Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim
Ford Focus 1.6i EcoBoost Titanium
Global olduğu kadar yerel de...
Üçüncü jenerasyon olarak yollara çıkan Ford Focus, 1999 yılından bu yana üretimde. 120 ülkede aynı araç olarak satılan yeni Focus, Fordâun global anlamda yerleştirmeye çalıştığı stratejisinin ilk çocuğu. Focus, Fordâun yeni geliştirdiği C segmenti platformu üzerinde, 1.6 litre atmosferik 125 hp, 1,6 turbo Ecoboost 180 hp benzinli ve 1.6 litre 95 ve 115 hp iki farklı güçte dizel motorlarla satışta bulunuyor. Yeni Focusâta dikkat çeken artılar bünyesine eklenen teknolojik donanımlar. Zengin donanım fiyatını biraz arttırsa da gelen yenilikler açısından sınıfı bazında ilk olan özellikler içeriyor.
DIŞTAN İÇE
Global anlamda düşününce, Focus′un dış tasarım kuşkusuz bundan nasibini almış. Bu anlamda Fiesta modelinin beğenilmesi daha kolayken, Focusâu ilk anda beğenmeniz biraz zor oluyor. Yani biraz kısık bir sesle âEvet Focusâ diyorsunuz Bu bağlamda Focus, özellikle önkısmındaki üçgen bölümler ve gövdesinin üzerine doğru uzayan arka farları ile dikkatinizi çekiyor. Evet, ilk bakışta beğeninize hitap etmiyor gibi gelmiyor. Belirli bir sürenin ardından âgerçekten Fordâ ifadelerini kullanmaya başlıyorsunuz. Aslında Ford, Fiesta ile başlayan C-Max ile devam eden ve Focus ile süren global düşüncesiyle müşterilerin Fordâa ayak uydurmalarını salık veriyor adeta. Bunun iyi olup olmadığına tabiî ki kullanıcılar daha iyi karar verecektir.
Focusâta, daha önce Fiesta ve C-Maxâte gördüğümüz âKineticâ tasarım mevcut. Bu tasarımın felsefesinde, otomobilin dururken bile hareket ediyormuş gibi bir izlenime sahip olması var fazlasıyla. Focusâun fotoğraflarını çekerken böyle bir hisse kapılmadım değil hani. Tasarımda fazla sıradışılığın olmaması (belki sıradışılık budur) Focusâun görünüşü hakkındaki ilk düşüncemiz olarak yerini alıyor.
Focus, C platformu üzerine geliştirilmiş ve parçalarının yüzde 80âi ortak. Yeni Focus eski modele göre 16 mm alçak, 21 mm uzun ve 16 mm geniş. A sütununun yatık yapısı dikkat çekiyor. Aerodinamik anlamda sürtünmeyi azaltmak için özel çalışılmış. Bu arada, stop grubu gövdenin yanlarına kadar taşıyor ve şık görünüyor.
Global düşüncenin eseri olarak, oturduğunuz koltuğun hareket mesafesi, direksiyonun derinlik ayar oranı, pedalların duruşu, arkadaki baş ve diz mesafesi gibi konular bütün kullanıcıların gereksinimlerini karşılayacak şekilde kabine yerleştirilmiş. Bu noktada, ayarlarınızı kendinize göre yapınca rahat etmemeniz için bir sebep yok.
Yeni Focusâun iç mekanında Fiestaâyı hatırlatan çizgiler mevcut. Direksiyon tasarımı, üzeri biraz kalabalık olsa da şık duruyor. Renkli gösterge paneli rahat bir şekilde okunabiliyor. Orta konsolda yer alan ses sistemi biraz karmaşık gelebilir. Sistemi üst kısımda bulunan mavi beyaz renkli ekrandan takip ediyorsunuz. Otomatik park asistanı klima kumanda panelinin alt kısmındaki buton yardımıyla devreye alınıyor. Kol dayama bölümü sürüşte rahatlık sağlarken, saklama gözleri noktasında biraz sıkıntı çekilmiyor değil. El freni kolunun konumu rahatsız edici olduğunu söylemek ise gereksiz adeta.
MOTOR
1.6 litrelik EcoBoost motorun görev yaptığı hatchback test aracımız, Focusâun benzinli versiyonuydu. 5700 d/dâde 180 hp güç üreten motor, 1600-5000 d/d aralığında 240 Nm tork sunuyor. 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilen bu vites kutusu rahat kullanımıyla dikkat çekiyor. Direkt enjeksiyonlu, bağımsız çift supap zamanlaması gibi teknolojik özelliklerle donatılmış motor 180 hp güç ve 240 Nm tork değerleri ile 1.6 turbo Focusâun eski 2.0 ltâlik modelinden bile daha hızlı olmasını sağlıyor. Focusâun motorunun istekli karakteri gözden kaçmıyor, güçlü olduğunu hissettiriyor, ancak devir arttırma noktasında eksik kalıyor. Fabrika verilerine göre, yeni Focusâun yakıt tüketimi sadece 6.0 lt/100 km. Bu değere ise ancak sakin bir kullanımla ve şehir dışı kullanımda yaklaşabildik. Testimiz süresince ise 6,3 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi ortaya çıktı. Biraz agresif kullanımlarda bunun yükseleceği ise açık. 1389 kg ağırlığındaki test aracımız 0âdan 100 km/s hıza ulaşmak için 8.0 saniyeye ihtiyaç duyuyor ve 224 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor.
PERFORMANS VE KONFOR
Belirttiğimiz üzere Yeni Focus teknolojik yeniliklerle konforunu ve güvenliğini arttırmış bir yapıya sahip. Aracın en çok ilgi gören özelliği ise otomatik park etme yardımcısı. Çeşitli lansmanlarda da test ettiğimiz bu sistem, güvenlik açısından güzel bir özellik. Yeni Focus sessiz, konforlu ve uzun vites oranlarıyla sarsıntısız sürüş sunuyor.
Yol tutuşu gayet iyi olan aracın elektrikli direksiyonu ise tepki olarak başarılı. Amortisörlerin sertlik oranı rahatsız etmezken, yol kusurlarını başarılı bir şekilde bertaraf ediyor. Yani Focus, her türlü yol ve şartta tatmin edici bir sürüş keyfi ortaya koyuyor. Araç virajları çok kontrollü bir şekilde alırken, hisli frenleriyle de sürücüsüne güven veriyor. Bu segmentte bagaj hacminin önemli bir kriterlerden olduğu düşünülürse, Yeni Focusâun bagaj hacmi sıkıntı meydana getiriyor.
Netice olarak teknoloji ve donanım noktasında zenginleştirilmiş, geniş ve ferah iç mekâna sahip, genel anlamda keyifli bir sürüş yaşatan Yeni Focus, tasarım anlamında kullanıcıların alışkın olduğu bir etki meydana getiremese de sürüş dinamikleri açısından sınıfının en iyisi olmayı sürdürüyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor: 1,6i Ecoboost
Motor Hacmi: 1596 cc
Silindir: 4
Şanzıman: 6 ileri manuel
Max. Güç: 180 hp 5000 d/d
Max. Tork: 240 Nm 1600-5000 d/d
PERFORMANS
0-100 km/s : 8.0 sn
Max. Hız: 224 km/s
YAKIT
Yakıt Türü: Benzinli
Yakıt Tüketimi
Ortalama: 6.0 lt
Test Ortalaması: 6.3 lt
Boyutlar
Uzunluk: 4358 mm
Genişlik: 1858 mm
Yükseklik: 1461 mm
Bagaj Hacmi: 372 lt
Boş Ağırlık: 1389 kg
RECEP BOZDAĞ