Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Citroen DS5





Estetik, donanım ve performans göz kamaştırıyor


CItroen’ın yenilenen DS serisi yol haritası gözlerden kaçmıyor. DS3 ile başlayan yenilenme DS5 ile devam etti. Citroen’in Türkiye’deki en teknolojik otomobili olan DS5 geçtiğimiz Haziran ayında satışa sunuldu. Ve böylece teknolojik DS 5, 1.6 litrelik benzinli ve dizel seçeneği ile de Türkiye’deki yerini almış oldu.



DS4’ün sportiflik rüzgârından sonra DS5 ile ilgili bazı acabalarım yok değildi. DS5’i gördüğüm ve içine oturduğum anda çok daha farklı düşünmeye başladım. Radikal tasarımıyla C5 ile arasında ciddî benzerlik bulunmayan, son derece sportif ve uzun gövde yapısına sahip bir araçla karşılaştım. DS5, bir Fransız tasarımının dışında tasarıma sahip bir araç..

Aaerodinamik estetik ve performansı mükemmel bir birleşim ile sunuyor. Akıcı dış tasarımındaki farklı çizgi vurguları ile önümüze çıkıyor. İlk anda aracın sportifliğini gözler önüne seren kısım, önde yer alan LED aydınlatması hava girişleri oluyor. Kaputun üstünde, aracın iki yanından ön kısma doğru inen, siyah krom kaplama hatlara sahip çizgiler dikkatlerden kaçması mümkün değil.


Sis farlarının ve ters “C” şeklindeki içi siyah kaplaması aracın klâsik Fransız tasarımı dışındaki öğeler arasında yerini alıyor. Test misafirimiz DS5’in tasarımına dair belki de en dikkat çekici yön, hiç kesintiye sahip olmayan arka kısım aerodinamik ögeler içeriyor olması. Tabiî ki logosu ve çift egzosu aracımızı farklılaştıran unsurlar arasında sayılabilir.

DS5; 4,53 m.lik uzunluğu, 1,85 m.lik genişliği ve 1,51 m.lik yüksekliğiyle elit bir silüete, şaşaalı fakat bir o kadar da kompakt bir yapıya sahip. Sürücüsüne güvenle geri manevra imkânı sunan; geri görüş kamerası, park yeri uygunluğunu hesaplayan özel ekran ve kavşağın içerisine doğru görüşü arttırmak için devreye giren statik kavşak aydınlatmalı sis lambaları ile dikkat çekiyor.


DS 5’in iç kısmına adım attığınız an kendinizi bir pilot gibi hissedebilirsiniz. Orta konsolda yer alan tuş kombinasyonları ve tavan kısmında yer alan butonlar adeta bir uçak kokpiti havasında. İçteki işçilik ise başlı başına anlatılması gereken bir konu. İç mekân, tamamıyla dış tasarıma uyumlu olarak dizayn edilmiş. Her yolcu için ayrı sunulan 3 ayrı cam tavan ilgi çekiyor.

Direksiyon simidi üzerinde yer alan kısa yol tuşlarının kullanımı oldukça kolay. Köşeli direksiyon simidi ise sportifliğe katkıda bulunurken sürüş zevkine artı puan katıyor. Teknolojinin merkezîileştiği orta konsolda navigasyon, klima kontrolü, medya tuşları kolaylıkla ulaşılabilecek tarzda konumlandırılmış.

Ve sürücü koltuğundaki masaj fonksiyonları ise başlı başına rahatlatıcı bir katkı ve artı değer sağlıyor. Arka koltuklar baş ve diz mesafesi fazlasıyla yeterli. Ses sistemi de oldukça başarılı olmuş.





TEKNİK ÖZELLİKLER

Model: Citroen DS5 1.6 THP Otomatik
Motor: 1598 cc, 4 silindirli, 16V, turbo, benzinli
Şanzıman: 6 ileri otomatik
Max. güç: 156 HP - 6000 d/d
Max. tork: 240 Nm - 1400-4000 d/d
Max. hız: 202 km/s
0-100 km/s: 9.7 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4530 / 1850 / 1508 mm
Bagaj hacmi: 468-1290 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 10.3 / 5.6 / 7.3 lt/100 km
Test ortalama: 10.3 lt/100km



MOTOR VE PERFORMANS

Test aracımızda 1.6 litrelik benzinli motor görev yapıyordu. Turbo benzinli bu ünitenin maksimum gücü 156 HP, maksimum torku ise 240 Nm. 6 ileri tam otomatik şanzımana sahip olan ve ortalama 7.3 lt/100 km yakıt tüketen bu versiyonun 0-100 km/s hızlanması 9.7 saniye, maksimum hızı ise 202 km/s. Tasarruf diyenlerin turbo dizel seçeneğini, performans diyenlerin ise turbo benzinli motoru tercih etmeleri salık verilir. DS5 test sürüşümüz boyunca 10.3 litrelik tüketime ulaştığını da ayrıca not edelim.


Ayrıca DS5’te kullanılan CVT şanzıman daha seri ve spor kullanımı destekleyen bir yapıda olduğunu aktaralım. DS5, sert süspansiyonunun yanısıra geniş ön ve arka iz mesafelerinin de etkisiyle başarılı bir yol tutuş sunuyor. Ancak bozuk yollarda hem zemindeki bozukluklar iç mekâna yansıyor, hem de bu tür zeminlerdeki sürüşte süspansiyondan ses geliyor. Bunun altını da dezavantaj olarak çizmiş olalım.


DS5 zengin donanım seçeneklerine sahip bir şekilde sunuluyor. ABS, EBA, EBD, ASR, ESP, Stop&Start, sürücü ve yolcu hava yastıkları, yan ve perde hava yastıkları, HiFi ses sistemi, 18 inç alüminyum alaşımlı jantlar, ön ve arka park sensörleri, park yeri kontrol sistemi, hill holder, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi gibi bir çok standart donanım içeriyor.

NETİCE— DS serisiyle geri geldi diyebileceğimiz efsanenin son halkası DS5 zengin donanımı, estetik görünümü ve performansıyla göz kamaştırıyor. Diğer bir deyişle, areodinamik tasarıma sahip Citroën DS5, aerodinamik estetik ve performansın mükemmel birleşimi olarak karşımıza çıkıyor.

RECEP BOZDAĞ


Arabalar

MollaCami.Com