Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


s.o.r.u???

O zaman bütün kardeşlerimizden zamanlarını ayırıp yardımcı olmaya çalıştıkları için teşekkür ediyorum. Janwes kardeşim açıklamalarınız kafamda oluşan soru işaretlerini kaldırdı Allah'ın izniyle. Allah celle celaluhu sizden razı olsun.

hanefi mezhebinde, dişlerin arası ve diş çukurları ıslanmazsa, gusul tamam olmaz. Bunun için, diş kaplatınca ve doldurtunca, gusul abdesti sahih olmaz. İnsan cenabetlikten kurtulamaz. Altın, gümüş ve necs olmayan başka maddelerden yapılan kaplama ve dolguların altına su girmeyince, Hanefi mezhebi alimlerinin hepsine göre, gusl abdesti caiz olmaz.
Tahtavi, (Merakıl-felah) haşiyesi, 96.sf ve bunun tercümesi olan (Ni'met-il İslam) kitabında şöyle yazıyor: Bir Hanefinin,kendi mezhebine göre yapamadığı bir işi yapabilmesi için, Şafi'i mezhebini taklid etmesinde bir be's yoktur. (Bahr-ür-raık)ve (Nehr-ül-faık) kitablarında da böyle yazılıdır. Fakat, bu işi yaparken, o mezhebin şartlarını da yerine getirmesi lazımdır.Harac, meşakkat olmadan ve şartlarını yapmadan taklit ederse, buna (müleffik) denir ki, kolayları toplayıcı demektir. Bu da caiz değildir. Özetle kaplama ve dolgu yaptıran Hanefinin, Maliki veya Şafi'yi taklid etmesi için,gusulde,abdest almakta ve namazda niyet ederken, İmam-ı Malike veya İmam-ı Şafi'iye tabi olduğunu hatılaması yetişir.
Umarım cevabımız anlaşılmıştır.

Cafer kardeşim yanılmıyorsam "Kuduri"de de var bu dolgu bahsi değilmi?Malesef eski baskı osmanlıca eser benim elimde olmadığı ve elimdeki mevcut ilmihali de birisine verdiğim için arkadaşlara kaynak gösteremedim.

Kudur-i Şerifteki bahsi araştırcam ona göre cevabını vericem.gözyaşı kardeşim sen janwes kardeşimizin dediği şeye göre amel edebilirsin.kaplama sağlık için olduğu zaman zaruriyet vardır.ve bir mahsuru yoktur.kafanı diğer yazılarla karıştırma sen. ;)

Kuduri Şerif'te geçmiyor zaten. Sargıya kıyas yapılıyor. و يخوز المسح على الجبآءر Kuduri şerifte sargı üzerine meshin caiz olduğundan bahsediliyor. و ان شدها على غير وضوء Sargıyı abdestsizlik üzerine bağlasa bile caizdir. Bundan kıyas yapılarak üzerine dolgu yapılan diş de yara gibidir, yani özürlüdür. Dolguyu da çıkarmak mümkün olmayacağından bir nevi mesh yapılmış gibi oluyor. Mezhep değiştirmeye gerek yok.

teşekkürler farukaktaş kardeşim olay kapanmıştır böylece üstüne konuşmaya gerek yok

:D :D :D 8)sorun çözüldü teşekkürler f.aktaş


:D :D :D 8)sorun çözüldü teşekkürler f.aktaş

Evet kardeşim çok şükür çözüldü. Bütün kardeşlerimize tekrar teşekkür ediyoruz. Allah celle celaluhu onlardan razı olsun.

sorun çözüldü diyorsunuz da kusura bakmayın şimdi bu kardeşimizin ağzında hem dolgusu olacak ve hem de bir mezhep taklid edmiyecek öyle mi yoksa biz mi yanlış anlıyoruz. Şayet kardeşimize mezhep taklidine gerek yok böyle devam et derseniz büyük vebal almış olursunuz.Kusura bakmayın bunu diyen kim olursa olsun babam da olsa katılmam. Dinimiz neyi emr ediyorsa ona uymak gerekir yoksa altından kalkamayacağımız şeylere O büyük günde nasıl cevap vereceğiz. Lütfen sağlam kaynakları araştırın din hakkında yorum yapılmaz biz müctehit miyiz ki fetvadır ya da takvadır diyebilelim. Allahu teala bütün müctehit imamlarımızdan razı olsun. Bizleri de onlara uymak nasip eylesin. Bu konu daaha çok sürer açıklığa kavuşturmak lazımdır
Kardeşim bu konu çok önemli sen yine yanlış karar almaktan Allahu tealaya sığın


Cafer kardeşim yanılmıyorsam "Kuduri"de de var bu dolgu bahsi değilmi?Malesef eski baskı osmanlıca eser benim elimde olmadığı ve elimdeki mevcut ilmihali de birisine verdiğim için arkadaşlara kaynak gösteremedim.
hayır Kurdiden almadım S.ebediyyeden aldım sizlerinde okumasını tavsiye ederim Allahu tealaya emanet olun

Biz neyden bahsediyoruz, bir başkası ne anlıyor. Yazılanlar latin alfabesi ile yazılmış. Soldan sağa doğru okunuyor. Sağdan sola doğru okumaya çalıştım; yine bir başkasının anladığı şekilde anlamam mümkün olmadı.

Her ne kadar sorunun çözülmediğini düşünenler var ise soran arkadaşlarımız gereken cevabı aldılar. Latin harflerini sağdan sola okumaya çalışan arkadaşım dilediği gibi hareket edebilir.

Ne diyosunuz siz "farukaktaş" Allah aşkına.Nasıl kendiliğinden oluşmuş bir yara ile insanın kendisinin yaptırdığı bir dolgu maddesini aynı kefeye koyuyorsunuz.Bir kere akıl var mantık var, dişin içi oyulduğu zaman içiyle dışı aynı hükümde olmuyor mu?Cevap;oluyor.Peki ağız dış uzuv ve yıkanması gererkir mi?Cevap gerekir.Eee oyuk dişin içiyle dışı aynı durumda olmuyor mu?Nasıl siz oraya yabancı bir maddeyi yapıştırıp onunla abdest alıp namaz kılabiliyorsunuz?Hem mecburiyet anında deniliyorsa.Allah için mecburiyet nedir biliyor musunuz?Ölüm derecesine gelme.Bu güne kadar kim diş doldurtmamışta ölmüş söyler misiniz?3 dişimi Allah için feda ettim, o öyle istediği için, Allaha Şükür ölmedim, yani dolguda mecburiyet falan yokmuş.İşin kısacası şuna NEFİSLERİMİZE AĞIR GELİR DESENİZE.DOLGU ANCAK BİDATTIR.Şu dini varya kırpa kırpa ne hale getirdi insanlar.Allah Rahman ki başımıza taş yağdırmıyor.Hem insanın da uslübüne dikkat edip,ilmiyle kibirlenmemesi gerekir değil mi HOCAM.Selametle...

Kardeşlerim hepinize yardımlarınızdan dolayı teşekkür ederim. Bu konuya burda bir son versek daha uygun olacak sanırım. Birbirimizi üzmeyelim daha fazla. Farukaktaş kardeşim sizden de bir ricam olacak artık bu konuyu kilitleyebilir miyiz?


Nasıl siz oraya yabancı bir maddeyi yapıştırıp onunla abdest alıp namaz kılabiliyorsunuz?Hem mecburiyet anında deniliyorsa.Allah için mecburiyet nedir biliyor musunuz?Ölüm derecesine gelme.Bu güne kadar kim diş doldurtmamışta ölmüş söyler misiniz?

kardeş sargı üzerine meshe inanır mısın? eğer inanıyorsan bu dediğinle çelişki olur bence... eğer vücudumuzda bir yerde, yara varsa veya kırıldıysa, sargı kullandığımızda, dinimiz eğer yıkamak zarar verecekse mesh yapılır diyor. hatta mesh de zarar verecekse oda yapılmaz diyor.kimse kolu kırıldı diye ölmez alçıya da almayalım o zaman.. dişin çektirilmesinin zararı çok daha büyük malum...benim fikrim bu ;)

boşuna birbirimizi üzüyoruz gibi işin aslı dinimizde ihtiyaç ve zaruret vardır.Diş dolgusuda ihtiyaçtan kaynaklanan birşeydir.Hiç kimse dişini doldurtmazsa ölmez değil mi? O halde dişini doldurtan bir hanefi Maliki veya Şafi'i mezhebini gusulde ve abdestde taklit ederse sorun ortadan kalkar.Taklit etmek diyoruz başka mezhebe geçsin demiyoruz. Bazıları bizi her ne kadar okuma ve anlama özürlü bulsa da elhamdülillah anlıyoruz.Sözümüz bizi anlamayanlara selametle inşaallahu teala


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com