Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Organ nakli caiz mi?

:)merhaba benim sorum su olacaktir,islamda organ bagisi caiz midir?,olmekte olan bir kisi baskalarina organlarini bagislamasi dinimizde kabul edilebilirmi?


:)merhaba benim sorum su olacaktir,islamda organ bagisi caiz midir?,olmekte olan bir kisi baskalarina organlarini bagislamasi dinimizde kabul edilebilirmi?


Son devrin büyük islam alimlerinden Süleyman hilmi tunahan- Göz ve kan verip almakta mahzur yoktur.zira eşya-yı ariziye olup eşya-yi asliyeye tabidir. Yani kötüye kullanırsa mes'uliyeti alan kişiye aittir.

Alirıza DEMİRCAN hoca caiz değildir diyor.

müteallim kardeşe katılıyorum...

benimde çok merak ettim bir konu
mümkünse bu konuyu mezheplere göre açıklarsak
özellikle şafi mezhebine açıklarsak benim için çok iyi olur
teşekkürler

Bakınız:

http://www.mollacami.com/konu/organ-bagi-i-dogrumu-sizce-11284.html

organ mal olmadığı için bağışlanamaz,şöle demesi lazım,kullanılmasına izin veriyom vb. bağışladım sözü yanlış,kullanılmasına izin veriyom derse sorun yok.

Bu konu hakkında en net bildiğim şey şudur ki: Organ bağışı insanın ömrünü kesinlikle uzatmaz.Organ bağışından sonrada bağışı alan kişinin yine hastaneden ayağı kesilmez.Rabbim kimseyi bu durumlarla imtihan etmesin.Cümle hastalarımıza da acil şifalar versin inşallah. :(

Allah(c.c) ölümden başka her hastalığın şifasını verdiğini belirtiyor,

sadece devirlere göre hastalıklar değişiyor,eskiden veremden ölenler vardı şimdi de hıv virüsünden,

çözüm Rabbimin verdiği çözümleri okumak olmalı,

yapay organı yapabilecek kişilerin yetişmesi lazım,

bunun için de önce bağımsız bir devlet,onu yetiştirecek imanlı ana-babalar, o bilimi-ilmi isteyecek ve çalışacak yürek,bilim ve ilmi öğretecek başarılı kurumlar ve her kesimden destek lazım,

niye bir Mimar Sinan daha yetiştiremedik veya Fatih Han veya Ali kuşçu veya Lokman hekim.....liste çok uzun ..............

ben kendim kızılay'a aktif üye olduğum için bir açıklama yapmak istiyorum. ne dinen, ne ilmen, ne hukuken (gönüllü veren için), nede sağlığı iyi olup, verilebilinecek olan kan ve organda hiç bir sakınca olmadığı gibi sevabı çok fazla. verilen organ ve kan verildikten sonra verilen kişiye ait olup geri alınamaz. bu yüzden o organla veya kanla, verenin bir ilişkisi kalmaz. kan veya organ verildikten sonra hastanın ömrü uzamaz. sadece sağlığına kavuşmak için bir vesiledir.SÜLEYMAN HİLMİ TUNAHAN ks. hiç bir sakıncası olmadığını söylüyor,

HEPİMİZORGAN VE KAN BAĞIŞI OLARAK DUYARLI OLUP,HERKEZE BİR VESİLE İLE, EN AZINDAN SAĞLIKLARI İYİ OLDUĞU HER AN YANİ EN AZ 4-5 AYDA BİR VERMELERİNE RİCA VE ARZ EDİYORUM.
ACI ÇEKİP KAN KAYBEDEN BİR KİŞİ GÖZÜMÜZÜN ÖNÜNDE BELKİDE ÖLECEK. BUNLAR EN SEVDİKLERİMİZ OLMASIN. KİM OLURSA OLSUN BİR ELDE BİZ UZATALIM. DUYARLI OLALIM.

burda bahsedilen sadece kan değil ama,

Efendimizde kan aldırırdı sağlık için,

fakat organ naklinde bildiğim kadarıyle organların kullanılabilmesi için kişinin ruhunu teslim etmemiş olması gerekiyor,

yoksa organ işe yaramıyor,

kişi ölmeden,bitkisel hayattayken, organlarının bağışlanması demek , o kişiye ötenazi yapmak demek ,bu da caiz değil,

zaten bir araştırma yaparsanız organları almak için yine anestezi uygulanıyor bu insanlara ,peki madem bitkisel hayat ölümdür denip neden anestezi uygulanıyor?

çünkü acı çekiyor,bu testlerle kanıtlanmış bir olay,beyin ölüyor ama kalp yaşıyor,

dolayısıyla canlı canlı organ nakli caiz mi değil mi hocabey ve hanımlar cevaplasın zira hoca değiliz,

kardeşim bu sorunuz benim kanaatımca fıkhi deyil tıbbi. çünkü kişi vefat etmedende organına bağışlayabiliyor. mesela böbrek, doku, ilik vesaire gibi. bazı organlar ise söylediğiniz gibi vefattan sonra ama organ nakli 48 saate geçmemeli. aksi takdirde organ hücreleri ölür ve nakil gerçekleşmez. zaten organ bağışı genelde insanın aklı selim iken ve yanında muhakkak bir şahit ile tutanağa geçerek yapılıyor. aksi taktirde bağışı yapamıyor. drekt kendi başına ben organlarıma bağışlayacağım dese yetkililere yanında muhakkak şahit olarak göstereceği bir kişi isteyip form doldurup tutanak yapıyorlar.ancak böyle bağışlıyorsunuz. birde vefat eden kişinin yakınına hemen soruyorlar yetkililer bağışlamak istermisiniz diye. yakını kabul ederse ozamanda nakil gerçekleşiyor.

Ayeti-kerimeden delil yokmu?


Ayeti-kerimeden delil yokmu?


Hesâb vermek bedenlerin nerede nasıl kullanıldığından olacağı gibi bedenlere verilen zararlardan, onları hor kullanmaktan, bir başkasının kullanımına sunmaktan dolayı da olacaktır.

Âyet-i kerimede: “O gün dilleri, elleri ve ayakları sâhiblerinin kendileriyle ne yaptılarsa hepsine şâhidlik edeceklerdir.” (Nur s. 24)

İnsanlar, beden ve uzuvlarına verilen zarardan dolayı hesâba çekileceklerdir. Bunlardan dolayı ölen bir insanın bedeninin tamâmı birlikte gömülür. Yakılmaz, ilaç da dâhil olmak üzere bir dünyevî menfaat için hammadde olarak kullanılmaz. (Nevevî)

nsanın saçının yada uzuvlarından birisinin bir şeyde malzeme olarak kullanılması haramdır. Saçı ya da bir şekilde vücûdundan ayrılan bir uzvu, yerine konulması söz konusu değilse gömülür.

Organ nakli insanın kullanımına verilen bedenin bir başkasının kullanımına verilmesi boyutuyla uhrevi cezâlandırmayı gerektirir. Bir mal sâhibi tarafından bir şahsa mülkiyeti itibarıyla değil ama kullanım itibârıyla verilse kullanıcı o malı ancak izin verilen çerçevede kullanabilme hakkına sâhibdir. Beden ulemânın ittifâkıyla insanın mülkü değil Allâh’ın mülküdür ve Allâh (c.c.) bu mülkü kendisi takdîm etmiştir.

İnsandan yapılacak organ naklinde iki taraf vardır; Verici ve Alıcı. Alıcının zarûreti verici için geçerli olmadığından sağlam bir insandan (Vericiden) bir uzuv alınıp bir hastaya (Alıcıya) yerleştirilmesi verici için zarûret değildir. Bilakis böyle davranılmakla sağlıklı bir vücûda zarar verilmektedir.

(Muhammed Önder, İslâm Fıkhında Organ Naklinin Hükmü, )


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com