Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Peugeot 308 Active 1.6 litre 112 HP e-HDi




Hibridi Micro, çevreciliği Makro
Peugeot 308 Active 1.6 litre 112 HP e-HDi



YENİLİKÇİ mikro-hibrid e-HDi teknolojisi ile son nesil Stop&Start sistemi 308’i çevreci olduğu kadar ekonomik olmasını da netice veriyor. e-HDi sisteminin ekonomik olduğu Türkiye’de de bir takım testlerle ispatlandı. 3 büyük şehri kapsayan testlerde e-HDi teknolojisinin % 14’ü aşan yakıt tüketim farkı olduğu ortaya konuldu. Yakıtın biraz! pahalı olduğu ülkemizde bu kayda değer bir oran. Ekonomik tüketimin yan ısıra 104 g/km’lik CO2 salımı da çevreciliğine diikat çekiyor.


DIŞTAN İÇE

Peugeot özellikle son dönemlerde çıkardığı modelleri ile bizleri etkilemeye devam ediyor. Şaşırtıcı özelliklere sahip yeni nesil modeller bsessiz sedasız gerçekleştiriyorlar bir anlamda sessiz sedasız gündeme giriyor. Önce 5008, sonra RCZ ve sınıfının en iddialısı 508’i gördük. Şimdide makyajlı 308 önümüzde duruyor. 308 modeli makyajlı versiyon olarak sunulsa da aslında aracın yeni bir model kadar çok teknolojik yeniliğe sahip olduğunu söylemek yanlış olmaz.

Göze ilginç gelen bir tasarımı var 308’in. 2007’de piyasaya sunulan 308 sade ve temiz bir görünüme sahipken iddialı da değildi. Akıcı hatlara sahip, enterasan bir tasarım ortaya konulan 308’de detaylar oldukça fazla. Artık tasarımda detaylandırma ön plana çıktığı için yerinde bir çalışma olmuş. Makyajlı 308’de motor kaputu, tampon, ızgara, farlar ve çamurluklar değişen ögeler olarak göze çarpıyor.

Geniş ızgara bütün yüzü domine ederken, tamponun kenarlarında yer alan bumerang şeklindeki gündüz farları ve dik konumdaki farlar cezbedici görünüyor. Bu bölümün detaylarının kenarlarının krom çerçevelerle kaplanması ‘bana dikkat edin’ edasını taşıyor. ‘V’ şeklindeki motor kaputuyla birlikte markanın amblemi öne çıkıyor. Arka kısımda yeni tampon tasarım olarak çok değişmese de dikkat çekiyor.

Zira eski modelde tamponun kenarındaki plâstik koruyuculardan vazgeçilmiş ve bu daha akıcı bir görünüm elde edilmesini sağlamış. İç mekâna doğru gelirsek; önceki 308’e nazaran makyajlanmış bu modelde iç mekân işçiliğinde kullanılan malzeme kalitesi gözle görülür seviyede yükseltilmiş. İç mekân tasarım anlamında fazla farklılaştırılmamış. Üçlü havalandırma ızgarası ve vites koluna doğru akan konsol gibi detaylar aynen duruyor. Dediğimiz üzre, kullanılan malzemenin kalitesi, işçilik ve detaylara verilen önem gözden kaçmıyor. Kısım kısım kullanılan krom ögeler ve yumuşak plâstik 308’in lüks hissini arttırıyor.


Kullanılan cam tavan özelliği ise zaten ferah olan iç mekânın ferahlığını maksimuma eriştiriyor. Kabin geniş ve sürüş pozisyonu, derinlik- yüksekli ayar sunan direksiyon sayesinde gayet iyi. Baş mesafesi de fazlasıyla yeterli. Arkaya doğru hafiften alçalan tavan yapısı, vücut ebatları normalin biraz dışında olanlar için bir dezavantaj olabilir.





PERFORMANS VE MOTOR

MODELİN HDi ibaresinin önünde ‘e’ harfinin bulunması burada bir takım teknolojik yeniliklerin yer aldığı anlamına geliyor. Peugeot, 308’deki bu teknolojik yeniliğe ‘micro hybrid’ adını vermiş ve ‘yeni 308 projesinin asıl odak noktası emisyon değerini düşürmek’ açıklamasını yapmış. Zaten başlıkta kullandığımız ‘çevreci’ kelimesini biraz da bu yüzden seçtik.

Micro hybrid’in muhtevasında yeni bir stop-start sistemi var. Alternatör kontrol sistemi içeren bu yeni teknoloji, hibrid otomobillerdeki gibi fren esnasındaki enerjiyi absorbe ederek, motor tekrar çalışacağı zaman yeniden kullanıyor. Bu standart sistemlere göre % 40 daha hızlı çalışma sağlarken, otomobilin hızı 8 km/s’nin altına inmişken motoru kapatıp maksimum verimlilik sağlıyor. Sadece bu da değil, şehir içi trafikte girişte yer verdiğimiz üzre % 14 daha az yakıt tüketimi ve 5 g/km emisyon tasarrufu da elde ediliyor. Hybrid teknolojisi sadece 1.6 litrelik 112 HP’lik Euro 5 normlarına uyan bu motorla sunuluyor.

308’de kullanılan 1.6 lt’lik motor çok canlı bir karaktere sahip. Sanki 1.6 lt değilde daha büyük hacimli bir motor izlenimi veriyor. Canlı ve hızlanma konusunda isteği yüksek. Motor noktasındaki olumlu görüşlerimize gölge düşüren, alışamadığım Peugeot’nun yeni nesil otomatik (robotize) şanzımanları. 508 modelindeki gibi sarsıntılı, kaba bir geçiş dikkatinizden kaçmıyor. Bunun önüne geçmek için ise ayağınızı gazdan kaldırmanız gerekiyor.

Direksiyon yeterince tepkili ve süspansiyon sisteminin ise tatlı sert bir yapısı var. Netice olarak, makyajlanmış 308 genel olarak standart olan bir otomobili bir kaç adım ileri taşımış. Asıl amacı çevrecilik ve ekonomi olan bir otomobilden istediklerinizi yeteri kadar karşılıyor. Ekonomikliği yanınıza fazlasıyla kâr olarak kalıyor. Kompakt sınıf hatchback ve dizel bir araç alma düşüneniz var ise, bu 308 e-HDi olabilir. Bu mikro hibridi makro anlamda beğeninize hitap etme kabiliyeti sergiliyor.


TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor: 1.6 e-HDi
Motor hacmi: 1560 cc
Silindir adedi: 4
Max. güç: 112 hp 3600 d/dak
Max. tork: 285 Nm 2000 d/dak
Performans:
0-100 km/s hızlanma: 11,4 sn.
Max. hız: 190 km/s
Yakıt:
Yakıt türü: Dizel
Tüketim:
Şehir İçi: 4.4 lt/100 km
Şehir Dışı: 3.7 lt/100 km
Ortalama: 4.0 lt/100 km
CO2 emisyonu: 104 gr/km
Boyutlar:
Uzunluk: 4276 mm
Genişlik: 1815 mm
Yükseklik: 1498 mm
Boş ağırlık: 1508 kg
Bagaj hacmi: 430 lt
Yakıt depo: 60 lt


RECEP BOZDAĞ


Arabalar

MollaCami.Com