Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


hamileyken oruç tutmak

arkadaşlar bana bi soru soruldu ben bildigim kadarıyla yanıtladım bide size soruyum dedim.hamileyken oruç tutmak haram olurmuş özellikle 4.aydan itibaren çocuk annesinin beslenmesi sayesinde gıda aldıgı için.çocugu gıdasız bırakacagından dolayı harammış dediler.ben haram olmadıgını yanlız hamileligin zorlugu nedeniyle anne oruç tutamıyabilir sonra tutamadıgı oruçları kaza eder dedim. anne süt verirkende oruç tutması haram oldugunu söylediler.çocuk aç kalacaksa yine aynı şekilde anne oruç tutmaz sonra kaza eder.ben bu şekilde biliyorum. kesinlikle haram oruç tutamassınız emziren anne ve hamileleriçin böyle bi hüküm varmı arkadaşlar?

Muhterem kardeşim sorunuzu daha yeni fark ettim. Ve cavebını araştırdım. Şöyle ki :

Eğer hamile veya çoçuk emziren kadın orucun kendisine veya çocuğa veya hem çocuğa hemde kendisine zarar vereceğinden korkarsa iftar etmesi cazidir. Yani orucu yemesi. Ve gücü kudreti yettiği zaman üzerine kazası vacip olur fidye vermez. Ve kaza günlerindeki mütebaat gibi yani fasıla vermeden tuttuğu gibi tutmasıda icap etmez. Bu kadının anne olmasında veya çocuğu emzirmek için kiralanmış olmasında fark yoktur. Ve yine emzirmek için tağyin edilmiş kişi olmasında veya olmamasında da fark yoktur. Çünkü anne ise onun üzerine dinen emzirmek vaciptir. Kiralık emzirici olduğu zaman ise akid olduğu için emzirmek üzerine vaciptir. Ve ondan kaçmakta yoktur. Bu hükümler hanefi fıkhına göredir. ( elfıkhu alel mezaahibil erbea)


Muhterem kardeşim sorunuzu daha yeni fark ettim. Ve cavebını araştırdım. Şöyle ki :

Eğer hamile veya çoçuk emziren kadın orucun kendisine veya çocuğa veya hem çocuğa hemde kendisine zarar vereceğinden korkarsa iftar etmesi cazidir. Yani orucu yemesi. Ve gücü kudreti yettiği zaman üzerine kazası vacip olur fidye vermez. Ve kaza günlerindeki mütebaat gibi yani fasıla vermeden tuttuğu gibi tutmasıda icap etmez. Bu kadının anne olmasında veya çocuğu emzirmek için kiralanmış olmasında fark yoktur. Ve yine emzirmek için tağyin edilmiş kişi olmasında veya olmamasında da fark yoktur. Çünkü anne ise onun üzerine dinen emzirmek vaciptir. Kiralık emzirici olduğu zaman ise akid olduğu için emzirmek üzerine vaciptir. Ve ondan kaçmakta yoktur. Bu hükümler hanefi fıkhına göredir. ( elfıkhu alel mezaahibil erbea)




anlattıklarınızdan hiç bir şey anlamadım.benim bildiğim kadarıylada haram değil.

Kardeşim Türkçeniz zayıf mı veya ben mi başka dilde yazdım. Anladınız ise sorarsınız anlattıklarınızdan bir şey anlamadım demek karşıdakine sözmekten daha kötü af edersiniz

medineli kardeşim arkadaş heralde sizin şöyle açıklık getirmenizi kasttemiş..

haram veya değil demenizi istemiş ama siz detaylı anlatınca aklı karışmış heralde..

siz şöyle yazmışsınız ,hamile veya emziren anne evladının aç kalacağını ve kendisine zarar vereceği yönde emin ise niyet ettiği orucu bozabilir ve kazası gerekmez yerinede gününe gün tutar sırayla tutmasıda gerekmez demişsiniz

ama kardeşimizin istediği cevap bu değil o hamile veya emzikli anne orucunu bozarmı diye sormamış

emzikli ve hamile olan biri 4 aydan sonra oruç tutarmı ben haram diye duyudum demiş..

Ben de zaten onu anlatıyorum ibarede geçen şey şu oruç eğer hamile olan kadına veya emziren anaya veya para ile tutulmuş emzirici kadına zarar vereceğinden korkarsa yani oruç tuttuğu zaman sağlık ve sıhhatine veya çocuğa zarar vereceğinden korkarsa iftar etmesi yani orucu yemesi caizdir. Yani 4 aydan sonra haramdır diye bir şey yoktur hanefilere göre.

Allah razı olsun medineli 62o kardeşim ben sizin ne demek istediğinizi gayet net anladım.

sağolun teşekkür derim.


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com