Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Mektubat-ı Şerife

amin amin cümlemizi inşallah
allah razı olsun

Seyyidi Mürselin ve Hulefa_i Raşidine mütabaat üzerine teşvik hakkında Hace Cihana gönderilmiştir.
''Hz Allah sizin kalbinize selamet bahş eylesin yani kalbiniz kalbi selim olsun.Sadrınızı şerh eylesin yani feyzi ilahinin gelmesi ile genişletsin.Cildinizi yumuşatsınyani füyuzat_ı ilahinin gelmesi ile cildlerinizi yumuşatsın.Bunların hepsi ruh,sırh,hafi,ahfanın kemalatının cemisi,salavatın ekmeli,teslimatın efdali kendisi ve ali üzerine olan Seyyidi Mürseline mutabaata bağlıdır.Böyle olunca size o Nebi zişana ve o Nebi zişandan sonra hidayet edici ve hidayet olunmuş olanHulefa_i Raşidine mutabaat vaciptir.Çünki muhakkakHulefa hidayet yıldızlarıdır ve velilik güneşleridir.Kimki onlara mutabaat etmekler müşerref olursa tahkik fevzi azim ile kurtulmuş olur.Kimki onlara muhalefet etmekle halk olunmuş ise yani kalpleri tab olunmuş mühürlenmiş ise tahkik haktan çok uzak bir delalet ile sapıtmış olur.Diğer bir maksudum Sultanın 2 oğlunun içinde bulunduğu çaresizlik halini geçim sıkıntısını izhardır.Sizin tarafınızdan istenilen şey onlara imdat ve yardım etmektir.Muhakkak siz meded ve ianeye layıksınız.Muhakkak siz bütün insanların ihtiyacını kaza etmeye muvaffaksınız.Hz. Allah sizin muvaffakiyyetinizi ziyadeleştirsin hayır yoldaşınız kılsın.Allahın selamı sizin ve sair hidayete tabi olan kimseler üzerine olsun.Amin

{1.cilt 25.mektup}

ALLAH RAZI OLSUN kardeşim
eline sağlık

Amin cümlemizden ;) ;) ;)

YÜZALTMIŞİKİNCİ MEKTÛB

Bu mektûb, hâce Muhammed Sıddîk-ı Bedahşîye yazılmışdır.
Mubârek Ramezân ayının üstünlüğünü ve Kur'ân-ı kerîmin bu ayda indirildiğini ve hurma ile iftâr etmenin müstehab olduğunu bildirmekdedir:

Allahü teâlânın zâtının şüûnâtından biri, kelâm şânıdır. Bu kelâm şânında, zâtın bütün üstünlükleri ve sıfatların bütün şüûnları bulunur. Böyle olduğu, önceki mektûblarda bildirilmişdi.

Mubârek Ramezân ayında da, bütün iyilikler, bütün bereketler bulunur. Her iyilik, her bereket, Allahü teâlânın zâtından gelmekdedir (teâlâ ve tekaddes) ve Onun şüûnlarından hâsıl olmakdadır. Her kusûr, her kötülük de, mahlûkların zâtlarından ve sıfatlarından hâsıl olmakdadır. Nisâ sûresinin 79.âyetinde meâlen, (Sana gelen her güzel şey, Allahü teâlâdan gelmekdedir. Sana gelen her kötülük de, kendindendir) buyuruldu. Bunun için, bu aydaki iyiliklerin, bereketlerin hepsi, Allahü teâlânın zâtındaki üstünlüklerden gelmekdedir. Bu üstünlüklerin hepsi de, kelâm şânında bulunmakdadır. Kur'ân-ı kerîm, bu kelâm şânının hakîkatinin hepsinden hâsıl olmuşdur. Bundan dolayı, bu mubârek ayın, Kur'ân-ı kerîm ile tâm bağlılığı vardır. Çünki, Kur'ân-ı kerîmde bütün üstünlükler bulunmakdadır. Bu ayda da, o üstünlüklerden hâsıl olan bütün iyilikler bulunmakdadır. Bu bağlılıkdan dolayı, Kur'ân-ı kerîm bu ayda nâzil oldu. Bekara sûresinin 185.âyetinde meâlen, (Kur'ân-ı kerîm, Ramezân ayında indirildi) buyuruldu. Kadr gecesi bu aydadır. Bu ayın özüdür. Kadr gecesi, çekirdeğin içi gibidir. Ramezân ayı da, kabuğu gibidir. Bunun için, bir kimse, bu ayı saygılı, iyi geçirerek bu ayın iyiliklerine, bereketlerine kavuşursa, bu senesi iyi geçerek, hayırlı ve bereketli olur. Allahü teâlâ, hepimizi bu mubârek ayın iyiliklerine, bereketlerine kavuşdursun. Herbirimize bundan büyük pay versin!

Resûlullah (s.a.v) buyurdu ki,
(Oruclu olan kimse, hurma ile iftâr etsin! Çünki hurma bereketlidir). O Server (s.a.v), hurma ile iftâr ederdi. Hurmanın bereketli olması şöyledir ki, onun ağacına (Nahle) denir. Bu ağacın yaradılışında, topluluk ve adâlet vardır. İnsanın yaradılışı da böyledir. Bunun içindir ki, Peygamberimiz (s.a.v) Nahle ağacına, Âdem oğullarının halasıdır dedi. (Halanız olan nahleye saygı gösteriniz! Çünkü bu ağaç, Âdem aleyhisselâmın çamurundan kalan artıkdan yaratılmışdır) buyurdu. Görülüyor ki, Nahle, Âdem aleyhisselâmın çamurundan yaratılmışdır. Nahleye bereket buyurması, bunda herşeyin bulunduğu için olsa gerekdir. Bunun için, nahlenin meyvesi olan hurma yenince, insanın parçası, dokusu olur. Böylece hurmada bulunan herşey, insana da aktarılmış olur. Hurmada bulunan sonsuz üstünlükler, bunu yiyende de bulunur. Hurmayı yiyen herkes böyle olur ise de, oruclu kimse, iftâr zemânında, şehvetlerden ve dünyânın geçici zevklerinden temiz olduğu için, hurmadan pekçok istifâde eder. Anlatdığımız fâideleri dahâ tâm ve dahâ olgun olur. O Server (s.a.v), (Müminin sahûrunun hurma ile olması ne güzeldir) buyurdu. Bu da belki, hurma insanın dokularına karışınca, insanın hakîkatini temâmladığı içindir. Oruclu iken, böyle şey olmadığı için, bunun karşılığı olarak sahûrda hurma yimenin güzel olduğunu bildirmişdir. Hurma yemek, çeşidli yemekleri yimek gibi fâideli olmakdadır. Hurmanın bu bereketi, kendisinde herşey bulunduğu için, iftâr zemânına kadar insanda kalır. Hurmanın bu fâidesi, ancak islâmiyyete uygun olarak yenildiği, islâmiyyetden kıl ucu kadar ayrılık bulunmadığı zemândır. Tâm fâidesine kavuşmak için, bir ağacın bir meyvesi olarak değil, bildirdiğimiz topluluğunu, bereketini düşünerek yimek lâzımdır. Yalnız bir meyve olarak yinirse, yalnız madde, kalori fâidesi elde edilir. İşin iç yüzü bilinerek yinirse, bereketine kavuşulup, bâtını da besler. Bereketine kavuşmadan yimek kusûr olur.

Fârisî beyt tercemesi:
Çalış, lokmayı kıymetlendir önce!
Ondan sonra, hiç korkma ye, doyunca!

İftârı erken, sahûru geç yapmakda da, bu incelik vardır. Vesselâm.

YÜZALTMIŞBEŞİNCİ MEKTÛB

Bu mektûb, nakîb seyyid, şeyh Ferîde (k.s.) yazılmışdır.
İslâmiyyetin sâhibi Muhammed aleyhisselâma uyanları övmekde ve Onun islâmiyyetine uymak istemiyenleri sevmemek, onları düşmân bilmek lâzım olduğu bildirilmekdedir:

Allahü teâlâ sizi, Kureyş kabîlesinden ve Hâşimî soyundan olan, ümmî ve şerefli Peygamber Muhammed aleyhisselâmın soyundan yapmakla şereflendirdiği gibi, manevî mîrâsına kavuşmakla da şereflendirsin! Bu düâya âmîn diyen kullarını da, kıyâmetde acıyarak karşılasın! Âmîn!

Resûlullahın soyundan olan, o büyük Peygamberin (s.a.v) Âlem-i halkdaki mallarına vâris olur. Manevî mîrâs ise, Âlem-i emrdeki şeylere kavuşmakdır. Onlar da, îmân, marifet, rüşd gibi nimetlerdir. Âlem-i halkdan olup görünen nimetlere şükr etmek, manevî mîrâsa kavuşmakla olur. Manevî mîrâsa kavuşmak ise, o yüce Peygambere (s.a.v) tâm uymakla olabilir. Bunun için, Ona tâbi olmağa çalışınız! Onun emrlerine sarılınız ve yasaklarından kaçınınız!

Muhammed aleyhissalâtü vesselâma tâm ve kusûrsuz tâbi olabilmek için, Onu tâm ve kusûrsuz sevmek lâzımdır. Tâm ve olgun sevginin alâmeti de, Onun düşmânlarını düşmân bilmekdir. İslâmiyyeti beğenmeyenleri sevmemekdir. Muhabbete (Müdâhene), yanî gevşeklik sığmaz. Âşıklar, sevgililerinin dîvânesi olup, onlara aykırı birşey yapamaz. Aykırı gidenlerle uyuşamaz. İki zıd şeyin muhabbeti bir kalbde, bir arada yerleşemez. Cem-i zıddeyn muhâldir. İki zıddan birini sevmek, diğerine düşmânlığı îcâb eder. İşi elden kaçırmadan, iyi düşünmelidir. Elden gitmiş olanları da kurtarılabilir. Yarın iş elden çıkınca, pişmânlıkdan başka ele birşey geçmez.

Fârisî beyt tercemesi:
Ortalık aydınlanınca olur belli,
herkesin geceyi, kimle geçirdiği!

Bu dünyâ malları, mülkleri geçicidir ve aldatıcıdır. Bugün senin ise, yarın başkasınındır. Âhıretde ele girecekler ise sonsuzdur ve dünyâda iken kazanılır. Bu birkaç günlük hayât, eğer dünyâ ve âhıretin en kıymetli insanı olan, Muhammed aleyhisselâma tâbi olarak geçirilirse, seâdet-i ebediyye, sonsuz necât, kurtuluş umulur. Yoksa, Ona tâbi olmadıkca, herşey hiçdir. Ona uymadıkca, her yapılan hayr, iyilik burada kalır, âhıretde ele birşey geçmez.

Fârisî beyt tercemesi:
Muhammed (aleyhisselâm), yüzü suyudur cihânın,
kapısının toprağı olmıyan toprak altında kalsın!

Resûlullaha (s.a.v) uymak şerefine kavuşmak için, dünyâda olan herşeyden yüz çevirmek lâzım olmaz. Böyle yapmak çok zor olur. Eğer, farz olan zekât verilir ise, dünyâ mallarının hepsi terk edilmiş demek olur. Böylece insan dünyânın zararından kurtulmuş olur. Çünki, bir malın zekâtı verilince, o mal zarardan kurtulur. Demek ki, dünyâ malını zarardan korumak için ilâc, o malın zekâtını vermekdir. Malın hepsini Allah yolunda vermek, elbette dahâ iyi ve fâideli ise de, zekâtını ayırıp, yerine vermek de, bu işi görmekdedir.

Fârisî beyt tercemesi:
Gökler, Arşa göre elbet alçakdır,
fekat yer yüzünden pekçok yüksekdir.

Demek ki, aklı olan, her işini islâmiyyete uygun yapmak için çok çalışmalıdır. Âlimler, sâlihler gibi, islâmiyyet adamlarının kıymetlerini bilmeli, onlara saygı göstermeli, edebli davranmalıdır. İslâmiyyetin yayılması için, elinden geleni yapmalıdır. Nefslerinin istekleri ardı sıra koşanları, bidat sâhiblerini adam yerine koymamalı, onları kıymetsiz, aşağı tutmalıdır. Bidat sâhibine kıymet veren, islâmiyyeti yıkmağa yardım etmiş olur. Allahü teâlânın düşmanı ve Onun Resûlünün düşmanı olan kâfirleri, kendine düşman bilmelidir. İslâm düşmanlarını aşağı tutmalı, kıymetsiz, rezîl olmaları için uğraşmalıdır. O alçaklara hiçbir zemân ve hiçbir yerde saygı göstermemelidir. Onlarla görüşmemeli, hiç buluşmamalıdır. O düşmanlara hep sert davranmalı, elden geldiği kadar, yüzlerini görmemeli, işe karışdırmamalıdır. Onlara bir iş düşerse, onlarsız olamıyacak ise, abdesthâneye gider gibi, istemiyerek ve üzülerek iş bitinceye kadar, yardımları istenebilir. O yüce ceddinizin (aleyhi ve alâ âlihissalevât vetteslîmât) sevgisine kavuşduran, kurtuluş yolu işte budur. Eğer bu yoldan ilerlenmezse, o yüksek huzûra kavuşmak pek güç olur. Bize yazıklar olsun!

Arabî beyt tercemesi:
Sevgiliye kavuşmak ele geçer mi acabâ?
yüksek dağlar ve korkunç tehlükeler var arada!
Dahâ çok yazarak sizi usandırmak istemiyorum.

Fârisî beyt tercemesi:
Az söyledim sana, incitmekden sakındım,
Sözüm çok ise de, anlatmakdan sıkıldım.

Alah razi olsun emeğine sağlık leyya kardeşim

[right]
mektup. 45 المكتوب الخامس والأربعون
Yazdı كتبه
Kime?
Önceki mektupta olduğu gibi seyyit nakıp şeyh ferideإلى المذكور أيضا .
Niçin?
إظهارا لشكر تقويته الظاهرية

Seyyit nakıb’in zahir yardımlarını teşekkürü açıklamak için
Kime yardım
Hanigah dergahında ki dervişlere أمور فقراء الخانقاه
Şeyh hazretlerinin iritihalinden sonra بعد ارتحال شيخه ،
Yine bu mektupta açıklamıştırوبين فيه أيضا
Neyi?
İnsanın kuşatıcı olması كون جامعية الإنسان
Noksanlığa sebebdir سببا لنقصانه
Negibi?
Kemaline sebeb olması gibiككونها سببا لكماله ،
Ne ile beraber?
Ramazanı şerif ayının faziletini zikir ile beraber مع ذكر فضائل شهر رمضان
Ve buna münasip konuları وما يناسب ذلك

Allah sübhanehü sizi sabit kılsın ثبتكم الله سبحانه
Ne üzerine?
Kıymetli ceddinizin yolu üzerine على جادة آبائكم الكرام
Sizi korusun وسلمكم
Neden?
Keder ve üzüntüye sebeb olan şeylerden عن موجبات التلهف والتأسف
Nezamana kadar?
Günler ve ayların devamınca على مرور الشهور والأيام ،
sen bilki;واعلم .
Allahü teâlanın velileriأن أولياء الله تعالى
بحكم ( المرء مع من أحب )
Kişi sevdiği ile beraberdir hadisinin hükmünce
مع الله تعالى وتقدس ،

Allahü teâlâ ve tekaddes hazretleri ile beraberdir

Bedene bağılılık"Ruh mal ceset olmak" والتعلق بالبدن
Bir nev’ıdir. نوع
Neden?
من موانع تلك المعية والاتصال
Beraber olmaya(Allaha yakın olmaya) mani lerden
Amma bu infisalden sonra (ayrılıdıktan sonra) وأما بعد الانفصال
Neden?
Bu heyûlani makardan (yerleşmeden)من هذا المقر الهيولانى
Daha?
Ayrıldıktan sonra والمفارقة
Neden?
عن الهيكل الظلمانى

Zulmani heykelden yani(ruh bedenden ayrıldıktan sonra)
Yakınlık içinde yakınlıktır فقرب فى قرب
Daha?
Beraberlik içinde beraberliktir واتصال فى اتصال
Ölüm الموت
Nedir?
Köprüdür جسر
Ulaştırır )يوصل
Kimi?
Seveni الحبيب
Kime?
sevene إلى الحبيب

(.Ölüm seveni sevene ulaştırır.hadisi Nedir
Şu mananın beyanıdır.) بيان لهذا المعنى ،
Allahü teâlanın kavli وفى قوله تعالى
Her kim ümit ederse " من كان يرجو
Neyi?
Allaha kavuşmayı لقاء الله
فإن أجل الله لآت "

Allahü Tealanın tayin ettiği eceli yakında gelecektir.
Allahü tealanın Bu kavlinde vardır
Ne?
Teselli. تسلية
Kimi?
Kavuşmayı arzu edeni للمشتاقين
işaret vardır ورمز
Neyi işaret?
Şu beyanı من ذلك البيان ،
Lakin acizlerin halleri ولكن أحوال العاجزين
O acizler ki; الذين
Diğer maniler ve alakalar أخرتهم العلائق والعوائق
Huzur devleti( bulunma devleti) olamaksızın بلا دولة الحضور
Nerede?
Din büyüklerinin yanında عند أكابر الدين
Bunların halleri nedir?
Harab berektsizliktir. خراب وأبتر
feyizlenmek والاستفاضة
Kimden?
من روحانيات الأكابر ( قدس الله أسرارهم )
O Büyüklerin ruyhaniyetinden KaddesAllahü esrarahüm
Nedir?
Şart kılınmıştır ومشروطة
Ne ile?
Bir takım şartlar ile بشرائط
Her şahsın mecali yoktur لا مجال لكل شخص
Ne hakkında?
Bu hususu ifaya(feyizlenmeye) فى إيفائها ،
ولكن الحمد لله سبحانه ذى الإنعام

Lakin in’am ve ihsan sahibi Sübhanehü Teâlaya hamd olsun
Daha?
Şükürler olsun والمنة
Niçin?
Kıldığı için على أن جعل
Kimi?
Aciz fakirlerin mürebbisini مربى هؤلاء الفقراء العاجزين
Daha?
Yardımcısını kıldığı için ومعينهم
Nerede?
Şu kötü hadisenin zuhurunda (meydana geldiği vakitte) وقت ظهور هذه الحادثة الهائلة
Korkulu vakitte والواقعة الموحشة المفزعة
Kimden kıldığı?
Nübüvvet ehli beytinden kıldığı için من أهل بيت النبوة
على صاحبها الصلاة والسلام والتحية ،

Salat, selam ve tehıyyat nübüvvet ehlinin sahibi üzerine olsun.
( Nübüvvet darından olmak) sebeb oldu فصار سببا
Neye?
Bu yüce silsilenin intizamına (düzenine) لانتظام هذه السلسلة العلية ،

Daha?
Nakşibendi nisbetinin cem’ıyyetine vasıta oldu وواسطة لجمعية النسبة النقشبندية ،
Bunda şaşılacak bir şey yoktur ولا غرو فى ذلك
Zira bu yüce nisbet oldu فإن هذه النسبة العلية لما كانت
Nerede?
Bu diyarda فى هذه الديار
Cidden garib oldu غريبة جدا
Ehlide oldu وكان أهلها
Nerede?
Şu memlekette فى هذه المملكة
Ulaşmış oldu قد جاوزوا
Nerede ?
Azlık hususunda فى القلة
Hududa حداً
Ne gibi oldu ?
Ehli beytin nisbeti gibi كنسبة أهل البيت
Nerede?
Sair nisbetler arasında بين سائر النسب ،
Hal böyleolunca
Münasib oldu ناسب
Ne?
أن يكون مربيها وحاميها
Mürebbinin ve haminin (koruyucunun) olması
Kimden?
Ehli beytten من أهل البيت
Daha?
Kuvvetlendirilmesi uygun oldu ONisbetin وكان تقويتها
Kimden?
Ehli beyt tarafındanمنهم
Nediroldu?
Evla ve uygun oldu أولى وأحرى ؛
Niçin?
Lazım gelmemesi için لئلا يلزم
تكميل تلك الدولة العظمى
Bu devleti uzmanın tekmili (kamale erdirilmesi)
Kim ile?
Başkasıyla بالغير ،
فكما أن شكر هذه النعمة القصوى لازم للفقراء ،
Bu büyük ni’mete şükür etmek fukaraya lazım geldiği gibi
كذلك شكر هذه الدولة الأسمى (٢) لازم لذمتهم .
Bu büyük devlete yani bu nisbet devletinede şükretmek lazımdır
وكما أنه يحتاج إلى الجمعية الباطنية
Batıni cem’ıyyete ihtiyaç duyulduğu gibi
كذلك يحتاج إلى الجمعية الظاهرية
Zahiri cem’ıyyete ihtiyacta yine böyledir
Muhakkak bu ihitiyaç بل هذا الاحتياج
Önceliklidir مقدم
Ne üzerine?
Şu ihtiyaç üzerine(batıni cem’ıyyet) على ذلك الاحتياج
Mahlukatın en muhtacı وأحوج الخلائق
Kimdir?
insandır هو الإنسان
İhtiyacının şiddetli olması وشدة احتياجه
Ancak o إنما هى
Ne sebebi iledir?
Cem’ıyyeti vasıtası ile بواسطة جامعيته
Çünkü tek ona lazımdır فإنه يلزمه وحده
Lazım olanların hepsi ما يلزم الكل
Daha?
O insan için alaka vardır وله تعلق
Neye?
Kendisine ihitiyaç duydulan şeylerin küllisine بكل ما يحتاج إليه
Hal böyle olunca
Onun alakası فتعلقاته
Hepsinin alakasından daha çoktur. أكثر من تعلقات الكل ،
her bir alaka da وكل تعلق
مستلزم للإعراض عن جناب قدسه تعالى ،
Cenabı hakdan yüz çevirmeyi iltilzam eder.
Böyle olunca insan oldu فكان الإنسان
Nedir oldu?
Mahlukatın en şiddetlisi أشد الخلائق
Ve ekserisi oldu وأكثرهم
Ne cihetten?
Mahrumiyyet cihetinden حرمانا
Neden?
Şu cihetten من هذه الحيثية
( شعر ) .
İnsanın mertebesi ومرتبة الإنسان
Nerededir?
Mahlugatın gerisindedir *** فى آخر الورى
Bunun için لذلك
Allahü tealaya yakın olma yüceliğinden عن عـز الحضور
Geri kalmışır.تأخرا
Eğer dönmezse فإن لم يعد
Neden?
Uzakdan من بعـده
Gurbetten *** واغترابه
Hiç birşey yoktur فلا شئ
Mahrum olan محروم
Ne gibi ?
İnsan gibi كانس
Kimden?
Mahlukattan من الورى
Halbuki والحال
أن سبب أفضليته من جميع الخلائق
İnsanın mahlukatın cemisinden efdal olmasının sebebi
Yine oldu كان أيضا
Neden oldu?
Cêmı’ıyyeti cihetinden من جهة جامعيته ؛
Bundan dolayı ولهذا
Onun aynası oldu كان مرآته
Nedir?
Daha tam olduأتم
Zahir olan herşey فكلما يظهر
Nerede?
Mahlukatın hepsinin aynasında فى مرايا جميع الخلائق
Oşeyler zahir olundu فهو لائح
Nerede?
Onun tek aynasında فى مرآة واحدة منه ،
Mahlukatın en efdali oldu فكان أفضل الخلائق
Bu cihetten من هذه الجهة
Nedir oldu ?
İnsan oldu هو الإنسان ،
Mevcudatın hepsinden şerlidirوشر جميع الموجودات
Yine bu cihetten من تلك الجهة
Nediroldu?
İnsan oldu هو الإنسان ؛
Çünkü onlardandır(mahlukatın efdali olanlardandır) إذ منهم
Kim?
Muhammet Sallallü aleyhi ve sellem محمد ( عليه الصلاة والسلام
onlardandır (mahlukatın en mahrumlarındandır) ومنهم
Kim?
Mel’un ebu cehil أبو جهل اللعين
Şübhe yoktur ولا شك
Muhakkak siz kefilsiniz أنكم كفيل
Neye?
Fukaranın cem’ıyyetine بجمعية هؤلاء الفقراء
Nerede?
zahirde فى الظاهر
Ne ile?
Allahü Azze ve cellanın tevfiki ile بتوفيق الله عز وجل ،
وبحكم الولد سر أبيه
Çocuk babasının sırrıdır. sözünün hükmünce
Ümidimiz tamdır الرجاء تام
Neye?
Batını cemıyyetin husulüneبحصول الجمعية الباطنية أيضا
Nesebebi ile?
sizin sebebiniz ile بسببكم .
Nezaman ki şerefli mektubunuz geldi ولما ورد مكتوبكم الشريف
Nerede?
Mübarek Ramazanı şerif ayında فى شهر رمضان المبارك
Acizin hatırına geldi خطر فى الخاطر الفاتر
Ne?
Bir nebze yazmak أن أكتب نبذة
Neden?
من فضائل هذا الشهر العظيم القدر .
Kadri yüce olan şu ramazan ayının faza’ilinden
Bilinmesi lazımdır ki; ( ينبغى ) أن يعلم
Ramazanı ayı أن شهر رمضان
nedir
Azim bir aydır شهر عظيم
Herbir nafile ibadet وكل عبادة نافلة
Neden?
Namaz,zekat ve sadakadan من الصلاة والذكر والصدقة
Benzer ibadetler وأمثالها
Nerede?
Bu ayda فى هذا الشهر
Müsavidir تساوى
Neye?
أداء فريضة فيما سواه ،
Ramazı şerif ayının dışında yapılan farzın edasına
Kim bir farzı eda ederse ومن أدى فريضة
Nerede?
Ramazanı şerif ayında فيه
كان كمن أدى سبعين فريضة فيما سواه ،
Ramazanı şerif ayının dışında yetmiş farzı eda etmiş gibi olur
Kimki o ayda iftar ettirir ise ومن فطر فيه
Kimi?
Bir oruçluyu صائماً
Kendisi için günahlarına mağfiret olur كان له مغفرة لذنوبه
Daha?
Boynu cehennemden azat edilir وعتق رقبته من النار
Daha?
وكان له مثل أجره
Kendisi için iftar ettirdiği oruçlunun misli ecir olur
Noksanlaşmaksızın من غير أن ينتقص
Neden?
oruçlunun ecrinden من أجره شئ ،
Kim ki hafifletirse ومن خفف
Kimden?
Kölelerinden,işçilerinden عن مملوكه
Nerede?
Bu ayda فيه
Allahü Teâla onu mağfiret eder غفر الله له
Daha?
Cehennemden azat eder. وأعتقه من النار
Rasûlüllah s.a.v. idi وكان () رسول الله صلى الله عليه وسلم
Ne zaman?
Ramazanı şerif ayına girdiği zaman إذا دخل شهر رمضان
Ne idi ?
Bütün esirleri bırakırdı أطلق كل أسير
وأعطى كل سائل .
Kim ne isterse her istediğini Her isteyene verirdi
Kim muvaffak olursa ومن وفق
Neye?
Hayırlara للخيرات
Daha?
Salih amellere والأعمال الصالحة
Nerede?
Bu ayda فى هذا الشهر
Tevfık Allahın yardımı olur كان التوفيق
Nedir olur?
Onun arkadaşı olur رفيقه
Nerede ?
Senenin tamamında. فى تمام هذه السنة
Geçtiği zaman وإذا مر
Ne?
Şu ay (Ramazanı şerif ayı هذا الشهر
Ne üzerine?
Dağınıklık (madi manevi dağınıklık) على تفرقة
Senenin tamamında olur يكون فى جميع السنة
Ne üzere olur?
Dağınıklık üzere على تفرقة
Ohalde lazımdırفينبغى
Nerede?
Bu ayda فيه
Çalışmak أن يجتهد
Nerde?

فى تحصيل الجمعية
Cem’ıyyetin husulünde ( derli toplu olmaya gayrete)
Mümkün mertebe مهما أمكن
Nasıl?
Bu ayı ganimet bilerek مغتنما لهذا الشهر ؛
Sübhanühü Teâla فإن الله سبحانه وتعالى
Azat eder يعتق
Nerede?
فى كل ليلة من لياليها
Ramazı şerifin gecelerinden her bir gecede
Kimi azad eder?
Cehennemi hak edenlerden binlercesini الوفا ممن استحق النار
Daha?
Cennetin kapıları açılır وتفتح () أبواب الجنة
Nerede?
Bu ayda فى هذا الشهر
Cehennem kapıları kapatılır وتغلق أبواب جهنم
Daha?
Şeytanlar zincire vurulur وتسلسل الشياطين
Daha?
Rahmet kapıları açılır وتفتح أبواب الرحمة
İftarda acele etmek وتعجيل () الإفطار
Sahuru tehir etmek وتأخير السحور
Nedendir?
Sünnetlerdendir () من السنن
Mübalağa etti (mühimsedi ) قد بالغ
Kim?
Nebi s.a.v النبى صلى الله عليه وسلم
Nerede?
Şu babada فى هذا الباب
Benzer ويشبه
Ne?
Mübalağanın olması أن تكون مبالغة
neye benzer?
İhtiyacı izhara لإظهار احتياجه
Öyle ihtiyac ki
المناسب لمقام العبودية .

Kulluk makamaına münasib olan
İftar etmek ( والإفطار
Ne ile?
Hurma ile بالتمر
Nedir
Sünnettir سنة
Daha?
İftar vaktinde okur ويقرأ وقت الإفطار
Neyi?
Şu duayı هذا الدعاء
Susuzluk gitti ( ذهب () الظماء
Daha?
Islandı وابتلت
Ne?
Damarlar العروق
وثبت الأجر إن شاء الله تعالى )

İnşeAllah mükafatda sabit oldu
Teravih namazını eda etmek وأداء التراويح
Daha?
Kur’anı kerimi hatim etmek وختم () القرآن
Nerede?
Bu ayda فى هذا الشهر
Nedendir?
Sünneti mü’ekkededen dir من السنن المؤكدة
Çok neticelerin meyvesidir ومثمر لنتائج كثيرة
Allah sübhanehü bizi muvaffak kılsın وفقنا الله سبحانه
Ne ile?
بحرمة حبيبه عليه وعلى آله الصلاة والسلام .
Habibinin aleyhissalatü vesselam hürmetine
Kelamın sonununda وبقية الكلام
Kıymetli mektubunuz أن الصحيفة الشريفة
وردت فى وسط شهر رمضان

Ramazanı şerif ayının ortasında geldi

yoksa وإلا
Müsamaha göstermezdim ما كنت أسامح
Kime?
Nefsime نفسى
Nerede?
Ertelemekte فى التأخير
Neden?
Emri yerine getimekden عن امتثال الأمر ،
والتكلم مما بعد الشهر المذكور

Ramazanı şerif ayından sonra konuşmak
Gayb hükmünde olur حكم بالغيب ،
daha?
Tulü emele bina edilmiş olur ومبنى على طول الأمل
Vel hasıl وبالجملة
Razı olduğunuz şey olur يكون ما هو مرضاكم
Nefsimi koruyucu olmam ولا أكون فى صون نفسى
Ne ile?
Vecihlerden bir vecihle بوجه من الوجوه
Muhakkak hakkınız sabittir فإن حقوقكم ثابتة
Nerede?
Bizim zimmetimizde فى ذمتنا نحن
Zahiran ve batınen ظاهرا وباطنا
قال حضرة قبلتنا ( قدس سره

Bizim kıblemiz Şeyhimiz kuddise sırruh buyurdu
Şeyh ceyu ‘nun hukuku أن حقوق الشيخ جيو
Hepiniz üzerinde sabittir ثابتة عليكم جميعا
Sizde hakkı takarur etmişti ومقررة لديكم
Çünkü osebeb omuştur فإنه هو الباعث
Ne üzerine?
Şu cemîyyet üzerine على هذه الجمعية
وفقنا الله سبحانه جميعا

Allah sübhanehü hepimizi muvaffak kılsın

Daima دائما
Neye?
Razıolduğu amellere للأعمال المرضية
Ne hürmetine?
بحرمة النبى وآله الأمجاد

Nebi S.av. ve onun şerefli ehlinin hürmetine
عليه وعليهم الصلوات والتسليمات

Salat ve Selam onun ve ehlinin üzerine olsun
Ziyade etmek والزيادة
Ne üzerine

Anlatılanlar üzerine على ذلك
Nedir?
تصديع تام .

Tam baş ağrıtmak-rahatsız etmektir

[/right]


Tercüme

45.Mektup yine Seyyit nakıp şeyh feridedir.İmamıRabbani hazretleri Şeyh Hazretlerinin irithalinden sonra talabelere (dervişlere) yardımlarıdan dolayı teşekkürlerini sunmak için yazmıştır.Yine İmamıRabbani hazretleri mektupta insanın cami olması kemaliyyetine sebeb olduğu gibi noksan olmasınada sebeb olduğunu ve Ramazan ı şerif ayının faziletini ve benzer konuların açıklamıştır.

Günlerin ve ayların devamınca Allah'ü Teâla Sübhânehü sizi kıymetli ceddinizin yolu üzerine sabit kılsın. Keder ve Üzüntüye sebeb olacak şeylerden korusun.
Sen bil ki; Allah'ü Teâlanın dostları (Kişi sevdiği ile beraberdir) Hadisi şerifinin hükmünce Allah'ü Teâlâ ve tekaddes hazretleri ile beraberdir.Bedenin tealluku(ruh mealceset olmak) Allaha yakın olmaya manilerden bir nev’ıdır.Amma heyuladan (bedenden) ve zulmani heykelden ayrıldıktan sonra yakınlık içinde yakınlık ve beraberlik içinde beraberliktir.
Ölüm Seveni sevdiğine ulaştıran bir köprüdür) hadisi şerifi bu manayı (Allaha kavuşma ve yakın olma manasını) açıklar.Allah'ın( من كان يرجو لقاء الله فإن أجل الله لآت )herkim Allaha kavuşmayı ümit ederse muhakak Allah'ın tayin ettiği ecel gelir.Ayeti kerimesinde kavuşmayı arzu edene bir teselli ve işaret vardır.lakin diğer alakalar ve maniler din büyüklerinin yanında bulunma devletinden yoksun acizlerin halleri harap ve ebterdir.(Bereketsizliktir.)O Büyüklerin ruyhaniyetinden (KaddesAllahü esrarahüm)feyiz almak bir takım şartlar ile şartlamıştır ki,
Herkesin bu hususu ifa etmeye mecali(gücü) yoktur.
Lakin şu kötü hadiselerin vuku'unda korkulu vakitte bu aciz fakirlerin mürebbisini,yardımcısının nübüvvet ehli beytinden kıldığı için in'am ve ihsan sahibi Sübhanehü Teâlaya hamd ve şükürler olsun. Salat, selam ve tehıyyat nübüvvet ehlinin sahibi üzerine olsun.
Peygamber efendimizin darından olmak bu yüce silsilenin intizamına sebeb ve nakşibendiye taifesinin cem'ıyyetine vasıta oldu.Bunda da şaşılacak bir şey yoktur.Zira bu nisbet bu diyarda cidden garib oldu ve ehlide bu memlekette azlık hususunda sair nisbetler arasında hududu Ehli beytin nisbeti gibi oldu(yani Ehlibeyt gibi az oldu.) Hal böyle olunca,Bu devleti uzmanın tekmili (kamale erdirilmesi)başkasına ihtiyaç olmaması için Mürebbinin,haminin Ehli beytten olması münasib oldu ve ehli beyt tarafından o nisbeti kuvvetlendirmek uygun ve evla oldu. Fukaraya Bu büyük devlete şükretmek şu lazım geldiği gibi bu büyük devlet Nisbet devletinede şükretmeleri lazımdır.Batın cem'ıyyete ihtiyac duyulduğu gibi zahiri cem'ıyyete de ihtiyaç lazımdır.Hatta diğerinden daha önceliklidir.


Muhakkak mahlukatın en muhtacı insandır.İhtiyacının şiddetli olması cêm'ıyyeti sebebiyledir.Çünkü lazım olanların hepsi tek ona lazımdır.Kendisine ihtiyaç duyulanların küllisine alakası vardır.Hal böyle olunca onun alakası hepsinin alakasından daha çoktur.Her bir alakada cenabı haktan yüz çevirmeyi istilzam eder.Böyle olunca insanlar,bu cihetten mahlukatın en çok mahrumu oldu.


(İnsanın mertebesi mahlukattan en gerisindedir.)
Onun için Allaha yakın olma yüceliğinden geri kalmıştır.


Eğer uzaklıktan ve gurbetten dönmezse
Mahrumuyetlikte insan gibi hiç birşey yoktur.


Yine mahlukatın en hayırlısı olması insanın cêmıyyeti sebebi ile oldu. bundan dolayı onun aynası tam oldu ve Mahlukatın aynasında zahir olan herşey tek onun aynasında zahir oldu.
Böyle olunca ve mahlukatın en eftali de insan oldu.yine mehlukatın en şerliside insan oldu
çünkü Muhammet Sallallü aleyhi ve sellem de o insanlardandır
Mel'un ebu cehil de o insanlardandır.
Allah Azze ve Cellenin tevfiki ile ve Çocuk babasının sırrıdır" sözünün hükmünce Sizin Şu fukaranın zahirdeki cem’îyyetine kefil olduğuz gibi yine Sizin sebebiniz ile batıni cem'ıyyetin husulüne de ümidimiz tamdır.
Mübarek Ramazanı şerif ayında şerefli mektubunuz geldi aciz hatırına Şu Ramazanı şerif ayının fazileti hakkında bir nebze yazamak geldi.

Bilinmesi lazımdır ki;

Kadri yüce olan Ramazanı şerif ayı Azim bir aydır. Onda yapılan namaz zekat,sadaka ve benzer nafile ibadetler Ramazanı Şerif ayını dışında yapılan farzın edasına müsavidir.Kimki Ramazanı şerif ayında bir farzı eda ederse,Ramazanı şerif aynın dışındaki aylarda yetmiş farzı eda etmiş gibi olur.
Kimki bu ayda bir oruçluyu iftar ettiririse,Kendisi için günahları ma'firet olunur.Boynu cehhenemden azat edilir ve iftar ettirdiği oruçlunun ecrinden eksilmeksizin sevabının misli ona verilir.
Kim ki Bu ayda hizmetçilerinden,işcilerinden yükü hafifletirse Allah'ü Teâla onu mağfiret eder cehennemden azat eder.Rasûlüllah s.a.v. Ramazanı şerif ayına girdiği zaman Bütün esirleri bırakır ve her isteyiciye istediğini verirdi.
Kim bu ayda hayırlara salih amellere muvaffak olursa Senenin tamamında muvaffakiyet ve Allah'ın yardımı ona arkadaş olur.Ramazanı şerif ayı dağınıklık üzere geçtiğii zaman senenin tamamnı dağınıklık üzerine olur.O halde Ramazanı şerif ayını ganimet bilerek bu ayda cem'ıyyetin husulune( derli toplu olmaya ) çalışmak lazımdır.
Ramazanı şerif ayının herbir gecesinde cehennemi hak edenlerin binlercesini azat eder.Bu ayda Cennetin kapılarını açılır,Cehennemin kapıları kapanır,şeytanlar zincire vurulur.Rahmet kapıları açılır.
İftarı acele etmek ,Sahuru tehir etmek sünnetlerdendir.Nebi s.a.v bu hususda mübalağa etmiştir.Bu mübalağa ubudiyyet makamına münasib olan ihtiyacı izhar etmeye benzer.Hurma ile iftar etmek sünnettir.iftar vaktinde
( ذهب () الظماء وابتلت العروق وثبت الأجر إن شاء الله تعالى duası okunur.
(susuluk gitti,damarlar ıslandı İnşeAllah mükafatda sabit oldu)
Bu ayda Teravih namazı kılmak ve Kur'anı kerim hatim etmek Sünneti mü’ekkededen dir.Çok neticelerin meyvesidir. Allah Sübhânehü habibinin hürmetine bizi buna müvaffak kılsın.Salat ve selam Onun ve ehlinin üzerine olsun.

Kıymetli mektubunuz Ramazanı şerif ayının ortasında geldi yoksa emirlerinizi yerine getirmeyi ertelemekde nefsime müsamaha göstermezdim.Ramazanı şerif ayından sonrada konuşmak gaybı konuşma hükmünde olur.Tûlu emel üzerine bina olur.
Hulasa;Sizin Razı olduğunuz şeyler olur, nefisimi bir vecihle koruyucu olmam zira zahiren ve batınen sizin hakkınız bizim zimmetimizde sabittir.
Şeyhımız Buyurduki;Şeyh ceyu'nun hakkı hepiniz üzerine sabittir zira cem'ıyyete sebeb olan odur.

Allah Sübhanehü Nebi s.av. ve onun şerefli ehlinin hürmeti ne hepimizi Razı olduğu amel üzerine muvaffak kılsın Salat ve Selam onun ve ehlinin üzerine olsun.
Bundan fazlasını ziyade baş ağrıtmak ve rahatsızlık vermektir.

sağolasın leyya..arapça yazıları büyütebilir misin acaba?yanında ok işareti olan A ya tıklayıp 10 rakamını 16 yap büyür..

okuyan gözlerinize saglık.ama büyütmesini bilmiyorum.ögrenmem gerek.sevgili anişe hatim duasının kırık manasını büyütmüştü.artık ondan rica edelim.bu yazımızı da büyütsün....

Leyya kardeş mektuplar için teşekkür ederiz :)

45. Mektubu daha açık ve arabcaları büyük olarak izlemeniz için "www.incemeseleler.com" adresinden takip edebilirsiniz.


Leyya kardeş mektuplar için teşekkür ederiz :)

45. Mektubu daha açık ve arabcaları büyük olarak izlemeniz için "www.incemeseleler.com" adresinden takip edebilirsiniz.




arkadaşların istifade edebilmesi için oradan ekledim zaten kardeşim.dahada eklerim inşllh..yazıları büyütcez inşllah kardeşlerim...

Çok güzel Allah istifade etmeyi nasibetsin. Ama net ortamında güvenirliğinin kaybolub gitmemesi için aldığınız kaynağın linkini vermenizi rica ederiz.

düzenlemeyi yaptım kardeşlerim..
inş. istediğiniz gibi olmuştur..

allah razı osun kardeşim çok sağol


Müzakere

MollaCami.Com