Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


" HYUNDAI i30 1.6 GDI ELITE AT " Eksik var mı?




AvrupalI alıcıların istek ve beklentilerine göre tasarlanarak dizayn edilen Avrupalı i30 1.6 litrelik dizel versiyonuyla misafirimiz oldu. Hyundai’nin yeni tasarım anlayışı ögeleriyle yollara çıkan ikinci nesil i30’in belirle bir mesafe kat ettiğini görmemek mümkün değil.


i30 Hyundai’nin Çek fabrikasında üretiliyor. Ön kısmına baktığımızda ön ızgaranın farklılığı hemen dikkati çekiyor. Onun hemen yanında sis farları ve tampon oldukça sportif bir etki meydana getiriyor. i30, bu sportif etkiyi profil ve arka kısım tasarımıyla daha da fazla ortaya koyuyor. Keyifli bir görüntü yakalamak istiyorsanız, işte bu sportif manzarayı i30 otobanda hareket halindeyken yandan izlemelisiniz.


Hyundai, i30’da kaliteli malzeme ve işçiliğe çok önem vermiş. Zira, Hyundai premium markaların barındırdığı özellikleri alınabilir fiyat etiketleriyle alıcısına ulaştırmak hedefi güdüyor.


i30, 4300 mm uzunluğa sahip gövdesi ve 2700 mm aks mesafesiyle geniş bir kullanım alanı sunuyor. İç tasarımda Elantra modeliyle benzerlikleri hemen fark ediyorsunuz. Artık Hyundai’nin kendine has özellikleri arasında sayabileceğimiz mavi renkli aydınlatmalara sahip ön panel ve gösterge paneli gece sürüşlerinde hem gözü yormuyor, hem de hoş bir görünüm sunuyor. Orta konsolda tabiri caizse çıkıntılık yapan bir kısım yok. Diğer bir ifadeyle herşey yerli yerinde. Kumanda düğmeleri kullanımı açısından bir zorluk yaşamıyorsunuz.


iPod ve USB girişlerinin bulunduğu i30’da Bluetooth telefon sisteminden, orta dikiz aynasına entegre geri görüş kamerasına, sabit hız sisteminden anahtarsız çalıştırma sistemine kadar üst sınıf araçlarda veya full paket donanımlarında bulabileceğiniz ekipmanlar i30 ile birlikte cazip bir fiyata sunulmaya başlandı. Gerçi etrafımdan aldığım bir kaç yorumda, bu özelliklerine rağmen fiyatının yüksekliği noktasına dikkat çekildiğini ayrıca belirtmekte fayda var.


i30’daki geri görüş kamerası, diğer Hyundai modellerinden farklı olarak bagaj kapağı üzerinde bulunan metal görünümlü Hyundai logosunun altına yerleştirilmiş. Geri vitese taktığınızda Hyundai logosu otomatik olarak harekete geçiyor ve altından kamera çıkıyor. Ve oldukça net bir görüntü eşliğinde manevra yapabiliyorsunuz. Bu özellik önemli çünkü yağmurlu havalarda, kirli ve tozlu yollarda bu tür kameralar pislendiği için bir görüş problemi ortaya çıkıyor. i30’da kameranın logo altına saklanması görüntünün her zaman temiz olmasını sağlıyor haliyle.


i30’da yer alan yine güzel bir özellik ise, direksiyon üzerindeki bir buton yardımıyla üç farklı direksiyon tepkisini seçebilmeniz. Yani bu buton vasıtasıyla farklı üç adet sertlik düzeyinden birini kullanabiliyorsunuz.


Test aracımızdaki 1582 cc hacmindeki motor, 6300 d/d’de 135 HP güç ve 4850 d/d’de 164 Nm tork değeri üretiyor. 192 km/s hıza ulaşabilen araç 0-100 km/s hızlanmasını ise 11 saniyede gerçekleştiriyor. 6 ileri kademeli otomatik şanzımanla birlikte çalışan motorun performansını otomatik şanzıman yeterli konforu sunuyor. Zira daha önce test ettiğimiz manuel şanzımana göre daha iyi bir performans da ortaya koydu. Bu arada, 1.6 litrelik CRDI dizel motorun şehir içi tüketim değerleri biraz daha düşük olabilirdi.


Vites geçişlerinte gecikme meydana gelmiyor ancak hafifte olsa bir sarsıntı hissediyorsunuz. Yol tutuş ve manevra kabiliyeti noktasından bir sıkıntı yaşamadığımız i30 hatcback, diğer sedan kardeşlerine göre gayet iyi bir performans sunuyor. Ayrıca cam tavanın yarısının sunroof olarak açılması sayesinde, geceleri İstanbul dışında yaptığınız yolculuklarda yıldızlarla iç içe keyifli bir yolculuk yapabilirsiniz. Unutmadan, i30 ses yalıtımı konusunda da diğer kardeşlerine göre, dikkate değer bir iyileşme ile övgüyü hakediyor.


Sonuç olarak; üst sınıf otomobillerde bulunan zengin donanım listesiyle her türlü isteğe cevap veren, Hyundai’nin baştan aşağı yenilenen modeli i30, “Başka bir isteğiniz var mı?” sorusunu sorduruyor.







TEKNİK ÖZELLİKLER:

Motor: 1582 cc, 4 silindirli, turbo dizel
Şanzıman: 6 ileri otomatik
Max güç: 135 HP - 6300 d/d
Max. tork: 164 Nm @ 4850 d/d
Max. hız: 192 km/s
0-100 km/s: 11.0 sn



Boyutlar:
Uzunluk: 4300 mm
Genişlik: 1780 mm
Yükseklik: 1470 mm
Bagaj hacmi: 378 - 1316 lt



Yakıt:
Yakıt türü: Dizel
Tüketim:
Şehir içi: 9.1 lt/100 km
Şehir dışı: 5.3 lt/100 km
Ortalama: 6.7 lt/100 km
Test ortalama: 7.5 lt/100 km
Emisyon (CO2): 157 g/km



RECEP BOZDAĞ

Pahalı bulanlar i 20 de tercih edebilirler. Harika bir araba.

Teşekkür ederim Ömür kardeşim! :)

Teşrif etmişsiniz hoşgeldiniz kardeşim, artık paylaşım yapmaz oldunuz..

Güzel faydalı paylaşımlarınızı merakla bekliyoruz.. :;)):


Arabalar

MollaCami.Com