Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


VeriFone’da hedef dikey pazarlarda inorganik büyüme

Geçen yılın Ağustos ayından bu yana görüşmeleri devam eden satış işlemi Mart 2009’da atılan imzalarla tamamlandı ve VeriFone, enerji işletmelerine yönelik otomasyon çözümleri sunan Teknosis’i satın aldı. Teknosis daha önce Brightwell bünyesinde yer alıyordu. Böylece VeriFone Teknosis’i alarak ulaşım projelerinde uçtan uca çözüm sağlayan bir şirket konumuna geldi.
Teknosis, elektrik, su ve gaz dağıtımı yapan işletmelere, iş süreçlerinin her noktasında destek sağlayacak danışmanlık ve çözüm hizmetleri sunuyor. Teknosis’in VeriFone bünyesine katılmasıyla birlikte, özellikle VeriFone’un donanımlarıyla öncülük ettiği ulaşım çözümlerinde Teknosis’in yazılıma yönelik bilgi birikiminin kullanılacağını anlatan VeriFone Güneydoğu Avrupa Genel Müdürü Soner Çaşur, Teknosis ile ilgili şu bilgileri verdi: “1991’de kurulan Teknosis bugüne kadar kamu ve özel sektörün büyük ölçekli yazılım projelerinde yer alarak, konusunda uzmanlık geliştirmiş bir şirket. Abone yönetim sistemlerinin yanı sıra taksi yönetim sistemleri yazılımları sunuyor. Deniz taksilerinin yönetimini gerçekleştiriyorlar. Zaten bu alandaki tecrübeleri bizim ilişkiye başladığımız nokta oldu. Bu satın almayla VeriFone sadece Türkiye’de değil, tüm bölgede ulaşımda uçtan uca çözüm sağlayan bir şirket oldu.”
İnorganik büyüme stratejisi
Sağlam bir büyüme için pazarda her türlü stratejik ortaklığa ve satın almaya gidebileceklerini belirten Çaşur, finans sektörü dışındaki sektörlere de çözüm geliştirmeye çalıştıklarını vurguladı.
İki yıldır ulaşım sektörüyle çok yakından ilgilendiklerini kaydeden Çaşur, şunları söyledi: “Bankaların da bu yönde talepleri vardı, bankaların yönlendirmesiyle bu işe girdik. VeriFone dünyada 1 milyar dolar yıllık cirosu olan, POS pazarının yüzde 36’sına hakim bir şirket. Bizim pazarda organik büyümeler yakalamak artık zor, satın almalarla büyüme eğilimi var. Biz de tüm bölgede inorganik büyümelerin peşindeyiz. Örneğin geçtiğimiz yıl İsrail’de perakende sektörüne yazılımlar üreten bir şirketi satın aldık. Türkiye’de de araştırmaya devam ediyoruz. Önümüzdeki dönemde farklı alanlarda iki şirket daha satın alacağız, özellikle 2009’da yine bir büyük satın alma yapacağız. 2-3 yıldır dikey sektörlere de yöneliyoruz. Bu yıl Türkiye’de ciromuzun yüzde 12’sini finans dışı sektörlerden elde edeceğiz. Hedef birkaç yılda bu oranı yüzde 30’lara çıkarmak.
Güneydoğu Avrupa bölgesinde bu yıl sonunda yüzde 12’lik büyüme hedefimiz var. Özellikle Balkan ülkeleri ciddi bir potansiyel barındırıyorlar. 2009’da temassız kartlarla ödemenin yılı olacak, yatırımlar artarak sürecek, kullanım alanları artacak. Biz de ürün gamımızı o yöne doğru geliştireceğiz.”


Teknolojik Araştırmalar ve Haberler

MollaCami.Com