Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Dinden çıkaran bazı sözler.

Dinden çıkaran bazı sözler.
1- İslamiyetin emir ve yasaklarından birini bile hafife almak, Kur’an-ı kerim ile Meleklerle, Peygamberlerle alay etmek.
2- Din bilgilerine inanmamak, bunları ve din alimlerini, dini kitapları aşağılamak.
3- Allah-u tealanın buna gücü yetmez demek.
4- Allah bizi unuttu demek.
5- Birisi için; Onun hakkından Allah bile gelemez, ben nasıl geleyim? demek.
6- Cenab-ı Hakka, Allah baba demek.
7- Her hangi bir şey için; Allah’ın işi kalmadı da bunun gibi şeyler mi yaratıyor, demek.
8- Harama helal, helala haram demek.
9- Allah-ü tealaya mekan izafe etmek. Allah yukardadır, göktedir, demek.
10-Allah bize zulüm ediyor demek.
11-Bir kimse; Allah falan kuluna bu kadar zenginlik veriyor, bana ise az veriyor. Böyle adalet olur mu? demek.
12-Kötü insanları görünce. Bunlar zebani gibi insan demek.
13-Falan kimse Peygamber olsaydı, ben inanmazdım demek.
14-Büyük ve küçük günah işleyen birine, Tevbe et, denildiğinde, Ne yaptım ki tevbe edeyim demek.
15-Bir kimseye, Allah bana Cenneti verirse, sensiz istemem demek.
16-Dinen mübarek olan şeye (Dine, imana, kitaplara, Peygamberlere, mezhebe, Kabe’ye) sövmek.
17-Kur’an-ı kerimin bir ayetine bile olsa inanmamak veya şüphe etmek.
18-Kur’an-ı kerimi ve mevlüdü çalgı ile okumak.
19-İslamiyet bu asra uygun değildir demek.
20-Dinimizce farz olan bilgileri öğrenmemek, öğrenmeye lüzum görmemek.
21-Sihrin (büyünün) mutlak tesir edeceğine inanmak. (Allah dilerse tesir eder)
22-Tenasühe, yani ölen insanın ruhunun başka birine, çocuğa geçeceğine inanmak.
23-Zalim birine, adil demek.
24-Haram işleyen birine Güzel yaptın demek.
25-Yabancı kadına şehvetle bakıp; Güzele bakmak sevaptır demek.
26-Şarabın azına; Az içersen günah olmaz demek.
27-Güzel bir bebek görünce; Allah bu çocuğu özenip, bezenip yaratmış demek.
28-Kötülemek için; Falancı Cennete girse, ben girmem demek.
29-Mü’minin ağzının içine…… diye, sövmek.
30-Kafir olmak, hırsızlıktan, hainlikten iyidir demek.
31-Hristiyan olmak, komünist olmaktan iyidir demek.
32-Allah bize gökten bakıyor demek.
33-Kabirdeki ve kıyametteki azaplara; Akla, fenne uygun değildir demek.
34-Helal bana iyilik getirmiyor demek.
35-Allah-u teala için; Düşünerek veya hesap ederek yahut planlayarak yarattı demek.
37-Bir kimse, Namaz kılmamak hoş iştir dese, kafir olur.
38-Ben çalınanları ve gayb olanları bilirim, dese, söyleyen ve inanan kafir olur. Bana cin haber veriyor dese, yine kafir olur. Peygamberler ve cinniler dahi gaybı bilmezler. Gaybı ancak Allah-ü teala bilir ve O’nun bildirdikleri bilebilir.
39-Bir kimse haramlardan sadaka verse ve sevab umsa, alan fakir dahi, haramdan olduğunu bilerek; Allah kabul etsin dese ve veren dahi, amin dese, ikiside kafir olur.
40-Bir kimse birinin gıyabında bir şey söylese, yanında ki de; Gıybet etme, dese, buna karşılık o kimse de, bu bir şeymidir, dese, Ulama kafir olur demişlerdir. Bu hareketiyle haramı ihtihsan ettiği, kötülemediği için.
41-Bir kimse İslamiyeti bilmem veya istemem dese, kafir olur.
42-Rızık Allah’dandır. Lakin kuldan da hareket gerekir dese, bu söz şirkdir. Zira kulun hareketi de Allah’dandır.
43-Bir kimse, kafirlerin ibadetleri, İslamiyete uymıyan işleri güzeldir dese ve böyle itikat etse (inansa) küfürdür.
44-Namaz kılsam da kılmasam da ne fark eder demek. Küfürdür.
45-Bir kimse birini gıybet etse, sonrada; Ben onu gıybet etmedim, onda bulunan şeyi söyledim, dese Böyle söylemek küfürdür. Çünkü, harama helal demiş olur.
46-Bir kimse, bir kimse için o kimse islamiyetçidir, onun kafası İslamiyetle küflenmiş, onu bırak, bizi halimiz İslamiyetten perişan olmuş dese. Kafir olur.
47-Bir kimse, İslamiyetin modası geçti, İslamiyet bana bir halt edemez ve İslamiyet bana vız gelir, bize İslamiyet lazım değil derse. Kafir olur.
48-Bir kimse, Kur’an-ı kerim çöl kanunudur, günümüzde O’unla hükmedilemez ve O’nunla amel edilemez derse. Kafir olur.
Bu guzel yazi icin Şerife Şevval Kardelen Hocamiza bu yazi icin tesekkur ederiz.

KAYNAKLAR:
ELFAZ-I KÜFÜR
MİFTAHÜL CENNEH
MEKTUBAT-I RABBANİ
İSLAM AHLAKI
BİRGİVİ VE TAHAVİ ŞERHLERİ
EHL-İ SÜNNET İ’TİKADI

Küfre neden olan bu gibi veya bunlara benzer fiileri işleyen, TEVBE ETMELİ, AMENTÜ’YÜ okuyup imanını ve nikahını tazelemelidir.

5Paylasim icin Tesekkurler

Bu günlerde dinden çıkmakda çok kolay oldu , giren çıkan belli değil :) bu gidişle cennete girecek adam kalmayacak.

Bunlar küfür alametidir, dinden çıkmak Allahı ve Rasülünü tamamen inkar etmeye bağlıdır.

Gerisi cahillik sebebiyledir ve yapıldığında küfür günahı işlenmiş olur.

Bu günlerde dinden çıkmakda çok kolay oldu , giren çıkan belli değil :) bu gidişle cennete girecek adam kalmayacak.

Bunlar küfür alametidir, dinden çıkmak Allahı ve Rasülünü tamamen inkar etmeye bağlıdır.

Gerisi cahillik sebebiyledir ve yapıldığında küfür günahı işlenmiş olur.


Kardeşim Selmand. Yorum yaparken yazdıklarınız eğer dini hükümleri içermekte ise yani fetva olarak kabul edilebilinir yorum ise kesinlikle sahih kaynak koymanız gerekiyor. Rabb'imiz kimin imanı kabul veya değil bilmektedir. Bu durumda giren çıkan belli değil sözünüz yanlis olmaktadır. Dinden çıkmak icin sizin söylediğiniz gibi Allah ve Rasulunu tamamen inkar etmek gerekmez. Aşağıda belirtilen konular dikkate almalıdır. Kardeşimizin de dediği gibi bol tevbe etmelidir.
Selam ve dua ile.

Kardeşim Selmand. Yorum yaparken yazdıklarınız eğer dini hükümleri içermekte ise yani fetva olarak kabul edilebilinir yorum ise kesinlikle sahih kaynak koymanız gerekiyor. Rabb'imiz kimin imanı kabul veya değil bilmektedir. Bu durumda giren çıkan belli değil sözünüz yanlis olmaktadır. Dinden çıkmak icin sizin söylediğiniz gibi Allah ve Rasulunu tamamen inkar etmek gerekmez. Aşağıda belirtilen konular dikkate almalıdır. Kardeşimizin de dediği gibi bol tevbe etmelidir.
Selam ve dua ile.




Lütfen bana aşşağıdaki maddelerin kaynaklarını veriniz. Zira kaynakça kısmı çok geçersiz olarak verilmiş. Mektubatı Şerifde 500 küsür mektup var hangi madde hangi kaynak hangi sayfa vs. kaynakça geçersiz.

Özellikle şu aşşağıdakiler son derece muallak. hatta doğru olmayanlarda var içlerinde.

9- Allah-ü tealaya mekan izafe etmek. Allah yukardadır, göktedir, demek.
-----> bu bilmeyen bir kişinin cahilliğiyle söylediği bir laf ise Gafurur Rahim Olan Hz. Allah'ın o kişiyi dininden kovacağını düşünmek asıl şirktir. Çünkü o kullarına Gafur dur Rahimdir. ama bilerek ona mekan izafe ediyorsa oda küfür günahıdır. (Hz. Allah kulunun zannı üzeredir.)

13-Falan kimse Peygamber olsaydı, ben inanmazdım demek.

şimdi ben her peygamberin diyene inanacak varsa içinizden saflık derecesini aşmıştır. peygamberlik alametleri bellidir. zaten artık peygamberde gelmeyecek

15-Bir kimseye, Allah bana Cenneti verirse, sensiz istemem demek.

müminler cennete girmezden evvel Hz. Allaha yalvarmayacaklarmı biz tanıdıklarımız sevdiklerimiz olmadan cennete girmeyiz demeyeceklermi? nazlanmayacaklarmı, şefaat etmeyeceklermi?

20-Dinimizce farz olan bilgileri öğrenmemek, öğrenmeye lüzum görmemek.
şimdi insan tüm farzları öğrenmedi diye dinden çıkıyorsa vay şu anda tüm insanların haline :)

23-Zalim birine, adil demek.

bana göre zalim , size göre adil. kısası kim yapacak?

25-Yabancı kadına şehvetle bakıp; Güzele bakmak sevaptır demek.

şehvetle bakıpda güzele bakmak sevaptır dese bunda ne sakınca vardır onuda anlamadım. yani en fazla günahını övmek olur ki bu daha büyük günahtır. dinden çıkmak ne alaka?

29-Mü’minin ağzının içine…… diye, sövmek.

yine büyük günahlardan birisi ama dinden çıkmak ne alaka

31-Hristiyan olmak, komünist olmaktan iyidir demek.

hristiyan olmak , kominist olmakdan iyidir evet çünkü kominist olmak yahudiliğe ve dinsizliğe hizmet eder, bu hristiyan olmakdan daha kötüdür.

35-Allah-u teala için; Düşünerek veya hesap ederek yahut planlayarak yarattı demek.

Hz. Allah hiç düşünmez mi? onun düşünmediğini kim bilebilir, yada onun düşünmediği hangi kaynakda yazar. Kemal Kacar Beyefendinin: 99 senesinde "onların planları varsa Hz. Allah'ında planları var" dediğini işittik.

38-Ben çalınanları ve gayb olanları bilirim, dese, söyleyen ve inanan kafir olur. Bana cin haber veriyor dese, yine kafir olur. Peygamberler ve cinniler dahi gaybı bilmezler. Gaybı ancak Allah-ü teala bilir ve O’nun bildirdikleri bilebilir.

Allah bi kişiye bunu bilme yetisini verdiyse adam gerçekdende bunu biliyorsa görende buna inanıyorsa neden kafir olsun. Bütün Allah dostlarının iyi kötü böyle kerametleri vardır.

39-Bir kimse haramlardan sadaka verse ve sevab umsa, alan fakir dahi, haramdan olduğunu bilerek; Allah kabul etsin dese ve veren dahi, amin dese, ikiside kafir olur.

büyük günah olduğunu biliyorum ama kafir olduğunu hiç bir yerde okumadım.

42-Rızık Allah’dandır. Lakin kuldan da hareket gerekir dese, bu söz şirkdir. Zira kulun hareketi de Allah’dandır.

buna bir hadisle cevap vereceğim.

Ahmed ibni Hanbel’e; “Her gün sabahtan akşama kadar câmide ibâdet edip, Allahü teâlâ benim rızkımı nereden olsa gönderir, diyen bir kimse nasıl bir adamdır?” diye sorulduğunda; “Bu kimse câhildir. İslâmiyetten haberi yoktur. Çünkü, Resûlullah sallallahü aleyhi ve sellem buyurdu ki: “Allahü teâlâ benim rızkımı süngümün ucuna koymuştur.” Yâni rızkım cihâd ile gelmektedir.” buyurdu.

45-Bir kimse birini gıybet etse, sonrada; Ben onu gıybet etmedim, onda bulunan şeyi söyledim, dese Böyle söylemek küfürdür. Çünkü, harama helal demiş olur.

Süleyman Hilmi Tunahan Hz. lerinin bir sözü ile cevap vereceğim.

Din düşmanlarının arkasından konuşman gıybet değildir, imanın kuvvetindendir.

Görüldüğü gibi gıybet konusu çok muallak bir konudur. bunu yazan kişi gıybetinde ne olduğunu tam manasıyla açıklaması gerekirdi. bu maddede yine küfür diyor dinden çıkar demiyor.

bu konuda büyük günahlar ve dinden çıkartan mevzuular ciddi derecede iç içe girmiş karışmış, kaynaklar eksik. kaynakçanın yazılışı yanlış. kaynakça tam olarak verilmediği için açıp araştırma imkanıda yoktur.

insanların yanlış bilgilendirilmemesi için bu konu toptan silinmeli yada tam kaynaklar verilmeli kontrol edilmelidir.

emeklerinizden dolayı Hz. Allah sizlerden gani gani razı olsun.

hayırlı günler dilerim.

Kur’an-ı kerimde buyuruluyor ki:

(Allahü teâlâ, şirki [her çeşit küfrü] asla affetmez ve şirkten başka olan [büyük küçük bütün] günahları dilerse affeder.) [Nisa 48]



Bir kâfir, bir kelime-i tevhid söylemekle mümin olduğu gibi, bir mümin de, bir söz söylemekle kâfir olur. Küfre düşürücü söz kullananın imanı gider de haberi olmaz. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:

(Öyle bir zaman gelir ki, kişinin imanı gider de haberi olmaz. Halbuki ondan, gömleğin çıktığı gibi, iman çıkmış olur.) [Deylemi]

Berika ve Hadika’da ve Mecmaul-enhür’de diyor ki:

(Erkek veya kadın, bir Müslüman, âlimlerin sözbirliği ile küfre sebep olacağını bildirdikleri bir sözün veya işin küfre sebep olduğunu bilerek, amden [yani tehdit edilmeden, istekle] veya başkalarını güldürmek için söyler, yaparsa, manasını düşünmese dahi, imanı gider. Mürted olur. Buna Küfr-i inadi denir. Eğer bunun küfre sebep olduğunu bilmeyip, amden söyler, yaparsa, yine mürted olur. Buna Küfr-i cehli denir. Çünkü, her Müslümanın, bilmesi lazım olan şeyleri öğrenmesi farzdır. Bilmemesi özür değil, büyük günahtır. Küfr-i inadi ve küfr-i cehli ile mürted olanın, nikahı bozulur. Zevcesinden vekalet alarak, iki şahit yanında veya camide cemaat ile (Tecdid-i nikah) yapması lazım olur. İkiden fazla tecdid için (Hulle) lazım olmaz. Küfre sebep olan sözü, hata ederek [yani amden olmayıp, yanılarak] veya tevilli olarak veya ikrah [tehdit] edilerek söylerse, mürted olmaz ve nikahı bozulmaz. Küfre sebep olması, âlimler arasında ihtilaflı olan bir sözü amden söyleyen mürted olmaz ise de, bunun tevbe ve istiğfar etmesi ve tecdid-i nikah yapması ihtiyatlı olur.)

Sadece iki sorunuza cevap yazacagim:

söyle yazdiniz: Hz. Allah hiç düşünmez mi? onun düşünmediğini kim bilebilir, yada onun düşünmediği hangi kaynakda yazar. Kemal Kacar Beyefendinin: 99 senesinde "onların planları varsa Hz. Allah'ında planları var" dediğini işittik.

Cevap: Allahü teâlânın Sıfat-ı zatiyye’sinden Muhalefetün-lilhavadis: Allahü teâlâ, zatında ve sıfatlarında hiçbir mahlukun zat ve sıfatlarına benzemez.

Kemal Kacar Beyefendinin sözünden Hz. Allah düsündü diyemezsiniz. Düsünmeye ihtiyaci yok ki Hz. Allahin plan için. Burada Kemal agabeye sanki haşa Hz. Allah düsünür demis gibi oldunuz.


Ikinci olarak 45 nolu yazimiz: Bir kimse birini gıybet etse, sonrada; Ben onu gıybet etmedim, onda bulunan şeyi söyledim, dese Böyle söylemek küfürdür. Çünkü, harama helal demiş olur.

Siz söyle yazdiniz:
Süleyman Hilmi Tunahan Hz. lerinin bir sözü ile cevap vereceğim.

Din düşmanlarının arkasından konuşman gıybet değildir, imanın kuvvetindendir.

Görüldüğü gibi gıybet konusu çok muallak bir konudur. bunu yazan kişi gıybetinde ne olduğunu tam manasıyla açıklaması gerekirdi. bu maddede yine küfür diyor dinden çıkar demiyor.

Cevap: Hazretin buyurdugu gibi altini çizelim: DIN DÜSMANLARININ ARKASINDAN KONUSMAK GIYBET DEGILDIR, IMANIN KUVVETINDENDIR.

Fakat burda giybet muallak bir konudur diyemezsiniz. Aktarilan yazida pek tabi ki din düsmanlarinin arkasindan degil müslüman kardeslerimizin arkasindan konusulan sözden bahsediliyor.

Allah’ü Tealâ Hucurat süresinde(49/12) mealen “Ey iman edenler! Zannın bir çoğundan kaçının. Çünkü zannın bir kısmı günahtır. Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerini arkasından çekiştirmesin. Biriniz, ölmüş kardeşinin etini hoşlanır mı? İşte bundan tiksindiniz. O halde Allah'tan korkun. Şüphesiz Allah, tevbeyi çok kabul edendir, çok merhamet edendir” buyurmaktadır

Kardesim Selmand. Yazinizin bir çok yerinde kaynak belirtmeden kafaniza göre yorumlar yapiyorsunuz. Büyük vebal aldiginizi belirtmek isterim.

Hocam yazının aslında kaynak verilmemiş!

Ayrıca ben paylaşım yapmıyorum düşüncelerimi yazıyorum, paylaşım yaptığım noktalarda kaynakları zaten var. Forumlar insanların bilgi ve fikir paylaştığı mekanlardır, yanılıyormuyum?

Allahu Teala elbetteki bir insanın düşünüp tasarlaması gibi düşünüp tasarlamaz. İnsanlar onun kendilerine verdiği bilgiler ışığında düşünürler ve tasarlarlar ama Allahu Teala hiç bir konuda düşünmez diye birşeyi neye dayanarak söylüyor bu yazıları yazan kişi. Allahın Zati ve Subuti sıfatlarında Allah'ın düşünmediği ile ilgili birşey yok. Misalen Allah konuşurmu evet konuşur ama insanlar gibi değil. Duyarmı duyar ama insanlar gibi değil, Sever mi sever ama insanlar gibi değil.

Yani şu anda elimizde dini olarak Hz. Allahın düşündüğü yada düşünmediği hakkında net bir bilgi ne yazıkki yok. Düşünmüyor denmesi belkide diyeni günaha sokuyor olabilir.

Gıybet konusuna gelince günümüzde bir insanın içinde bulunduğu her konu gıybet olarak nitelendiriliyor. Ben o yazıyı gıybetin muallak bir konu olduğunu ve gıybet eden dinden çıkar gibi bir lafı bu kadar basitçe ağza almanın yanlış olduğunu anlatmak için söyledim.

İnsanları dinden çıkartmak ne kadar kolay oldu.

Rasulullah Efendimiz o güzide ashabını islamla müşerref kılmak için ne kadar çileler çekdi, şimdi biz ise insanları dinden çıkartmak için ne kadar kolay bahanelerin arkasına sığınıyoruz.

büyük günahların insanın kalbine kara leke koyduğu hadislerde anlatılmaktadır. Mektubatı şerifde bu konuda bir çok bilgi vardır, kalbi kararttığını anlatır. hatta İmamı Rabbani Hz. bazı mektuplarında bir kişiye kalbinin kararmasından dolayı (küfür günahı çokluğundan ) şefaat edemediğini ancak cehennemde bir miktar yandıkdan sonra imanının nuru ve Hz. Allah'ın rahmeti ile cennete gireceğini anlatır , bunu biliyorsunuzdur. orada bile ebedi cehennemlikden bahsetmez.

İmamı Azam hz. lerine gelen bir grup bir kişi 5 vakit namaz kılmazsa dinden çıkarmı diye sorarlar. İmamı Azam hz. leri müslüman öyle şey yapmaz der. Halbuki 5 vakt namazın arka arkaya terki ile ilgili çok ciddi sıkıntılar olduğu meçhuldür.

Yani bu konu başlığı imanı tehlikeye sokan ve dinden çıkarabilecek haller olsaydı sıkıntı yoktu ama dinden çıkaran sözler diye direk kesin bir ifade olunca sıkıntı çıkıyor.

Hadisi Kutside "Ben kulumun zannı üzereyim" der.

Biz insanları bu dinden soğutursak, en ufak şeyde sen dinden çıkdın dersek o adamlarda biz ne yapalım böyle dini demezler mi?


Hz. Ömer ile Aşerei Mübeşşereden bir kişinin böyle bir hususda konusu vardı ama bulamadım onuda araştıracağım bulursam buraya yazacağım.

Saygılarımla...

nedense mesajı editleyemiyorum süre sınırı var sanırım.

neyse bu düşünme mevzuu su biraz kafamı kurcaladı. bende araştırdım açık ve net bir bilgi bulamadım.

ateist forumlarda da tartışılmış benimde merakımı uyandırdı bu konu.

bu konuda bir başlık açacağım.

Hocam yazının aslında kaynak verilmemiş!

Ayrıca ben paylaşım yapmıyorum düşüncelerimi yazıyorum, paylaşım yaptığım noktalarda kaynakları zaten var. Forumlar insanların bilgi ve fikir paylaştığı mekanlardır, yanılıyormuyum?

Allahu Teala elbetteki bir insanın düşünüp tasarlaması gibi düşünüp tasarlamaz. İnsanlar onun kendilerine verdiği bilgiler ışığında düşünürler ve tasarlarlar ama Allahu Teala hiç bir konuda düşünmez diye birşeyi neye dayanarak söylüyor bu yazıları yazan kişi. Allahın Zati ve Subuti sıfatlarında Allah'ın düşünmediği ile ilgili birşey yok. Misalen Allah konuşurmu evet konuşur ama insanlar gibi değil. Duyarmı duyar ama insanlar gibi değil, Sever mi sever ama insanlar gibi değil.

Yani şu anda elimizde dini olarak Hz. Allahın düşündüğü yada düşünmediği hakkında net bir bilgi ne yazıkki yok. Düşünmüyor denmesi belkide diyeni günaha sokuyor olabilir.

Gıybet konusuna gelince günümüzde bir insanın içinde bulunduğu her konu gıybet olarak nitelendiriliyor. Ben o yazıyı gıybetin muallak bir konu olduğunu ve gıybet eden dinden çıkar gibi bir lafı bu kadar basitçe ağza almanın yanlış olduğunu anlatmak için söyledim.

İnsanları dinden çıkartmak ne kadar kolay oldu.

Rasulullah Efendimiz o güzide ashabını islamla müşerref kılmak için ne kadar çileler çekdi, şimdi biz ise insanları dinden çıkartmak için ne kadar kolay bahanelerin arkasına sığınıyoruz.

büyük günahların insanın kalbine kara leke koyduğu hadislerde anlatılmaktadır. Mektubatı şerifde bu konuda bir çok bilgi vardır, kalbi kararttığını anlatır. hatta İmamı Rabbani Hz. bazı mektuplarında bir kişiye kalbinin kararmasından dolayı (küfür günahı çokluğundan ) şefaat edemediğini ancak cehennemde bir miktar yandıkdan sonra imanının nuru ve Hz. Allah'ın rahmeti ile cennete gireceğini anlatır , bunu biliyorsunuzdur. orada bile ebedi cehennemlikden bahsetmez.

İmamı Azam hz. lerine gelen bir grup bir kişi 5 vakit namaz kılmazsa dinden çıkarmı diye sorarlar. İmamı Azam hz. leri müslüman öyle şey yapmaz der. Halbuki 5 vakt namazın arka arkaya terki ile ilgili çok ciddi sıkıntılar olduğu meçhuldür.

Yani bu konu başlığı imanı tehlikeye sokan ve dinden çıkarabilecek haller olsaydı sıkıntı yoktu ama dinden çıkaran sözler diye direk kesin bir ifade olunca sıkıntı çıkıyor.

Hadisi Kutside "Ben kulumun zannı üzereyim" der.

Biz insanları bu dinden soğutursak, en ufak şeyde sen dinden çıkdın dersek o adamlarda biz ne yapalım böyle dini demezler mi?


Hz. Ömer ile Aşerei Mübeşşereden bir kişinin böyle bir hususda konusu vardı ama bulamadım onuda araştıracağım bulursam buraya yazacağım.

Saygılarımla...



Kardesim, yazinin altinda kaynak verilmistir. Dilerseniz istediginiz konulari arastirabilirsiniz.

Forumlar insanların bilgi ve fikir paylaştığı mekanlardır diyor ben paylaşım yapmıyorum düşüncelerimi yazıyorum diyorsunuz. Yani fikirlerinizi yazarak bizlerle paylasiyorsunuz.

Hz Allah düsünürmü? demissiniz.
Allahû Teâla (cc) kemal ifade eden sıfatlarla vasıflanmıştır. Eksiklik, acz ve devamsızlık belirten şeylerden de münezzehtir. Allahû Teâla (cc)'nın sıfatları ezelde mevcuddur, kullarının sıfatları ise böyle değildir. Meselenin kavranması için bir misal verelim. "Allahû Teâla (cc) görür ve işitir." Fakat bu görme ve işitme; bizim görme ve işitmemizden farklıdır. Zira biz Allahû Teâla (cc)'nın bize bahşetmiş olduğu göz ve kulakla, yani vasıta ile görür ve işitiriz. Eğer bu iki uzvumuz (Allahû Teâla (cc) muhafaza buyursun) görevini yapamaz duruma gelirse, görme ve işitme imkanı kalmaz. Allahû Teâla (cc)'nın görmesi ve işitmesi ise; herhangi bir vasıta ile, veyahutta kâinatta başka bir varlığın yardımı ile değildir. Yine Allahû Teâla (cc) âlim'dir" derken; buradaki ilim ile, kulların ilimleri birbirine karıştırılmamalıdır. Bizler eşyayı; aletler yardımıyla ve zihinlerimizde meydana gelen şekillerle bilebiliriz. Kaldı ki bu husustaki bilgimiz de oldukça sınırlıdır. Allahû Teâla (cc) ise; hiçbir alet ve hiçbir yardımcı olmadan ezeli ve ebedi olan bilgisiyle; eşyanın hakikatini (açık ve gizli olan her halini) bilir.

Söylediginiz gibi insanlarin içinde bulundugu her konu giybet olarak nitelendirilmez. Hucurat süresini(49/12) tekrar okuyun isterseniz. Ayrica giybet eden dinden çikar lafini nerede okudunuz? Yazida öyle yazmiyor. Sürekli ayni seyleri kopyala yapistir mi yapalim?

Sonra bu yazi neden paylasilmis? Efendim dikkatli olun, burada tehlike var, bunlari yapmayalim, bol tevbe edelim diye. Gidin insanlari sogutun demiyoruz. Ögrenin amel edin diyoruz.

Neyse ben size cevap vermiyeyim yazdıklarınız ağrıma gitti, yurtlarda talebe azarlayan hocalar gibi bir tarzınız var!

Boş yere bir tartışma ortamı doğdu emekleriniz için Allah Razı olsun.

Forum hesabımı silerseniz sevinirim.

Hayırlı günler dilerim.


Makale Köşemiz

MollaCami.Com