Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


kaza namazı


Şafi'i mezhebindekiler de bunu bildiklerinden sadece farzları kılıyorlar


Böyle bir genellemeyi nasıl yaparsınız. ???
Bende Şafii mezhebine tabiiyim.
Namaza küçük yaştan beri başladım ve Allah kabul ederse namazlarımı sürekli kıldığım için kazam yoktur diye umut ediyorum
ve sünnetlerimide elimden geldiğince eda etmeye, kaçırmamaya çalışıyorum.
Bir tek ben değil birçok Şafi mezhebine tabi olan kardeşlerimizde böyle, siz birkaç tane sadece farz kılan Şafi gördünüz diye böyle bir genelleme yapamazsınız... >:( :-X


demek oluyor ki bir cevabınız yok ohalde bu konu burada kapanmıştır teşekkürler


Dikkatli okusa idiniz sorduğunuz tüm soruların cevabı verilmişti. Aynı şeyleri kaç defa tekrarladım; ama anlayacak olan kim... "Hocam her şeyi anladık da, su bulamayınca ne yapacağız" gibi bir anlayışla karşılaşınca ne desek boş. :)


O halde borcu olan biri aç mı duracak? ??? Namaza biraz geç yaşta başlamış biri, kılamadığı tüm namazları bir günde kaza etmesi mümkün değil, bazen birkaç yılını alabiliyor... Bu adam, kaza borcu var diye teheccüd namazını kılmaktan mahrum mu olacak? Ya da bir tesbih namazı kılıp Cenab-ı Hakk'tan af dileyemeyecek mi?

selemünaleyküm kardeşlerim. bu konuda faruk aktaş kardeşimiz çok haklı. burada çok ince bir ayrıntı var. bunu anlatayım. bir kişi öyle veya böyle sebeplerden dolayı bir çok farz namazını kılmamış veya kılamamış olabilir. (burada kimin ne sebeplerle namazını kılmadığını deyilde kaza namazı varken nafile namaz kılabilirmi ona bakmak lazım). kılmayan bu kişi faraza 50'sinden sonra namaza başlamış. olmuyormu günümüzde? oluyor. namazı 11-12 yaşından itibaren hesaplarsak 39 seneylik kaza namazı kılması lazım. günümüzde tıp o kadar ilerlediki buna şahit oluyoruz. sağlığı üzerinden bir kişinin hastalığına bakarak tahminen 1,2,3 ay gibi ömrü var deyipta bunun neredeyse tuttuğunu çoğumuz şahit olmuşuzdur. bu kişi bu kadar kısa zamanda, önünde faraza 10-15 gün içinde bir miraç veya başka kandil gecesi var. peygamberimiz sav. ''bu kandil gecesinde 100 rekat namaz kılan kişi namaz borçlusu olarak huzura çıkmaz'' buyuruyor. kaza namazı kılsa bu zaman zarfında, o zaman bu gece namazını kılmaması lazım vakti yetmiyecek. kılmak için dinimiz kolaylık dini olduğu için şunları yapmak ve ince ayrıntıyı anlamak lazım:
KİŞİNİN KAZA NAMAZI VARKEN NAFİLE NAMAZ KILAMAZ DEYİLDE, KİŞİ VAKTİ GİREN FARZ NAMAZ VARKEN BIRAKIN NAFİLE NAMAZ KILMAYI KAZA NAMAZI DAHİ KILAMAZ. ÖNCE VAKTİ GİREN FARZ NAMAZI KILINIR. SONRA KAZA NAMAZI MI KILACAK, NAFİLE NAMAZ MI KILACAK ÖNÜ AÇILMIŞ OLUR. Kİ ANCAK BÖYLE VAKTİ GİREN FARZ NAMAZI KILDIKTAN SONRA KAZA VEYA NAFİLE NAMAZ KILABİLSİN.
Başka mezheplere uymaya gerek bile kalmaz. bir kişi, çıkar yol için başka mezhebe geçmesine gerek yoktur. ancak ilim tahsil etmek için mezhep değiştirilir. bu mezhep değiştirmeyi ancak alimler ve bazen evliyalar uygulamıştır. allaha emanet olun. amin!

tesekkürler.

benim kafam iyce karıştı ??? :-[


benim kafam iyce karıştı ??? :-[


Cevaba ilave bir şey olmadı aslında, kaza borcumuz varsa nafile namaz kılabiliyoruz, mezhep değiştirmeye falan gerek yok. Ayrıca kaza namazı cemaatle de kılınabiliyor, konunun özü bu kadar. :)


Cevaba ilave bir şey olmadı aslında, kaza borcumuz varsa nafile namaz kılabiliyoruz, mezhep değiştirmeye falan gerek yok. Ayrıca kaza namazı cemaatle de kılınabiliyor, konunun özü bu kadar. :)


geçen günde annemle bu konu hakkında konuşuyoduk bazı hususlar vardı kafama takılan,ögrenmek istedigim tevafuk oldu ve bana çok yararı dokundu Allah razı olsun ::)


Cevaba ilave bir şey olmadı aslında, kaza borcumuz varsa nafile namaz kılabiliyoruz, mezhep değiştirmeye falan gerek yok. Ayrıca kaza namazı cemaatle de kılınabiliyor, konunun özü bu kadar. :)

sy hocam benim söylediğim ayrıntı şu; vakit namazını kılmadan kesinlikle kaza veya nafile namaz kılınmaz. önce vaktin namazını kıldıktan sonra ister kaza ister nafile namaz kılmak için önün açılmış olur. bu ayrıntıyı yazmamışsınız. bu ayrıntıyı yazmayınca konu biraz açılmış. küçükde olsa önemli olan bu ayrıntıyı hatırlatmak istedim. yazdığınız en son açıklamayı katılıyorum. saygılar dilerim. allaha emanet olun.amin!

Konuyu bir başka yere çekince elbette açılacak. Bir de sen kendinden ayrıntılar ilave edince önüne geçen de olmaz artık. Farklı bir şey söyleyip ilgi çekeyim de ne olursa olsun, hesabı...


Cevaba ilave bir şey olmadı aslında, kaza borcumuz varsa nafile namaz kılabiliyoruz, mezhep değiştirmeye falan gerek yok. Ayrıca kaza namazı cemaatle de kılınabiliyor, konunun özü bu kadar. :)


:)tşkrlr uzun söze ne hacet.İlim bir nokta idi cahiller onu büyüttü.Hz.ALİ(R.A)

yanlış bildiklerim varmış...Allah razı olsun hepinizden ....öğrendik inşaallah..bundan sonra bu şekilde yaparız.

kaza namazı diye bir namaz yok... :) vakti geçen namazın kazası var... :)
namaz kazaya nasıl kalır uyurken vakit geçebilir.savaş sırasında istem dışı olabilir bunun gibi örnekler çoğaltılabilir.
peki insan ben müslümanı deyip işte 30---40---50 yaşına kadar namaz kılmadıysa bu namazlar kazaya mı kalmış olur yoksa kasten bilerek zor geldiği için kılınmamış mı olur. böyle olunca bu namazlar kaza edilebilirmi...

BU HADİS,İ ŞERİF KONUYA AÇIKLIK GETİRMEKTEDİR. Ebû Hureyre radıya’llâhu anh şöyle nakletti


Rasûlullah salla’llâhu aleyhi ve sellem’den şöyle işittim:

-“Kıyâmet gününde kulun fiîllerinden hesap vereceği ilk şey namazdır!.. Eğer tam ve sahih olursa kurtulur ve gayesine ulaşır. Eğer bozuksa mahrum olur, hüsrana düşer!.. Şayet farzlardan eksikleri var ise. Rabbi tebâreke ve teâlâ

-“Bakın, kulumun nâfileleri var mı?..” der.

Farzlardan eksik kalanı böylece tamamlanır.

Ve sonra sâir ameli bu minvâl üzere olur.” (Tırmizî)

Bu hadîs-i şerîf esasen sünnet mi kılmalı-kaza mı kılmalı tartışmalarını kökünden kesip atan çözümü bildirmektedir. Kişinin esasen üzerine farz olan 17 rek’ât namazdır; ki bunlar, 2 rek’ât sabah, 4 rek’ât öğle, 4 rek’ât ikindi, 3 rek’ât akşam, 4 rek’ât yatsı namazlarıdır; bir de 3 rek’ât vitrin gerekliliği söz konusudur. Bunların dışındaki "Sünnetler" diye bilinenler ve diğerlerinin tamamı "nâfile- yararlı" namazlar sınıfına girer.

Öyle ise farzların dışında kılınan tüm namazlar ister "kaza" diye niyetlenilsin, ister "sünnet" diye niyetlenilsin, hep aynı işi görmektedir.

Dolayısıyla neticede hep aynı yola çıkacak bir iş için, şöyle veya böyle olmalı cinsinden tartışmalara girmek ne kadar doğrudur.


a.baki


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com