Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Cuma Namzı

Selamun aleyküm Cuma namazlarında cuma namazını 10 rekat olarak kılıyoruz 4 sünnet 2 farz 4 son sünnet olarak geriye kalıyor 6 rekat namaz toplam namaz rekatları 16 kalan 6 rekat namaz cuma gününün öğle namazı mı oluyor yoksa cuma günleri öğle namazı diye bir şey yok da başka isimlerlemi anılıyor bu 6 rekat namaz kısacası cuma namazından sonra geriye kalan 6 rekat namaza nasıl niyet edilir öğle namazı olarak mı yoksa ? ...Cumaya kadar Cevaplarsanız sevinirim.

Cuma namazı 10 rekattır. 4 + 2 + 4

fakat cuma namazının farz olmasının şartları var. Bu şartlardan biri gerçekleşmezse düşüncesi ile usulen öğle namazı kazası niyetine + 4 rekat kılınıyor. son 2 rekat sünnette aynı niyetle vaktin sünneti olarak kılınır.

Cuma namazı peygamberimiz mekkeden medineye hicret ederken farz olmuştur. muslumanların zulme ugradığı, aşağılandığı, gerici olarak görüldüğü, haklarının kanunlarla korunmadığı toplumlarda genelde mekke dönemine benzetilir. bazı alimler bu şartlarda cuma namazının farz olmayacağını söylemişlerdir. Fakat imkan varsa yine de kılınması gerektiğinin altını çizmişlerdir. Bu sebebtendir ki 10 +6 gibi bir durum ortaya çıkmıştır

benim bildiğim bu, yanlışım varsa düzeltebilirsiniz

öğle namazı kazası niyetine
sözü biraz sıkıntılı oldu Aciz kardeşim. "vaktinde yetişip henüz üzerimden düşmeyen son öğle namazını kılmaya niyet ettim" demek daha doğru olacaktır.

Cuma Namazı;

4 Rekat İlk Sünnet
2 Rekat Farz
4 Rekat Son Sünneti
Son Öğle (Zühri Ahir) Namazı (4 Rekat)
İki Rekat Vaktin Sünneti olmak üzere toplamda 16 Rekattan oluşmaktadır.

Cumanın kabul olunması için altı tane sıhhat şartı vardır.

a- Cuma kılınacak yerin şehir veya şehir hükmünde olması,
b- Cuma namazını kıldıracak olan imamın İslâm devlet başkanı veya onun görevlendirdiği bir imam olması,
c- Öğle vaktinde kılınması,
d- Namazdan evvel hutbe okunması,
e- Cuma kılınan yerin herkese açık olması,
f- Belli sayıda cemaatin toplanmış olması.

Zuhr-u ahir namazı, eğer Cuma namazının şartlarından biri olmadı ise öğle namazı yerine geçsin diye kılınan bir namazdır. Bu nazmın kılınması farz değildir. Zaten alimlerimiz de kılınmasının iyi olduğunu fakat farz veya vacip olmadığını söylüyorlar. Ama kılınması daha iyidir.

Bu namazı kılmak isteyen kimse cumanın 4 rekat son sünnetinden sonra kılınır. Zuhr-u ahire: "niyet ettim zuhr-u ahir namazını kılmaya" veya "vaktinde yetişip henüz üzerimden düşmeyen son öğle namazını kılmaya niyet ettim" diyerek niyet edebilir.

Cemaatle kılınan iki rekât cuma namazından sonra dört rekât cumanın sünneti kılınır. Ardından "üzerimdeki en son öğle namazının farzına" diye niyet edilerek dört rekat daha kılınır. İşte buna zuhru âhir adı verilir. Sünneti müekked olan öğle namazının sünneti gibi kılınır. Son iki rekâtta okunan zammı sûreler, bu namaz öğle namazının yerine geçerse namaza herhangi bir zarar vermez. Nafile yerine geçerse zaten nafileler de öyle kılınır.

Selam ve dua ile.

açıklama için teşekkürler kardeşim

zuhri ahir son öğle namazı diye de niyet edilebilir diyordunuz bugünki öğle namazının farzına diyede niyet edilirmi edilirse her hangi bir Dinen sakıncası varmıdır..Allah razı olsun aydınlattığınız için..

zuhri ahir son öğle namazı diye de niyet edilebilir diyordunuz bugünki öğle namazının farzına diyede niyet edilirmi edilirse her hangi bir Dinen sakıncası varmıdır..Allah razı olsun aydınlattığınız için..



Cuma namazının farzı, öğle namazının farzı yerine geçtiği için "bugünki öğle namazının farzına" diye bir niyet şekli doğru olmaz. Zuhr-u ahire: "niyet ettim zuhr-u ahir namazını kılmaya" veya "vaktinde yetişip henüz üzerimden düşmeyen son öğle namazını kılmaya niyet ettim" diyerek niyet etmeniz en uygun olanıdır.

Zühr-i ahir namazı mutlaka kılınması gereken bir namazdır. Kılınmaz diyenlere asla itibar etmeyiniz.

Selam ve dua ile.

teşekkür ederim zuhri ahir diye veya vaktinde yetişip henüz üzerimden düşmeyen son öğle namazını kılmaya..Diyede niyet edilebiliyor.Söylediklerinize göre Allah razı olsun.

şimdi daha rahat kolay anlaşılması için konuyu acalım izninzle cuma namazının son sünnetinden sonra kılınan 4 rekatlık namaza zuhri ahir diye niyet ediliyor 4 rekatın ardından 2 sünnet geliyor buna öğle namazında son sünnet diyoruz,peki Cuma Namazların da bu sünnete nasıl niyet edilir acaba :? Teşekkür ederim sorumu anladıysan cevaplarmısınız.Allah razı olsun.

yoksa siz cevapladınızda benmi cevabı yanlış anladım içimde bir ukte kaldı.

şimdi daha rahat kolay anlaşılması için konuyu acalım izninzle cuma namazının son sünnetinden sonra kılınan 4 rekatlık namaza zuhri ahir diye niyet ediliyor 4 rekatın ardından 2 sünnet geliyor buna öğle namazında son sünnet diyoruz,peki Cuma Namazların da bu sünnete nasıl niyet edilir acaba :? Teşekkür ederim sorumu anladıysan cevaplarmısınız.Allah razı olsun.


Zühri ahirden sonra kılınan son 2 rekat için " Niyet ettim Allah rızası için 2 rekat vaktin sünnetini kılmaya" direkt bu lafızları söyleyerek niyet ederseniz namazınız tamam olur biiznillah.

Selam ve dua ile.

teşekkür ederim anlaşıldı merkez tamam :=D: Allah razı olsun sağolun.

Allah razı olsun arkadaşlar. Malümat için bilgilerimizi tekrar tazeleyelim.

Evvelâ kılınan dört rek'ata "cuma'nın ilk sünnetine" diye niyet edilir. Sonra imamla kılınan iki rek'at, cuma namazının farzıdır. Bundan sonra kılınan dört rek'at, cumanın son sünnetidir.

Daha sonra kılınan dört rek'at ise "zuhr-i ahîr" dir. Buna şöyle niyet edilir: "Niyet ettim edâsı üzerime farz olup da henüz üzerimden sâkıt olmayan en son öğle namazının farzına."

Bu şekilde niyet edilirse, eğer o günün cuma namazı, şartlarında bir noksanlıktan dolayı kabul olunmamışsa, öğle namazı kılınmış olur; kabul olunmuşsa, en son kazaya kalmış öğle namazına sayılır.

Zuhr-i ahîrden sonra kılınan iki rek'ata "vaktin sünnetine" diye niyet edilir.

Cumanın farzından sonra bu on rek'at kılınmadığı takdirde, şartlarında bir noksanlıktan dolayı cuma namazı kabul olunmamışsa, öğle namazı, üzerine borç olarak kalır. Bu sebeple cumanın farzından sonra kılınan bu on rek'ati kat'iyyen terk etmemelidir.( Muhtasar Ilmihal)

Çok teşekkür ederim Allah razı olsun ..Bilgilerinizden dolayı.Olay tam anlamıyla Çözülmüştür. Olay da emeği gecen bütün Din kardeşlerime en içten dileklerimle teşekkür eder.Sevgi ve saygılarımı sunarım.

Gözden kaçan fakan bir çok kişinin aslında bilmediği noktalar bunlar. Ve ne yazikki bilemedikleri gibi sormaya da cesaret edemiyorlar. Ayıplarlar diye korkuyorlar.

ve cumaya gittiklerinde de arkadaşı yanındaki nasıl yatıp kalkıyorsa öyle yatıp kalkıyorlar ve namaza gittik diyorlar..

Aslında bu tarz korkupta gerçek hayatta kimseye soramadıklarımızı ya da çevremizdekilerin bilmediğini düşündüklerimizi forumda bir bir ele alabiliriz. ve gerçek hayatta soramayıp internette araştıranlar içinde cok güzel kaynak olacağına inanıyorum..

sorular kuaför osmandan cevaplar da arkadaşlarımızdan gelsin..

osman kardeşimiz traş olmaya gelen müşterilerinin ağzına bir iki yoklasa yüzlerce soru çıkartır, Allah'ın izni ile

nasıl olur dersiniz ;)

diyanet hocalari ve müftüleri fetva eriyor
10 rekat yeterli diye..
illede 16 kilmak istiyorsaniz
kaza namazi kilin diye..
bu celiskiyi nasil cözücez


osman kardeşimiz traş olmaya gelen müşterilerinin ağzına bir iki yoklasa yüzlerce soru çıkartır,
Allah'ın izni ile

nasıl olur dersiniz ;)

iyi olur.. ama ayri basliklarda ;)

diyanet hocalari ve müftüleri fetva eriyor
10 rekat yeterli diye..
illede 16 kilmak istiyorsaniz
kaza namazi kilin diye..
bu celiskiyi nasil cözücez




Maalesef diyanetin bu konudaki fetvası yanlıştır. İtibar etmeyiniz.


[video=vimeo;65214536]https://vimeo.com/65214536[/video]

[video=youtube_share;ktHGiyOxWvE]http://youtu.be/ktHGiyOxWvE[/video]

Açalım Büyük İslam ilmihali kitabını. Cuma namazı bahsini1 güzelce okuyalım. Ömer Nasuhi Bilmen Hoca zuhri âhir namazı kılınmasının faydalı olacağını söylüyor. Adı geçen eserde konuyla ilgili şu ifadeler geçmektedir:

“Cuma namazının vakti, tam öğle namazının vaktidir. Cuma namazı için minarelerde ezan okunur, camiye gidilince evvelâ tam öğle namazının sünneti gibi dört rekat Cuma\'nın ilk sünneti kılınır, daha sonra cami-i şerif içinde bir ezan daha okunup minberde cemaate karşı bir hutbe okunur, bu hutbeyi müteakip ikamet alınarak Cuma\'nın iki rekat farzı cemaatle aşikare okuyuşla eda olunur. Bu farzdan sonra da yine öğlenin ilk dört rekat sünneti gibi Cuma\'nın son dört rekat sünneti kılınır, bundan sonra da \"Zuhri âhir\" adıyla dört rekat daha namaz kılınır ki, buna dair ileride malûmat verilecektir. Bunu müteakip de \"vaktin sünneti\" niyeti ile tam sabah namazının sünneti gibi iki rekat namaz daha kılınır.

Merhum Ömer Nasuhi Bilmen hocaefendi, ilmihalinin 196. sayfasında Cuma namazından sonra niçin dört rekat zuhr-i âhir namazı kılınması gerektiği hakkında şöyle diyor:

“Cuma namazının birden fazla yerlerde kılınmasını caiz görmeyenlere göre bir beldede kılınan birden fazla cuma namazlarından hangisine daha evvel tekbir alınarak başlanılmış ise o sahih olmuş, diğerleri sahih olmamış olur. İşte böyle bir ihtilâftan kurtulmak içindir ki, cumanın dört rekat son sünnetinden sonra \"Zühr-i ahir\" niyeti ile dört rekat namaz daha kılınmaktadır. Şöyle ki, \"Vaktine yetişip henüz üzerimden düşmeyen son öğle namazına\" diye niyet edilip tam öğle namazının dört rekat farzı veya dört rekat sünneti gibi dört rekat namaz kılınır. Daha iyi olan, sünneti gibi kılmaktır. Çünkü eğer cuma namazı sahih olmamış ise bu dört rekat ile o günün öğle namazı kılınmış olur. Son iki rekatında Fatiha’ya ilave edilen sure veya bir miktar ayeti celile bunun sahih olmasına zarar vermez. Ve eğer cuma namazı sahih olmuş ise bu dört rekat kazaya kalmış bir öğle namazı yerine geçer. Kazaya kalmış böyle bir namaz bulunmayınca da bir nafile namazı olmuş olur.

Cuma namazının farzından sonra 4 rekât sünnet, dört rekât Zühri ahir, iki rekât vakit sünneti kılmak konusunda kime tabi olacağız, uyacağız? Bu “keskin zekâlı” kimselere mi, yoksa gerçek müftü, büyük fakih, müfessir Dersiamdan Erzurumlu Ömer Nasuhi Bilmen Hocaefendi’ye mi?

Bilmen hoca gerçek müftülerdendi. Hatta onun için müftülerin hâtemiydi diyebiliriz. O bir ehl-i sünnet âlimiydi. İcazetliydi. Dinden ödün vermezdi. İslâmî ilimlere dair nice kıymetli eserler yazmıştır. Büyük bir tefsiri de vardır.

Elbette dini meselelerde Ömer Nasuhi Bilmen’e uymak gerekir.

Evet, cumadan sonra sünnetler vardır, Zühri ahir namazı vardır. Bunları kılan kazanır, kılmayan zarar eder. Kılınmalarında hiçbir sakınca yoktur. Namaz nurdur.

Kimse bu namazlar mutlaka kılınmalıdır, farzdır demiyor. Kılınması faydalıdır deniliyor. İmkânı ve vakti müsait olan bu namazları kılar ve sevabını kazanır. Vakti olmayan veya kılmayan da bu sevaptan mahrum olur.

Dinimizde böyle namazlar yoktur demeye gelince: Bunu söyleyen büyük laf etmiş olur ve günün birinde cezasını çeker.

Hem kendisi kılmıyor, hem de kılan Müslümanı engellemeye çalışıyor. Böyle bir şeyin vebali büyüktür.

dipnot

(1) Ö.N.Bilmen, Büyük İslam İlmihali, Sad:Mehmet Talu, Tereke Yayınevi, Sayfa: 190-197

Cuma namazı ile ilgili akıllardaki ve dillerdeki sorulara cevap teşkil edecek \"CUMA NAMAZI ve DARULHARP\" adlı eserimizi mutlaka alıp okumanızı-okutmanızı tavsiye ederiz.

Selam Ve Dua ile

Mehmet TALU Hocaefendi

Selam ve dua ile.


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com