Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Eşarbı manto içine koymak

:-X :-X :-X

Görüyorum ki yıllardır uygulanagelen giyim-kuşam üzerinde gereksiz bir tartışma fırtınası kopartılmış. Öyle olunca da amiyane tabirle birilerinin "ayağı gene çarşafa dolanmış". Şekil-şekilcilik ön plana çıkmış.

İlmi izahlara girmeyeceğim, zaten o mevzuda makalemiz de var, dileyen arayıp bulur, bakar.

Kısaca işin özeti;

İslâm dininde gerek kadın gerekse erkeklerin giyimi hususunda şekil değil kıstaslar-ölçüler-kirterler vardır. Aslolan bunlara uymaktır. Buna uyulduktan sonra gerisi füruattır. Hele hele bu bapta ÇARŞAF da ÇARŞAF! diye tempo tutup nakaratı sürdürmenin manası da gereği de yoktur.

İslâm, hem her mevsimin tahakkuk ettiği, hem tek mevsimin cari olduğu, soğuk-sıcak-ılıman bütün iklimlere... bütün coğrafyalara, kısacası dünyanın her köşesinde yaşayan tüm Müslümanlara hitap eder. Dolayısıyla kimse ne eskiomalar gibi giyinmeye, ne de sıcak Afrikadaki zenciler gibi olmaya zorlanamaz, zorlanmaz.

Ağaçlara dalıp ormanı gözden kaçırmanın anlamı yok.

Zaten bazı hanım kardeşlerimiz meseleyi, gerek dini gerekse sosyal hayattaki -dikkati çekmeden- uygulanabilirlik noktasında gayet güzel ele almışlar... Tahlil-tenkit ve kritiğini yapmışlar... "Eski köye yeni âdet" cinsinden bir şeyleri tekrarlamanın zararından başka da bir şeyi olmaz.

Velhasıl; mukteza-yı hale göre davranmasını bilmeyen, zaman tünelinde kalıp İslam'ın fıkhi-hukuki-tarihi uygulamalarını görmezden gelen, şekilde-kabukta-kışırda kalan, ne kendisine ne de başkalarına gereği gibi faydalı olabilir. Unutmayalım.

es-Selâmü alâ meni't-tebea'l-hüda...

Çok teşekkürler halis ece hocam



İslâm, hem her mevsimin tahakkuk ettiği, hem tek mevsimin cari olduğu, soğuk-sıcak-ılıman bütün iklimlere... bütün coğrafyalara, kısacası dünyanın her köşesinde yaşayan tüm Müslümanlara hitap eder. Dolayısıyla kimse ne eskiomalar gibi giyinmeye, ne de sıcak Afrikadaki zenciler gibi olmaya zorlanamaz, zorlanmaz.

Ağaçlara dalıp ormanı gözden kaçırmanın anlamı yok.

Velhasıl; mukteza-yı hale göre davranmasını bilmeyen, zaman tünelinde kalıp İslam'ın fıkhi-hukuki-tarihi uygulamalarını görmezden gelen, şekilde-kabukta-kışırda kalan, ne kendisine ne de başkalarına gereği gibi faydalı olabilir. Unutmayalım.

es-Selâmü alâ meni't-tebea'l-hüda...




hocam ALLAH celle celaluhu daimen ebeden razı olsun.
gayet net izah etmişsiniz
yüce MEVLAM cümlemizi hakkıyla layıkıyla
amil olmamızı nasip etsin

[quote=zambak ]
çok teş.ler gerçekten.
[/q
uote]

allah razı olsun.gayet net anlatmışsınız..

Eski sitedeki Halis Hocamın biz yazısında yine bu ve konu edinilmiş. Konuya verilen cevapları da okumak faydalı olacaktır.

http://www.mollacami.com/konu/islam-da-giyim-ku-amin-olcusu-12159.html

elinizden geldiğince HİCAP a uymaya çalışın ...Allah kalpleri bilendir ve RAHMAN VE RAHİMDİR VE merhametli olanların en merhametlisidir...ALLAHU EKBER...

eşarbı manto içine koyan kişiler topuz yaptıkları için çok şık gururlu ve alımlı gözüküyorlar. bu yüzden şimdiki gençler üniversiteliler bunu tercih ediyor.bilindiği gibi topuz yapmak caiz değil.eşarbı topuz yapmadan manto içine koymak topuz yapan kızlara göre çok abes hoş olmayan bir görüntü oluyor.ki bunu da yaşlı kadınlar veya süs için yapmamış kadınlar yapıyorlar. niyetlere göre değişir. eğer alımlı olmak için ki öyle manto içine koymak her güzel görünmek için yapılan şey gibi günahtır.kişiler niyetlerini kontrol ederlerse hakvereceklerdir. renkli eşarp takmak konusuda öyledir.eğer kişinin niyetinde hoş gözükmek varsa caiz değildir.



8)


Görüyorum ki yıllardır uygulanagelen giyim-kuşam üzerinde gereksiz bir tartışma fırtınası kopartılmış. Öyle olunca da amiyane tabirle birilerinin "ayağı gene çarşafa dolanmış". Şekil-şekilcilik ön plana çıkmış.

İlmi izahlara girmeyeceğim, zaten o mevzuda makalemiz de var, dileyen arayıp bulur, bakar.

Kısaca işin özeti;

İslâm dininde gerek kadın gerekse erkeklerin giyimi hususunda şekil değil kıstaslar-ölçüler-kirterler vardır. Aslolan bunlara uymaktır. Buna uyulduktan sonra gerisi füruattır. Hele hele bu bapta ÇARŞAF da ÇARŞAF! diye tempo tutup nakaratı sürdürmenin manası da gereği de yoktur.

İslâm, hem her mevsimin tahakkuk ettiği, hem tek mevsimin cari olduğu, soğuk-sıcak-ılıman bütün iklimlere... bütün coğrafyalara, kısacası dünyanın her köşesinde yaşayan tüm Müslümanlara hitap eder. Dolayısıyla kimse ne eskiomalar gibi giyinmeye, ne de sıcak Afrikadaki zenciler gibi olmaya zorlanamaz, zorlanmaz.

Ağaçlara dalıp ormanı gözden kaçırmanın anlamı yok.

Zaten bazı hanım kardeşlerimiz meseleyi, gerek dini gerekse sosyal hayattaki -dikkati çekmeden- uygulanabilirlik noktasında gayet güzel ele almışlar... Tahlil-tenkit ve kritiğini yapmışlar... "Eski köye yeni âdet" cinsinden bir şeyleri tekrarlamanın zararından başka da bir şeyi olmaz.

Velhasıl; mukteza-yı hale göre davranmasını bilmeyen, zaman tünelinde kalıp İslam'ın fıkhi-hukuki-tarihi uygulamalarını görmezden gelen, şekilde-kabukta-kışırda kalan, ne kendisine ne de başkalarına gereği gibi faydalı olabilir. Unutmayalım.

es-Selâmü alâ meni't-tebea'l-hüda...




Başka söze hacet yok sanırım.Allah razı olsun kardeşim.

Evet eşarbı manto içine koyuyoruz. Ama birde topuz yapıyorsak bu hiçte tesettürle bağdaşmaz.Kaldı ki eşarbı manto içine koyan arkadaşlarımızın çoğu bu konuda zaaf içindeler. "Deve hörgücü" olarak ifade edilen yükselti konusunda hassasiyetimizi koruyabiliyoruzdur umarım. Nefsimiz boş durmuyor zira.

ewt halis bey süper bi şekilde cewaplamış ..katılıyorum..


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com