Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


"Türkiye'nin İnovasyon Şehri Gaziantep'tir"

“TÜRKİYE’NİN İNOVASYON ŞEHRİ GAZİANTEP’TİR”



Gaziantep Sanayi Odası Başkanı Nejat Koçer, İnovasyon Vadisi Gaziantep Projesi’nin Türkiye’de somut çıktıları olan ve şehir bazında yürütülen ilk ve tek proje olduğunu bu anlamda Türkiye’nin inovasyon şehrinin Gaziantep olduğunu söyledi.
Koçer yaptığı açıklamada, projenin Marka Şehir Gaziantep Projesi’nden sonra sanayide yenilikçiliği ve ürün çeşitliliğini hedef alan ve Gaziantep sanayisini geleceğe taşıyacak önemli bir vizyon projesi olduğunu belirterek: “Biz bu proje ile yenidünya düzeninde yenilenen insanların ve kurumların yenilmeyeceklerini ve farklılaşmayan şirketlerin yok olacağını anlatmak istiyoruz. Amacımız rekabet gücü arttırılmış, yüksek kalite ile yenilikçi ürünler ortaya koyan ve nanoteknolojik ürünlerin üretildiği bir ortamdır” diye konuştu.

“HEDEF; ŞEHİR OLARAK SÜREKLİ İNOVASYON YETENEĞİNE KAVUŞABİLMEK”

Koçer gelişmiş ülkelerin fark yaratmaya, inovasyona ve markalaşmaya büyük paralar harcadığını belirterek, bu anlamda Ar-Ge faaliyetlerine ulusal gelirden ayrılan payın çok önemli olduğunu da söyledi.

Ülke olarak sürdürülebilir karlılık ve sürdürülebilir büyüme için tek yolun inovasyondan geçtiğini belirten Koçer: “Bu anlamda da tasarım, inovasyon, Ar-Ge ve teknoloji çalışmalarına, patent ve markalaşma faaliyetlerine ulusal gelirden ayrılan pay çok çok önemli. Gelişmiş ülkeler bu çalışmalara büyük kaynaklar ayırıyorlar. Çünkü yenilikçilik kendiliğinden ortaya çıkan bir olgu değil, yeşerebilmesi için uygun yer ve iklimi arayan, emek harcanması halinde karlılık ve rekabet gücü artışıyla geri dönen uzun bir çalışma gerektiriyor.

Aslında bu anlamda daha da önemli olan, sürekli inovasyon yapabilmek ve farklılığı her seferinde kendini aşarak oluşturabilmek, yani sürekli inovasyon yeteneğine kavuşabilmektir. Özellikle de Türkiye gibi bu akıma geç kapılmış ama doğru yolda ilerleyen ülkeler için”
diye konuştu.

Açıklamasında ülke olarak globalleşen dünyada hayati önem taşıyan marka olmayı, uluslararası piyasalarda rekabet edebilmeyi, AB sürecine uyumu, inovasyonla katma değer oluşturmanın yollarını ve kurumsallaşmayı tartışıyoruz diyen Koçer: “Ancak makroekonomide alınan başarıların henüz mikro rakamlara yansımaması, kayıt dışı ekonomiden kaynaklanan sorunların devam etmesi ve üretimin önündeki yüksek maliyet engelleri ne yazık ki Ar-Ge ve yenilikçilik anlamında yapılan tüm çalışmaları olumsuz etkiliyor.

Eğer rekabet gücünüzle ilgili yapısal ve ekonomik sorunlarınız devam ediyorsa, dünyanın en yüksek reel faiziyle karşı karşıyaysanız, 6 yıl önceki kurla ihracat yapmak zorundaysanız ve işçilik üzerindeki yüksek vergiler hala devam ediyorsa eğer, inovasyon ve markalaşmanın fantastik kaldığını görüyoruz. Yinede her şeye rağmen ayakta kalmanın tek yolu inovatif düşünceden ve inovasyondan geçiyor”
diye konuştu.



GSO Haber


Etkinlikler - Organizasyonlar

MollaCami.Com