Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


mute nikahı

Arkadaşlar mute nikahı dinen sahih midir

Mut'e nikahı elbette ki sahih değildir. Bir para karşılığı bir kadınla belli bir süreliğine evlenmek, anlamına gelir. Haram olduğuna dair ittifak vardır.

İnsanlar cüce beyinleriyle Allahı kandıracaklarını zannediyor.Mute nikahının dinen doğru olmadığını bunu yapanlar bile bilir ama yine de yaparlar.Vicdanlarını rahatlatmak için mute nikahını yaparlar.Aklı olan her insan doğruyu ve yanlışı birbirinden ayırabilir ama şeytan yaptıkları şeyi onlara süslü gösterir.Kişi bir günaha meylederkenvicdanı onu rahatsız eder bu durumdan kurtulmak için bir takım mazeretler ve bahaneleruydurur ve buna kendini de inandırır kişi aslında kendini kandırır.selamlar sevgiler.

Batıl nikahlar "Muvakkat" ve "Mut'a" nikahlarıdır.

Muvakkat Nikah: Şahitler huzurunda belirli bir müddet mesela 15-20 gün veya bir ay bir sene gibi bir zaman için "Tezvîc ettim, hanımlığa aileliğe aldım" gibi lafızlarla yapılan evliliktir.

Mut'a Nikahı: Kadın ve erkeğin muayyen bir menfaat karşılığında anlaşıp kadını kiralaması -metres hayatı-dır. Mut'a'da şahit yoktur ve "temettü edeyim (seninle menfaatleneyim, faydalanayım)" gibi kelimeler kullanılarak yapılmıştır.

Mut'a ve Muvakkat nikah sadece şehveti tatmin için kadının kiralanmasından ibarettir. Bu ise kadının haysiyetini zedeler, ciddi bir yuva kurma ve sıhhatli bir nesil yetiştirme arzusunu azaltır, nesiller karışır, veled-i zina çoğalır. Bu sebeple dinimiz Mut'a ve Muvakkat nikahları haram kılmıştır.

Dört hak mezhebin âlimlerinin hepsi mut'a nikahının haramlığı üzerinde icmâ' ve ittifak etmişlerdir. Onu câiz görenler Şîîlerdir. Mut'a ve muvakkat nikah; kitap, sünnet ve icmâ-i ümmet ile haramdır.

(Nikah Risâlesi, Fazilet Neşriyât Yayınevi)

arkadaşlar mute nikahının haram olmadığını savunanlarda şu ayeti öne sürüyor sizler bir sürü şey yazmışsınız ama hiç ALLAHIN ayetinden söz etmemişsiniz işte mute nikahını savunanların delili nisa suresi 24. ayet = ''Kocalı kadınlarla evlenmek de haram; ancak sahibi olduğunuz cariyeler müstesna. Allah'ın yazısı bu, emri bunlar size ve bunlardan başkalarını, evlenmeniz ve zinâda bulunmamanız için arayıp istemeniz helâl edilmiştir size. Kadınlardan biriyle evlenerek faydalandığınız takdîrde mehirlerini kararlaştırıldığı veçhile verin. Miktarını tâyin ettikten sonra gönül hoşluğuyla herhangi bir hususta uyuşursanız suç yok size. Şüphe yok ki Allah her şeyi bilir, hüküm ve hikmet sahibidir.''

"Bir de harb esiri olarak sahibi bulunduğunuz cariyeler müstesna, evli kadınlarla evlenmeniz de size haram kılındı. Bütün bunlar Allah'ın üzerinize farz kıldığı hükümlerdir. Bunların dışında kalanlar ise iffetli olarak zina etmeksizin mallarınızla mehir vermek suretiyle evlenmek istemeniz size helal kılındı. O halde onlardan nikah ile faydalanmanıza karşılık mehirlerini kendilerine verin ki, bu farzdır. O mehri takdir edip kesinleştirdikten sonra birbirinizi razı etmenizde bir mahzur yoktur. Şüphesiz ki Allah her şeyi çok iyi bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir."

cairoo kardeşim öncelikle hoş geldiniz. sizin söylediğiniz ayeti ihya.org adresinden buraya aldım. bu ayetten siz ne anladınız bilmiyorum ama ben günümüzde harb esiri olarak alınan bayanlarla Mut'a nikahı kıyıldığını sanmıyorum. aynı zamanda ayette mehir vermek için yapıldığından bahsediyor ve de zina etmeksizin diye altı çizilmiş. mehir kadının ihtiyaçlarını karşılamak için veriliyor burada ondan faydalanmak için değil. ben de fikirlerimi belirtmek istedim sürçü lisan etti isem affola.

Evet sevgili gerçekleribilmek kardeşimize katılmakla beraber, Âyet-i Celîlenin

tefsirine baktığımızda devamla der ki

Harp esiri olarak sahip olduğunuz cariyeler müstesna olmak üzere bütün evli hür kadınların hepsi de size haram kılındı. Buraya kadar özet olarak on beş, uzun uzadıya açıklandığında, yirmi, yirmi bir çeşit kadınla evlenmek haram edilmiş oldu. Demek ki gerek müslümanların, gerek zımmilerin ve gerek kendileri ile savaş halinde bulunulan kimselerin nikahı altında bulunan ve hür olan bütün
kadınların da genel olarak nikahları haramdır.
Ancak savaşta esir olup hürriyetlerini kaybetmiş bulunan cariyelerin nikahı genel olarak haram değildir.

insanlar kendilerine güzel geleni yapmak icin ayeti celileyi bile kendi kafalarina göre yorumluyorlar cok yazik :( :( :(


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com