meleklerin ve bütün insanların laneti onun üzerine olsun! Allah bu âlimin (hakkı gizleyen alimin) ne farzlarını ne nafile ibadetlerini kabul etmez."

Hadis-i şerif, Redd-i Revafid, İmam-ı Rabbani

her iki söz de uydurmadır. Doğrusu;

“Ashabımdan hiç kimseye sövmeyiniz. Sizden herhangi bir kimse Uhud dağı kadar altın infak etse dahi onlardan herhangi birisinin bir müddünün yahut onun yarısının infakına erişemez.” Buhari, Müslim, İbn-i Mace

Münafıklık zor zeneattir.

"Ashabım yıldızlar gibidir,hangisine uyarsanız hidayet bulursunuz" Hadisi uydurmadır.

Ravilerden olan Sellam b.Süleyman yalancı olup İbni Hibbanın ifade ettigi üzere uydurma hadisler rivayet etmiştir. Diger ravi olan Haris b.Guseyn ise bilinmemektedir. Buna rağmen Şa’rani şöyle der:"Bu hadis hakkında muhaddisler (zayıflığına dair) konuşmuş olsalar bile, keşf ehline göre sahihtir!" Şüphesiz ki Şaraninin sözü batıldır. Çünkü Hadiste otorite değildir. Hadiste otorite olanlar bu sözün batıl olduğunu söylemişler ve mesele bitmiştir.

Bu rivayetin uydurma olduğuna bir başka delil de; nasıl olur da Peygamber (a.s) sahabeden olan her bir ferde uymamızı tavsiye edebilir? Kaldı ki sahabe arasında alim olduğu gibi, ilimde orta seviyeli ve daha da aşağı olanlar vardı. Nasıl olurda hem hata hem de isabet eden bir kavmi taklid etmemiz caiz olur ?

İmam Zehebi bu hadisin batıllığını Mizan'da uzun uzun izah eder.

benim bildigim peygamber efendimiz sav gorenlerin o nazardan etkilenenlerin ki evliyalardan bile ustun odugu...

Yanlış ve yalan biliyorsun

paylastim konuyu cok sagam kaynaklarla bi kitaptan okumustum.... her cumle aklimda kalmadigi icin google amcaya sordum ve karsima cikti baska biri tarafindan yazilmis ......hah mevladi hah....

yukardaki sii mezhebinin sayfasinda bu hadisi zayif ve gercek disi bulundugunu yakaladim...

Hurafecilik de zor zeneattir

agzima gelen kaz kafali deyimini soylemekten zorluk cekiyorum cunku onume super bi yazi geldi....yani hurafecilerin pesinden takilip sonra hurafacier diyen turinin son ornegisin mevladi

Münafıklık da hurafecilik de zor zeneattir.

ince cizgileri detaylari anliyamiyorsun... hatta kalin cizgileri ayrik ayrik detaylaridi anlamiyorsun... sonra millete hurafaci ve munafik de oldumu... ilk basta biraz beyin cimnastigi yap git kuran oku zekayi aciyormus... umulur ki zekan acilir ve bunlari anlarsin....Allah hidayet nasip eylesin amin


Şii Mezhepleri

MollaCami.Com