Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


NEDEN İKİ KEZ SECDE YAPARIZ

NEDEN İKİ KEZ SECDE YAPARIZ ???
bir defa rüku ettiğimiz halde niçin iki kez secdeye kapanırız?

Namazda her rekâtta bir defa rükû ettiğimiz halde niçin iki defa peş peşe secdeye kapanırız? Bu konuda bazı yorumlar yapılmıştır



Birinci secde topraktan yaratıldığımıza; ikinci secde ise yine toprağa döneceğimize işarettir Böylece secde ile toprak arasındaki bağ karşımıza çıkar Başka bir yorum da şöyledir: Şeytan bir secde ile emrolundu ve o bunu yapmadı Biz ise şeytanın bu davranışına karşı iki kez secde ederek şeytana tepkimizi belirtirken Rabb'imize daha çok yaklaşmış oluruz (2)



Secde hali Rabb'imizin en çok hoşuna giden bir ibadet olmasına karşın; şeytanın ve onun temsilcilerinin de en fazla nefret ettikleri bir eylemdir Çünkü secde kulun yalnızca Rabb'ine tahsis ettiği bir davranış biçimi olmakla kalmaz aynı zamanda şeytana ve taraftarlarına karşı da bir başkaldırı niteliği taşır Azgın bir saptırıcı olan şeytanın Allah'ın kullarına yaklaşıp sokulma fırsatı bulamadığı iki cihetten biri de secdedir A'raf suresinin 16 ve 17 âyetlerini tefsir ederken Fahreddin Râzi şu açıklamayı yapar: İblis şöyle yemin etmişti: "Öyle ise dedi; 'beni azdırmana karşılık and içerim ki ben de onları saptırmak için Senin doğru yolunun üstüne oturacağım Sonra onların önlerinden arkalarından sağlarından sollarından onlara sokulacağım ve çoklarını şükredenlerden bulamayacaksın" (7/A'râf 16-17)



Bunu işiten melekler şu âciz insanların hallerine acıyarak Allah'a şöyle niyazda bulundular: "İlâhımız! İnsan şeytanın bu dört yönden saldırısı ve kuşatması karşısında nasıl kurtulabilir? O zaman Allah Teâlâ onlara şunu vahyetti: "Şüphesiz insanlar için biri yukarı biri de alt taraf olmak üzere iki cihet açık kalmıştır Kul hudû (tevâzu) ile duada ellerini yukarı kaldırdığı ve huşû (korku ve saygı) ile alnını yere koyduğu zaman Ben onun yetmiş senelik günahını mağfiret ederim" (Fahreddin Râzi Tefsir-i Kebir IV/196)



Şu halde şeytan ve taraftarlarının amansız saldırılarına karşı bizi koruyacak iki kalkanımız var: Dua ve secde Bu yüzden Rasülullah (sas)'ın uyguladığı ve tavsiye buyurduğu gibi secdeyi ve secde esnasındaki duayı çoğaltmak gerekir (3)



"Ümmetimden hiç kimse yoktur ki Kıyamet gününde ben onu tanımış olmayayımKıyamet gününde benim ümmetim secde ettiklerinden dolayı alınları; abdest aldıklarından dolayı da abdest âzâları parlak olacaktır" (Ahmed bin Hanbel; Tirmizî: Naklen M Nâsıruddin el-Bânî Peygamberimiz'in Namaz Kılma Şekli s 111)



"Allah cehennemliklerden olan kimseler için rahmet murad edince kendisine ibadet edenleri cehennemden çıkarmaları için meleklerine emredecektir Onlar da secde izlerinden mü'minleri tanıyarak cehennemden çıkaracaklardır Allah secde izi bulunan yeri yakmayı cehennem ateşine yasaklamıştır; Ve böylece cehennemden çıkarılacaklardır Cehennem insanoğlunun bütün âzâlarını yakacak yalnız secde izlerinin bulunduğu yerleri yakmayacaktır" (Buhârî; Müslim: Naklen age s 112

Allah c.c. razı olsun. Cümlemizi secde edenlerden, alnı secdeye değmemişleri de secde edenlerden eylesin...

Paylaşım için Allah (c.c.) razı olsun.



Birinci secde topraktan yaratıldığımıza; ikinci secde ise yine toprağa döneceğimize işarettir


Bilgi için teşekkürler.
Şöylede denilebilir.
Birinci secde : topraktan yaratıldığımıza ve yine toprağa döneceğimize işarettir
İkinci secde ise: Malüm Hz Allah Meleklere, Şeytana Adem (as) a secde emri vermişti, Melekler emenne ve saddekna deyip secde etmişler. Şeytan aleyhillane ise kibirlenip Adem aleyhisselama secde etmemişti. Onun içindirki Teşbihte hata olmazsa deriz ki
EY Allah'ım laın secde etmedi o etmediği için ben secde ediyorum deyip ikinci secdeyi yaparız...


NEDEN İKİ KEZ SECDE YAPARIZ ???
bir defa rüku ettiğimiz halde niçin iki kez secdeye kapanırız?

Namazda her rekâtta bir defa rükû ettiğimiz halde niçin iki defa peş peşe secdeye kapanırız? Bu konuda bazı yorumlar yapılmıştır



Birinci secde topraktan yaratıldığımıza; ikinci secde ise yine toprağa döneceğimize işarettir Böylece secde ile toprak arasındaki bağ karşımıza çıkar Başka bir yorum da şöyledir: Şeytan bir secde ile emrolundu ve o bunu yapmadı Biz ise şeytanın bu davranışına karşı iki kez secde ederek şeytana tepkimizi belirtirken Rabb'imize daha çok yaklaşmış oluruz (2)



Secde hali Rabb'imizin en çok hoşuna giden bir ibadet olmasına karşın; şeytanın ve onun temsilcilerinin de en fazla nefret ettikleri bir eylemdir Çünkü secde kulun yalnızca Rabb'ine tahsis ettiği bir davranış biçimi olmakla kalmaz aynı zamanda şeytana ve taraftarlarına karşı da bir başkaldırı niteliği taşır Azgın bir saptırıcı olan şeytanın Allah'ın kullarına yaklaşıp sokulma fırsatı bulamadığı iki cihetten biri de secdedir A'raf suresinin 16 ve 17 âyetlerini tefsir ederken Fahreddin Râzi şu açıklamayı yapar: İblis şöyle yemin etmişti: "Öyle ise dedi; 'beni azdırmana karşılık and içerim ki ben de onları saptırmak için Senin doğru yolunun üstüne oturacağım Sonra onların önlerinden arkalarından sağlarından sollarından onlara sokulacağım ve çoklarını şükredenlerden bulamayacaksın" (7/A'râf 16-17)



Bunu işiten melekler şu âciz insanların hallerine acıyarak Allah'a şöyle niyazda bulundular: "İlâhımız! İnsan şeytanın bu dört yönden saldırısı ve kuşatması karşısında nasıl kurtulabilir? O zaman Allah Teâlâ onlara şunu vahyetti: "Şüphesiz insanlar için biri yukarı biri de alt taraf olmak üzere iki cihet açık kalmıştır Kul hudû (tevâzu) ile duada ellerini yukarı kaldırdığı ve huşû (korku ve saygı) ile alnını yere koyduğu zaman Ben onun yetmiş senelik günahını mağfiret ederim" (Fahreddin Râzi Tefsir-i Kebir IV/196)



Şu halde şeytan ve taraftarlarının amansız saldırılarına karşı bizi koruyacak iki kalkanımız var: Dua ve secde Bu yüzden Rasülullah (sas)'ın uyguladığı ve tavsiye buyurduğu gibi secdeyi ve secde esnasındaki duayı çoğaltmak gerekir (3)



"Ümmetimden hiç kimse yoktur ki Kıyamet gününde ben onu tanımış olmayayımKıyamet gününde benim ümmetim secde ettiklerinden dolayı alınları; abdest aldıklarından dolayı da abdest âzâları parlak olacaktır" (Ahmed bin Hanbel; Tirmizî: Naklen M Nâsıruddin el-Bânî Peygamberimiz'in Namaz Kılma Şekli s 111)



"Allah cehennemliklerden olan kimseler için rahmet murad edince kendisine ibadet edenleri cehennemden çıkarmaları için meleklerine emredecektir Onlar da secde izlerinden mü'minleri tanıyarak cehennemden çıkaracaklardır Allah secde izi bulunan yeri yakmayı cehennem ateşine yasaklamıştır; Ve böylece cehennemden çıkarılacaklardır Cehennem insanoğlunun bütün âzâlarını yakacak yalnız secde izlerinin bulunduğu yerleri yakmayacaktır" (Buhârî; Müslim: Naklen age s 112



arkadaşlar sebepleriniz güzel olsada bu sorunun cevabı bunlar değildir.
cevap hz. muhammed efendimizin miracıyla ilgilidir.
1. kat semada kıyam halindeki melekleri görür sav efendimiz.ve cebrail as. a sorar : bunların ibadeti hep böylemidir ?
cebrail as. evet ya rasulallah der.
2. kat semada ruku halindeki melekleri görür sav efendimiz.ve cebrail as. a sorar : bunların ibadeti hep böylemidir ?
cebrail as. evet ya rasulallah der.
3. kat semada ise secdeye yatmış melekleri melekleri görür sav efendimiz.ve cebrail as. a sorar : bunların ibadeti hep böylemidir ?
cebrail as. evet ya rasulallah der.
bu esnada kainatın sultanının yüzünü görebilmeyi çok isteyen meleklerden allah tarafından izin gelir ve bir defaya mahsus secdeden başlarını kaldırırlar,hz muhammded efendimizin selamını kabul ederler.
sonra yeniden secdeye varırlar.
işte bu yüzden namazda 2 defa secdeye varırız.


kıssadan hisse

MollaCami.Com