Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim
Google'da yeni dönem başladı
Google'da yeni dönem başladı
Google, Avrupalı veri düzenleyici kurumların erteleme taleplerine rağmen yeni gizlilik politikasını bugün hayata geçirdi.
[TABLE="width: 0"]
[TR]
[TD][/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[LEFT][FONT=inherit][FONT=inherit]
[/FONT]
[FONT=Verdana]ntvmsnbc
Düzenleyici kurumlar, yeni gizlilik politikasının Avrupaânın veri koruma kurallarını ihlal ettiğini belirterek, hayata geçirileceği tarihin ertelenmesini talep etmişti.
Fransaânın veri düzenleyici kurumu CNIL, 27 Şubatâta Googleâın CEOâsu Larry Pageâe mektup göndererek, yeni politikanın Avrupaâdaki kuralların şartlarına uyum göstermediği konusunda uyarıda bulunmuştu.
CNIL, dün yaptığı açıklamada, Avrupaâdaki tüm veri düzenleyici kurumlar adına Googleâın yeni gizlilik politkası üzerinde resmi soruşturma başlatıldığını belirtti.
Google, CNILâa gönderdiği cevap mektubunda, erteleme talebini reddettiği ve bugüne kadar düzenleyici kurumları yeni politikası hakkında bilgilendirdiğini ifade etti. Google mektubunda, âSon bir ay içinde birçok defa CNIL yetkililerine sormak istedikleri konular hakkında bilgilendirme yapma teklifinde bulunduk ve bu teklif devam ediyor... Kullanıcılarımızı kapsamlı bir şekilde bilgilendirirken, politikalarımızı, âgüncelleyerek ve sadeleştirerekâ Working Party şartlarıyla uyumlu hale getirdiğimize inanıyoruzâ denildi.
Working Party, Avrupa Birliği (AB) üyeleri, Avrupa Veri Koruma Yönetmeliği ve Avrupa Komisyonu temsilcilerinden oluşuyor.
NE DEĞİŞECEK?
Google, bugünden itibaren kontrol ettiği internet sitelerinden elde ettiği bilgilerle, çok daha geniş kapsamlı kullanıcı profilleri elde edebilecek. YouTubeâda izleyeceğiniz bir videodan, arama motorunda yaptığınız bir aramaya kadar, Google kullanıcılarının eğilimlerini daha iyi takip ederek en çok tıklanacak reklamları sayfalarına yerleştirecek.
Kullanıcılar, Google hizmetlerini kullandıkları sürece yeni politikanın kapsamından çıkma şansına sahip değil. Google, yeni değişiklikleri kabul etmeyen kullanıcıların hesaplarını kaparatak hizmetlerini kullanmaması gerektiğini ifade etti.
ANALİSTLER: PARA ODAKLI
Analistler, Googleâın gerçekleştirdiği âyüksek değişim maliyetininâ arkasında para odaklı bir strateji olduğunu düşünüyor. Googleâın e-mail hizmeti Gmail, sekiz yıl önce hayata geçtiğinde, kısa zaman içinde AOL ve Hotmailâi geride bırakmayı başardı. Bedava olduğu gibi veri depolama ve eski maillerin kontrol edilmesi kullanıcıları memnun etti. Gmailâe kişi listesi, kelime işlemci, harita eklenmesi ve akıllı telefonlarda kullanılabilmesiyle daha da kullanılabilir hale geldi.
Kısaca, tüketicilerden elde edilen bilgiler doğrultusunda reklam vermek ve tüm hizmetleri bedava tutmak, izlenen strateji olarak belirdi. Washington Postâa konuşan analist Morgan Reed, âGoogle dev bir reklamcılık işi... Politika değişikliği zaten geliyorum diyorduâ ifadesini kullandı.
GOOGLE HESAPLARINI KULLANMA
YouTube, Google aramam motoru ve Google Haritaları kullanmak için hesap açmak zorunda değilsiniz. Buna rağmen kullanıcılar yapacakları aramalara göre beliren reklamlar görmeye devam edecek.
Google geçmişinizi silmek ve çeşitli ayarlar yapmak için, www.google.com/history adresine gitmeniz gerekiyor.
Google, ayarlarınız ne olursa olsun, geçmişteki aramalarınızın bazılarını tutmaya devam edecek. Ancak bu bilgiler arama sonuçlarınızı düzenlemek için kullanılmayacak.
Bilgisayarınızdan Google geçmişinizi silmek istiyorsanız bunu aynı zamanda kullandığınız tarayıcıda da yapmalısınız. Firefox ve Internet Explorer kullanıcıları, bu işlemi Menu Bar üzerindeki Tools/Araçlar menüsünden yapabilir. Chromeâda ise yıldız simgesinin yanındaki anahtara tıklayarak Araçlarâı seçin ve burada âTarama Verilerini Temizleâye tıklayın.
Google hesabınızı tamamen silmek istiyorsanız (profiliniz ve Google + hesabınız vb.), https://accounts.google.com/Login adresinden âHizmetlerâ menüsündeki seçenekleri takip etmeniz gerekiyor.
[/FONT]
[/FONT][/LEFT]