Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Bankada calismak caizmidir

Sisteme tek basina karsi koy belki odullendirilirsin... Ye kurkum ye dunyasi ...isterseniz calismayiniz caiz olup olmadigi beli deil.. Ben olsam calisirim sizi bilemem... Bu arada bi Allah bi kapiyi kaparsa bi kapiyi Acar ...yAni yabanciyim bunlar bana is vermez diye dusunmeyin nasibini alip bulursun.. Ya egitim seviyenize bagli birazda meslek okulumu universite mi mezunusunuz..yurt disinda etrafimda herkesin guzel isi var cunku :) bi gomlek sizden olsada ingilizler , nasip sasmaz

Ufak bir ornek verim kuzenim universitede okurken KPMG ye girdi suan 3 gun calisiyor ve 3 Bin euroya yakin aliyor, diger bi yandan deliotte calisanda var... Bunlar buyuk sirketler ve yabanci olarak girdiler .... Sadece buyuk sirketlerde yukselme yavas oluyor.... YAni tamemen sans ve nasip illa banka olmayabilir bu tarz sirketlerde olabilir umudunuzu yitirmeyin saglik olduktan sonra .... Saygilarimla

Şu husus bilinen bir gerçektir:

İslâmiyet faizi tamamıyla yasaklamış, onunla hep mücadele etmiş, faize gidecek yolları kapatacak çeşitli yardımlaşma müesseseleri kurmuş; cemiyetin rahat ve huzurunu faiz belâsının kaldırılmasında görmüştür.


Böyle olduğu halde, yüce dinimiz en küçük tasarruflarına varıncaya kadar bütün ticarî ve sınaî muamelelere faizi bulaştırmaya çalışan, her fırsatta milleti faize teşvik eden, insanlardaki yardımlaşma duygusunu sarsan, borç alıp verme gibi iş dünyasını rahatlatan bir âdeti kaldıran faize dayalı müesseseleri tasvip eder mi?

Etmeyeceği şüphe götürmez bir gerçektir.


Bediüzzaman'ın ifadesiyle «Ribanın (faizin) kap ve kapıları olan bankaların nef'i (faydası) beşerin fenası olan gâvurlara ve onların en zalimlerine ve bunların en sefihlerinedir, âlem-i İslama zarar-ı mutlaktır.» (Mektubat, s. 450)


Faizle ve faizli işlemlerle meşgul olmak hem âyetlerde, hem de hadislerde yasaklanmış, haram kılınmıştır. Âyetin meali şöyledir:

«Faiz yiyenler kendilerini şeytan çarpmış birer mecnundan başka bir halde kabirlerinden kalkmazlar. Böyle olması da onların, 'Alım satım da ancak faiz gibidir' demelerindendir. Halbuki Allah alışverişi helâl, faizi haram kılmıştır.» ( Bakara, 2/275)


Faiz kanalıyla harama bulaşan kimseler hadis-i şerifte şöyle tasnif edilmektedir:


«Faizi yiyen, yediren, şahitlik ve kâtipliğini yapan, Allah'ın rahmetinden uzak kalmıştır.» (Müslim, Müsakat, 105)


Âyet-i kerimede mutlak olarak sadece faiz yiyenler zikredilirken, hadis-i şerifte yiyen, yediren, şahitlik ve kâtipliğini yapan peş peşe sıralanmış ve «Allah'ın rahmetinden uzak olma» cihetinde birlikte ve toptan ifade edilmiştir.

Durum böyle iken, faiz kuruluşlarında çalışanlar her ne kadar doğrudan faiz yemiyor ve yedirmiyorlarsa da; muamelesini görmekte, hesap ve yazışmalarını yapmakta, idarî işlerini yürütmektedirler.

Gerek memur olsun, gerekse müdür olsun; hadiste geçen «kâtip» mefhumunun içine girmiş olmaktadır.


İşte bu hususları bilen bir insanın bilerek bu nevi müesseselere girmesi, tavsiye edilecek bir şey değildir.


«Başka bir iş bulamadım», «Zaruret icabı girmem gerekiyor»

gibi bahaneleri, kişiyi haklı çıkaracak, üzerindeki mes'uliyeti giderecek gerekçeler olarak görmek mümkün değildir.

Çünkü helâl ve meşru daire insanın ihtiyacına kâfi gelecek kadar geniştir.


Belki meşru dairede bulduğu ve çalıştığı işin ücreti diğerine nisbetle bir miktar az olabilir, ama hiç olmazsa şaibeli bir para olmaz.

Üstelik böyle faiz esasına dayalı bir kuruluşta çalışmayı bir zaruret olarak kabul etmek de oldukça güçtür.


Not: Fetva olarak mecburiyet denilse de lakin; şunuda unutmayın!

Şüphe yok ki, Allah Teâlâ sakınanları sever.

Ebû Katâde ve Ebû Dehmâ (r.anhüma) şöyle anlattılar: Çölde bir bedevîye rastladık. Bize şöyle anlattı:

“Resûlullâh aleyhisselâm benim elimi tutmuş, Allâh’ın kendisine öğrettiklerinden bana öğretiyordu. Sözlerinden birisi de şu idi: “Sen Allâh’dan korktuğundan dolayı bir şeyi terk eder isen, muhakkak Allâh onun yerine daha hayırlısını verir.”


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com