Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


İmam Ebu Mansûr el-Mâturîdî ile İmam Ebu'l Haseni’l-Eş'arî

İmam Ebu Mansûr el-Mâturîdî ile İmam Ebu'l Haseni’l-Eş'arî

İmam Ebu Mansûr el-Mâturîdî'ye "el-Mâturîdî" denilmesi Semerkant şehrinde bulunan "Maturîd" adlı yere nisbet edilmesinden (oralı olmasından) kaynaklanır.
İmam el-Mâturîdî'nin adı, Muhammed bin Muhammed bin Mansur, künyesi ise Ebu Mansûr’dur. Araplardan olmayan İmam el-Maturîdî, h. 334 yılında vefat etmiştir.

Hanefilerin hemen hepsi, itikad (inanç) ile ilgili hususlarda İmam Ebu Mansûr el-Mâturîdî'ye bağlıdırlar.

İstanbul’un fethi ile ilgili olan hadis-i şerifte mealen geçer ki: "Kostantıniyye fethedilecektir. O komutan ne iyi bir komutandır ve o ordu ne iyi bir ordudur."
Bunu İmam Ahmed bin Hanbel ile Hakim rivayet etmiştir.

Fatih Sultan Muhammed Maturidi olduğu için bu hadis, hak yoldan ayrılmamış olan maturidiler için bir övgüdür.


İmam Ebu'l Hasen el-Eş'arî, Ebu Mûsâ el-Eşarî adındaki değerli sahabinin soyundan gelmedir ve araplardandır.
Bir hadis-i şerifte sahabi olan Ebu Mûsâ el-Eşarî'nin kavmi, "Onlar Allâh'ı ve resulünü severler Allâh ve resulü de onları sever" şeklinde methedilmiştir.

İmam el-Eş'arî’nin adı, Ali bin İsmail olup h. 333 yılında vefat etmiştir.
Şafiîler, Malikiler ve bazı Hanefiler itikad (inanç) ile ilgili hususlarda İmam el-Eş'arî’ye bağlıdırlar.

İmam Ebu Mansûr el-Mâturîdî ile İmam el-Eş'arî arasında inancın temelleri hususunda ayrılıklar, ihtilaflar yoktur. Ancak inancın dalları hususunda bazı ayrılıklar, ihtilaflar olmuştur. Bu ise inancın dalları ile ilgili olan hususlar hakkında sahabiler arasında meydana gelen ayrılığa benzemektedir.
Mesela seyyide Aişe anamız ile daha başka sahabiler Miraç gecesinde Peygamber Efendimiz’in s.a.v. Allâh'ı görmesini kabul etmezken, bazı sahabiler bu durumu kabul etmişlerdir, yani bazı sahabiler Peygamber Efendimiz’in Allâh'ı mekansız ve yönsüz olarak kalbiyle gördüğünü kabul etmişlerdir. İşte nasıl ki sahabiler arasında bu gibi hususlar hakkında ayrılıklar olmuşsa, İmam el-Mâturîdî ile İmam el-Eş'arî arasında da benzer hususlarda ayrılıklar olmuştur.

Bu iki imam çok kıymetli ve önemli olan işlerde bulunarak bu yüce Dini korumak için çok emek harcamış ve gayret göstermişlerdir. Bu iki imam, aklî (akla dayalı) ve naklî (Kur'an'dan ve hadislerden aktarılmaya dayalı) deliller vererek İslâm inancına sahip çıkıp sapık olan fırkalara (gruplara) karşı cevap vermişlerdir.

bütün islam alimlerini mezhebine , meşrebine bakmaksızın SEVİYOR ve HÜRMET duyuyorum

bak burda haklisin... burdan bozuk mezhepleri atman gerekiyor vahabilik sia gibi ozaman tam olacak iste

benim HADDİME değil LA İLAHE İLLALLLAH diyenleri SAPIK diye Damgalamak....

benim HADDİME değil LA İLAHE İLLALLLAH diyenleri SAPIK diye Damgalamak....


aleviler de yahudiler de "LA İLAHE İLLALLLAH" diyooo

Türk ve Kürt Alevileri ASLA Lailahe illallah demezler de Yahudiler der eyvallah... belden aşşağı vurma alçalırsın sonra çünkü sen benim ne demek i,stediğimi, biliyorsun ama işi buralara getiriyorsun yakışmıyor.


Ehl-i Sünnet Akaidi

MollaCami.Com