Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Muhdes mezheplerin ortaya çıkışı

zümrüdü anka ANLAMAK İSTEYENE bu açıklayıcı ve doyurucu cevaplarınızdan dolayı + 10


Allah razı olsun kardeşim.

bana aciklanan boyleydi yuz acikligini hukmune veren aimlerin... peygamber efendimiz sav in esma ya yuz ve ellerini gostererek bunnlar disinda ergenlik cagina gelen bi genc kizin boyle dolasamiyacagi yonunde hadisi oldugunu cok zayif bi hadis kaldigini ve hacda ve namazda yuz ve elerin acilmasi konusunda peygamber efendimiz sav soyledikeriymis... ama oyle bi yorum geldiki yani kadinlarin yuzu kapaliymis ki bu yuzden bu ibadetleri yaparken yuzleri acilmasini soylemis peygamber efendimiz sav...ve bir suru yuz kapatmaya karsi delil cikardilar....


kusura bakmayin aklimda kalan lar bunlar tam duzgun harfi harfine yazamiyorum... bide maliki mezhebi yada hanbeli olabilir biriyle karsilastim bu kisinin namaz kilisi saga sola bakinmalar yerinden oyanamalar ve sirtindan cantasini cikarmalar namaz esnasinda hasil oldu cok garibime gitti ...


Örtünme konusuna bakacağım, daha bakamadım. Başka bir konuya odaklanmıştım da. Mutlaka bakacağım ama. Bu konuda mevcut bilgisi olan varsa cevaplayabilir.

Bu namazda hareket etmeler falan mezheple alakalı değildir. O kişinin kendi hatasıdır. Namazda bakanın dikkatini çekecek kadar aşırı hareketler yapmak, sağa sola bakmak namazı bozar.

di araplar hep oyle namaz kiliyo..:) ben bu arada birgun teravih im bosa gitmesinin sebebide bu onumdeki sahis okadar yerinde sallandi ki benim dikkatim ona yoneldi . ...

yuz kapama ortaya ciksada yuzumu ortecek ne uygun ulkede yasiyorum... nede uygun ailede.....ben hanefi mezhebini uyguluyacagim :) kafa yormaktansa bu konulara bosver arastirma.....

Zümrüd-ü Anka kardeşim Allah razı olsun çok güzel açıklamalar yapmışsınız.

zumrudu anka ben bu yuz kapatma isine fena taktim... mesalla ben kucukken babaanem yabanci bir erkek ona soru soruyorsa basortusunu yuzunu kapatir bakmayarak cevap verirdi kisa cumlelerle ....

Hanefi ve Mâlikîlere göre, örtünmeyi emreden ayette; "ziynetlerden açıkta kalan yerler müstesnâ" (en-Nûr, 24/31) ifadesi; kadının sokakta örtmek zorunda olmadığı bazı yerlerinin bulunduğunu gösterir. Bu yerler de yüz ve ellerden ibarettir. Bazı sahabe ve tâbiîlerden bu görüş nakledilmiştir. Saîd b. Cübeyr, Atâ ve Dahhâk bunlardandır (bk. et-Taberî, Câmiul-Beyân fî Tefsîril-Kur'an, XVIII, 118).


Şâfiî ve Hanbelîlere göre yüz ve eller de avret yeri sayılır. Onlara göre, "Ziynetlerini açmasınlar" ayeti, ziynetin açılmasını yasaklamaktadır. Ziynet de ya yaratılıştan olur yüz ve eller de bu kapsama girer. Ya da dışarıdan süsleme şeklinde olur. Elbise, mücevherat, boyama, kaş yakınma gibi. Ayet, ziynetlerin açılmasını mutlak olarak yasakladığına göre, yabancı erkeklerin yanında ziynet sayılan yerlerin açılmaması gerekir. Bu iki mezhep, "Ziynetlerden açıkta kalan kısım müstesnâ..." ifadesini kasıt ve tasarlama olmaksızın kendiliğinden rüzgar, bağın çözülmesi vb. sebeplerle örtünün açılması şeklinde te'vil etmiştir (Muhammed Alî es-Sâbûnî, Tefsîru Âyâtil-Ahkâm, Dımaşk 1397/ 1977, II, 155).

takvaliktan da kaynaklanabilir bu durum ...cunku yuzde yuz eminim 600 yillik osmanlinin derin guzel toleransiyla elhamdulillah musluman olmus gecmisimiz ...mezhep olarakta hanefi mezhebi dir

Evet Şafi mezhebinde ilk verilen hüküm bu olsa da, günümüzdeki Şafi ilmihallerinde yüzü örtmenin daha çok ihtiyaten yapıldığı, örtülmeyebileceği gibi ifadelere de rastladım.

Zümrüd-ü Anka kardeşim Allah razı olsun çok güzel açıklamalar yapmışsınız.


Allah cümlemizden razı olsun.

somailier hanbeli ve safi mezhebindendir onlarda yuz ortmuyor mesalla... ama cok uzun bir basortu ortuyolar kalcayi orten benim gozlemledigim buydu ve bu kadinda boyle ortuluydu...ama su varki bu somali kadindan sunu duydum ben bi mezzheple onem vermem hepsini yaparim seklindeydi ....bu yaklasim dogrumudur yani hak olan mezhebin hepsini yapmak ama bi mezhebe bagli olmamak

Kişi hangi mezhebe bağlıysa ona göre davranır. Bir gün hanefiye, diğer gün şafiye veya başka bir mezhebe göre hareket edemez. İstikamet şarttır.
Bu bahsedilen kadının yaşadığı çevrede dinde gevşeklik olmuş olabilir ve bu zamanla halk arasında adet haline gelmiş olabilir.
Demek ki onlara İslam'ı doğru öğretecek kimse yok etraflarında, onlar da yarım yamalak bilgileriyle kendilerince yaşamaya çalışıyorlar dinlerini.
Halimize ne kadar şükretsek az. Çünkü Allah doğru yolunu öğretecek alimlerle Türkiye'yi şereflendirdi.
Biz de habersiz kalabilirdik onlar gibi.

biliyodum bunu ama anlatamadim ... icim acidi...cunku gittigim kursta kafir hocann onla ugrasip ta en uc makamlara gidip kursta namaz kilmayi yasakladilar... buna ragmen merdiven araliklarinda namazini devam etmis hic bir baskiya boyun eymemis biriydi ...herkes namazzi kursta birakmasina ragmen... ama anlatamadim mezhep konusunda neden birine bagli kalmanin onemini :(

bu arada cogu bilgiyi zehirli.org sitesi sayesinde ogrendim... simdi pekistiriyorum ...bu sitenin kardesi :)

Ne güzel :) Allah daim etsin.

ama iki kisi hakkinda kafamda soru isareti var !!! seyyid kutup ve mevdudi...bi kitapta ehli sunnet kitaplarinda seyyid kutubun mezhepsiz oldugu bir suru sey yaziyomus ... halbuki bu kitap seyid kutup dogmadan once yazilmis yani anlaki o seylerin sonradan eklenmis ve bunun karalama oldugunu soyluyolar... ikinciside mevdudi yle ilgili o adaminda bi yanlisi varmis peygamber efendimiz sav in miraca yukselisi hakkinda oysa diger seyler de yanlisi yokmus tasavuf dusmani deilmis diye soyleniyo ... biraz fazla arastirim ama kelimelerle ahengi saglayip cumle kuramam...bilenler ne demek istedigimi kafa karisikligimi anlayacaktir


Mezhepler

MollaCami.Com