Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Şia mezhebine ait eserlerden Şiilerin temel inançları

25. Bizler halifesi Ebubekir olan ne Allah’ı ne de Peygamberi kabul etmeyiz!


sadece yorumlari okumustum bu maddede kanim dondu

estgfrl....
Caferi mezhebinden tandiklarimiz vardir.
Hicbiri Ali Ilahtir demedi....biz böyle bir sey bilmiyoruz.


Varsa Imami Rabbani hazretlerinin bir mektubu Caferiyye hakkinda paylasin bizde istifade edelim.


Mübarek hepsinden sırayla bahsediyor hocam. Yukarıda aceleyle eksik ifade ettim biliyorum. O yüzden en sağlam kaynaktan en doğrusunu hep birlikte öğreneceğiz.
Allah ondan razı olsun ki, yazdığı eserler sayesinde bize araştırma yapma lüzumunu bırakmıyor.

seyyah99 kardeş doğru söylüyor Gulat-ı Şia'nın Müslümanlığına şahitlik etmeyiz.

seyyah99 kardeşin "Tanidigimiz caferilerle aramizda itikati farklilik mevcuttur fakat hicbirinden hasa Hazreti Ali'yi ilah kabul ettiklerine dair bir ifade veya emare görmedim." sözleri doğru değildir. Hz Ali'yi ilah kabul etmemeleri yetmez onları Müslüman olarak kabul edeceksek aynı şekilde itikatta da farklılığımızın olmaması gerekiyor. Zira itikat ve iman dediğimiz şey tektir, itikatta yani iman'da ihtilaf olmaz, sana göre bana göre bir iman olmaz, hele hele itikatta mezhep diye birşey söz konusu dahi olamaz. İtikadı ilgilendiren naslar muhkem ve herkesin anlayacağı şekilde açık olmalıdır ve içerisinde asla zanna yer verilmemelidir. Fıkhı ihtilaf belki bir anlamda caizdir ama itikadi ihtilaf söz konusu dahi olamaz.

Ben bu zamana kadar akidesi sağlam tek bir şiaya rastlamadım. Ama bazı kardeşlerim, çok azınlıkta dahi olsa akideleri düzgün şiaların olduğunu hepsini tekfir edemeyeceğimizi söylüyorlar. Bu sebeple hepsini zan altında bırakmak Allah-u alem doğru değildir. Ama şunu da sormadan edemiyorum; madem akideleri düzgün şialar var neden her türlü şaibeleri üzerine çeken "şia" ile kendilerini tanımlıyorlar? Mesele Ehl-i Beyti ve Hz Ali'yi sevmekse vallahi bizler de onları seviyoruz. Diğer bütün sahabeleri sevdiğimiz gibi. Hiç birisinin arasında ayrım yapmıyoruz.

Müslümanlar tarihten ibret alacağına maalesef tarihte yaşıyorlar.

RedveKabul yazını beğen tuşuna tıklayıp tam beğeniyordum ki aşağıdaki ibareyi görünce şaşırmadım değil :)


.. aynı şekilde itikatta da farklılığımızın olmaması gerekiyor.
Zira itikat ve iman dediğimiz şey tektir, itikatta yani iman'da ihtilaf olmaz, sana göre bana göre bir iman olmaz, hele hele itikatta mezhep diye birşey söz konusu dahi olamaz. İtikadı ilgilendiren naslar muhkem ve herkesin anlayacağı şekilde açık olmalıdır ve içerisinde asla zanna yer verilmemelidir. Fıkhı ihtilaf belki bir anlamda caizdir ama itikadi ihtilaf söz konusu dahi olamaz.

....


Dünyamıza hoşgeldin kardeşim. Sanırım bugüne kadar marsta venüste ya da başka bir gezegende yaşıyor olmalısın.

Kendine bir dünya kurmuşsun. Tamamen o dünyanın içinden daha türkçesi monütörün arkasından kılınç sallıyor gibisin

Şöyle aç kitaplara bir bak. Amelde bu kadar tartışan bu kadar farklılığa düşen insanlar ap açık ayetleri bile farklı yorumlayıp, kendi düşüncesi insanlara dayatanlar tonla dolu iken söz konusu İNANÇ olunca mı BÜTÜN'lük içinde olacaklarını düşünüyorsunuz?

İnançta bile binlerce farklı görüş ve düşünce ortaya atılacaktır. Genel de bir çok mezhep hem amelde hem itikatta farklılıklara ayrılıyor zaten. Vahhabilik, şiilik vs.. vs..

Ehli sünnet dahi itikatta 2 mezhebe ayrılıyor. Bütün fıkıh kitaplarında bu çok bariz şekilde yazıyor. İmam eşari ve imam maturidi..

Keşke dediğiniz gibi TEK olunabilse. Lakin yaşadığımız bu dünyanın tabiatı gereği daha ne itikat bozuklukları türeyecek hep beraber görüp şahit olacağız


İnançta bile binlerce farklı görüş ve düşünce ortaya atılacaktır. Genel de bir çok mezhep hem amelde hem itikatta farklılıklara ayrılıyor zaten. Vahhabilik, şiilik vs.. vs..

Ehli sünnet dahi itikatta 2 mezhebe ayrılıyor. Bütün fıkıh kitaplarında bu çok bariz şekilde yazıyor. İmam eşari ve imam maturidi..

Keşke dediğiniz gibi TEK olunabilse. Lakin yaşadığımız bu dünyanın tabiatı gereği daha ne itikat bozuklukları türeyecek hep beraber görüp şahit olacağız


Biz realiteyi değil olması gerekeni söyledik. Yahu bu fıkhı bir mesele değil ki içtihat deyip geçelim. İtikat edeceğimiz hususlarda içtihada yer verildiğine dair Kuran ve Sünnetten tek bir delil bekliyorum sizden. Bu delilin takipçisiyim ona göre : ))

Eğer Allah swt'nın varlığı hakkında, birliği hakkında yani tevhidi hakkında ve sıfatları hak*kında mezhep diye iki görüş, dört görüş meydana geliyorsa bunu iddia edenler Tevhid inançlarını tekrar gözden geçirsinler. Eş'arilik ve maturidilik, mutezileye red olarak doğmuş birer felsefe ekolüdür. İslam da itikadi mezhep olamaz, itikad konuları ictihad ve rey konusu da olamaz. İman edilecek şeyde ayrılık olur mu yahu...Resul neye inanıyorsa müminlerde ona inanmak zorundadır.

Hem siz değil misiniz bangır bangır Ehl-i Sünnet tek mezheptir diyen. Pekala Maturidi ve Eş'ari nasıl oluyor? Bunlar Ehl-i Sünnet değil mi? Ehl-i Sünnet iseler nasıl iki farklı itikadi mezhep oluyor? Kimse çıkıp "ikisinin arasındaki farklar lafzi farklılıklardır" demesin eğer öyle olsaydı ikiside birleşirdi. Hala lafzi diyecekseniz tarihte "maturidi hanefiler" ile "eşari şafiler" birbirlerini neden katletmişlerdir? Bir başka husus; Eş’ari'nin İmam Ebu Hanife'yi dalalette olan Mürcie ekolünün dokuzuncu kolundan saydığını biliyor musunuz?

ve daha neler neler.

Ya şu konuyu açmayın vallahi söyleyecek çok sözüm var : ))

Hala lafzi diyecekseniz tarihte "maturidi hanefiler" ile "eşari şafiler" birbirlerini neden katletmişlerdir? Bir başka husus; Eş’ari'nin İmam Ebu Hanife'yi dalalette olan Mürcie ekolünün dokuzuncu kolundan saydığını biliyor musunuz?

ve daha neler neler.

...


hani mustafa islamoğlunu çöpe atmıştık :)

Şafii ile hanefi mezhepleri arasında kavgadan mı bahsediyorsunuz: Allahtan büyük şafii alimi imam gazali bu konuda da bir twitt atmış :)


İmam Ebu Hanife âbid, zâhid, Allah'ı bilen, Allah'tan korkan ve ilmiyle sadece Allah'ın rızasını murad eden bir zât idi.
Onun büyük bir âbid olduğu şu menkıbesinden açıkça anlaşılmaktadır:

İbn Mübârek107 şöyle der 'Ebu Hanife büyük bir mürüvvete sahip ve çokça ibadet eden bir zât idi'.

Hammad b. Ebi Süleyman108 Ebu Hanife'nin (ömrünün son günlerinde) bütün geceyi ibadetle geçirdiğini rivayet etmiştir.


Kaynak: ihya ulumiddin

hani mustafa islamoğlunu çöpe atmıştık :)

Şafii ile hanefi mezhepleri arasında kavgadan mı bahsediyorsunuz: Allahtan büyük şafii alimi imam gazali bu konuda da bir twitt atmış :)


İmam Ebu Hanife âbid, zâhid, Allah'ı bilen, Allah'tan korkan ve ilmiyle sadece Allah'ın rızasını murad eden bir zât idi.
Onun büyük bir âbid olduğu şu menkıbesinden açıkça anlaşılmaktadır:

İbn Mübârek107 şöyle der 'Ebu Hanife büyük bir mürüvvete sahip ve çokça ibadet eden bir zât idi'.

Hammad b. Ebi Süleyman108 Ebu Hanife'nin (ömrünün son günlerinde) bütün geceyi ibadetle geçirdiğini rivayet etmiştir.


Kaynak: ihya ulumiddin


Ya İslamoğlu ile ne alakası var bunun. Daha neden bahsettiğimden haberin yok Şafi ve Hanefi arasındaki kavgadan bahsediyorsun.

"Hani Eş'ari bunu nerede demiş" diye delil soracağına konuyu saptırıyorsun. Gerçi unutmuşum, delil sormak sizin neyinize : ))

red ve kabul .. sizin iyi niyetli oldugunuza cidden aartik inanmiyorum

Ayrıca her şeyde olduğu gibi burada da tam bir çelişki içerisindesiniz.
Benim kafamın almadığı, saçma ve mantıksız bulduğum; İtikatta Maturidi'ye amelde ise Ebu Hanife'ye tabiyim diyenlerdir.

Şimid sormak istiyor ve cevabını da almayı umut ediyorum : ))

İmam Ebu Hanifenin itikatında ne varki itikatta maturidiye tabiyim diyorsunuz ?

Gelmeyecektir ama cevabını yine de bekleyeceğim : ))

HURAFECİ... sen TAKINTILISIN git o kafayı değiştir Zümrüd-ü Anka.....
HİKAYELERLE MASALLALA YAŞIYORSUN in aşşağıya

mevladi burda zumrudu ankayi savunacak deilim ama zunrudu anka kardesim cabaliyor ve alimlerin sozleri dahilinde bu mezheplerin sapikligini one suruyor.... bunu anlamayacak kafaya sen sahipsin kusura bakma...

insanlar BİLMEDİKLERİ ŞEYLERE DÜŞMANDIRLAR..
ben hiç kimseyle ilim tartışması yapmıyorum .. amacım asla bilmişlik taslamak değildir.

insanlar BİLMEDİKLERİ ŞEYLERE DÜŞMANDIRLAR..
ben hiç kimseyle ilim tartışması yapmıyorum .. amacım asla bilmişlik taslamak değildir.


Bu forumda bazı kişiler var ki onlarla hiç bir şeyi hiç bir şekilde tartışamazsın kardeşim. Çünkü bunlar kendilerince ilk gördükleri doğrularda saplanıp sonra onu canla başla savunmaya başlarlar. Aksini iddia etmen mümkün değil. İstersen Allah'ın ayetlerini getir... cık, nafile. Sen de ki; "Bak Rabbimiz şöyle buyuruyor" o der ki; "ben kitap, peygamber tanımam, benim alimim böyle demiş" der ve saplanır kalır.

Dikkat et hep böyledir. Konu kişinin olmayan bilgi seviyesini aşınca da geriye ancak karşı tarafa sataşmak ,laf kalabalığına sokmak kalır. İşte burada örneklerini görüyoruz. Ama merak etmesinler söz söylemeye dilimiz, yazmaya kalemimiz, gerekirse vurmaya ve vuruşmaya yüreğimiz yeter, elhamdulillah : ))

Bunlara verilecek en güzel cevap cevapsız bırakmaktır. Ekranda cevabı bekleyip dursunlar. Cevap verirsen kendilerine değer biçerler.

Eyvallah

sizin bu sitede daha fazla durmanizi daha fazla istemiyorum sahsen site sahibi gayet iyi niyetli


Şii Mezhepleri

MollaCami.Com