Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Hac Ve Umre Hakkında Kırk Hadis

Hac Ve Umre Hakkında Kırk Hadis


(17.Hadis) -“Resul-i Ekrem, ihramlanmak dilediğinde en hoş kokuyu sürünürdü.” (Feyz`ül-kadir,c.5,s.95)


Kaynak:Osmanlı Yayınevi

Hac Ve Umre Hakkında Kırk Hadis


(18.Hadis) -Abdullah b. Ömer (r.a)`dan rivayet edilmiştir: Resulullah (s.a.v)`in telbiyesi: “LEBBEYK ALLAHÜMME LEBBEYK LEBBEYKE LA ŞERİKE LEKE LEBBEYK İNNEL-HAMDE VENNİ`METE LEKE VELMÜLK LAŞERİKE LEK” cümlesidir.(Buhari,c.2 s.147;Müslim)


Açıklama:”Ya Allah, emrine intizar ediyorum.Senin ortağın yoktur,sana telbiye ediyorum.Hakıykat, hamd, nimet ve mülk sana mahsustur.Senin (esasen) hiçbir ortağın yoktur.


Kaynak:Osmanlı Yayınevi

Hac Ve Umre Hakkında Kırk Hadis


(19.Hadis) -“Bana Cebrail aleyhisselam geldi ve “Ashabına emret de telbiyede seslerini yükseltsinler.Çünkü bu İslam`ın alametlerindendir.” dedi. (et-Tergib ve`t-Terhib,c.2,s.189)


Kaynak:Osmanlı Yayınevi

Hac Ve Umre Hakkında Kırk Hadis


(20.Hadis) -Fadl b. Abbas (r.a.)`dan rivayet edilmiştir: “Resulullah (s.a.v) cemre-i akabeyi atasıya kadar telbiyeye devam etti.” (Ebu Davud,c.2,s.163)


Açıklama:İhramla başlayan telbiye, Akabe cemresine kadar devam eder.Kurban bayramının birinci günü “şeytan taşlama” adı verilen cemre ile son bulur.


Kaynak:Osmanlı Yayınevi

Hac Ve Umre Hakkında Kırk Hadis


(21.Hadis) -İbni Abbas (r.a)`dan rivayet edilmiştir: Resulullah (s.a.v) ve onun sahabeleri, Ciraneden ihrama girip umreye başladılar.Beyt-i şerifi üç defa “Rmel” yaparak tavaf ettiler.Ridalarını sağ koltuklarının altından geçirip sol omuzları üzerine aldılar.” (Ebu Davud,c.2,s.177)


Açıklama:Bu hadis-i şerif de “Remel” in kemiyeti ile “Iddıba” nın keyfiyeti açıklanmaktadır.Remel yapmak ve ihramını, sağ koltuğunun altından alıp, sol omuz üzerine atmak sünnettir.


Kaynak:Osmanlı Yayınevi

Hac Ve Umre Hakkında Kırk Hadis


(22.Hadis) -“Beyt-i ilahiyi tavaf, Safa ile Merve arasında say`y ve Minada belirli noktalara taş atmak ancak Allah`ın zikrini ayakta tutmak içindir.” (Feyz`ül-kadir,c.2,s.573)


Kaynak:Osmanlı Yayınevi

Hac Ve Umre Hakkında Kırk Hadis


(23.Hadis) -Beyti Şerif`in etrafında tavaf, namazın mislidir.Şu kadar var ki, siz onda (tavafta) konuşabilirsiniz.Kim, tavaf sırasında konuşursa hayırdan başka laf etmesin.” (Feyz-ül-kadir,c.4,s.292)


Kaynak:Osmanlı Yayınevi

Hac Ve Umre Hakkında Kırk Hadis


(24.Hadis) -“Kim Beyti Şerif-i yedi şavt ile tavaf eder ve boş laf da konuşmaz ise, bir köle azad etmeye denk sevap kazanmış olur.” (et-Tergib,c.2,s.191)


Kaynak:Osmanlı Yayınevi

Hac Ve Umre Hakkında Kırk Hadis


(25.Hadis) -“Allah (c.c), her gün, Beyti Haramını ziyaret edenler üzerine yüz yirmi rahmet indirir.Altmışı, tavaf edenler; kırkı, namaz kılanlar; yirmisi de Kabe`ye bakanlar için indirilmektedir.” (et-Tergib ve`t-Terhib,c.2,s.192)

Kaynak:Osmanlı Yayınevi

Hac Ve Umre Hakkında Kırk Hadis


(26.Hadis) -“Resul-i Ekrem, Beyti tavaf ettiği vakit, hacer-i esved-i ve rukn-i Yemaniy-i, her devirde istilam ederdi.” (Feyz`ül-kadir,c.5,s.148)


Kaynak:Osmanlı Yayınevi

Hac Ve Umre Hakkında Kırk Hadis


(27.Hadis) -“Hacceden kimse de onun mağfiret dileğinde bulunduğu şahıs da yarlığanır.” (et-Tergib ve`t-Terhib,c.2,s.167)


Kaynak:Osmanlı Yayınevi

Hac Ve Umre Hakkında Kırk Hadis


(28.Hadis) -“Arafat meydanın`ın hepsi, vakfe mahallidir.Lakin URENE deresinden uzaklaşınız.Müzdelifenin hepsi vakfe mahallidir.Fakat MUHASSİR vadisinden uzakta durun.Mina`nın her caddesi, kurban kesme yeridir.Teşrik tekbiri günlerinin ekserisinde kesim yapılır.” (Feyz`ül-kadir,c.5,s.27)


Açıklama:”Urene” vadisi, Arafat hududunun dışında kalmaktadır. “Muhassir” vadisi ise Ebrehe ordusunun hezimete uğradığı mahaldir.Bu yerlerde yapılacak vakfe sahih değildir.Mina`da kurban kesme mahalline gitmek, kurban bulma kolaylığı sebebiyledir.Yoksa Mina`nın her yerinde kurban kesilebilir.Kurban bayramının üçüncü günü güneş batasıya kadar kurban kesilebilir.Birinci gün kesmek ise evladır.


Kaynak:Osmanlı Yayınevi

Hac Ve Umre Hakkında Kırk Hadis


(29.Hadis) -“Kim bayram sabahının tan yeri ağarmadan önce Arafat ta vakfe yapmaya ulaşırsa, muhakkak hacca yetişmiştir.” (Feyz`ül-kadir,c.6,s.45)


Açıklama:Vakfe zamanı, Arefe günü öğle namazını takiben başlar.Bayram sabahının tan yeri ağarınca son bulur.Bu zaman zarfında Arafat meydanında velev ki kısa bir zaman için bulunan kimse, vakfe farzını yerine getirmiş sayılır.Ancak, Hanefi mezhebine göre, güneş batasıya kadar Arafat ta kalmak vaciptir.


Kaynak:Osmanlı Yayınevi

Hac Ve Umre Hakkında Kırk Hadis


(30.Hadis) -Cabir b. Abdillah (r.a) den şöyle dediği rivayet edilmiştir: Resulullah (s.a.v), bayramın b,r,nci günü, kuşluk vakti; sonra ki günlerde zevalden sonra cemreleri atmıştır. (Müslim,c.4,s.80;Ebu Davud,c.2,s.201)


Açıklama:Bayramın birinci günü, sadece cemre-i Akabe`ye yedi taş atılır.Diğer günlerde her üç cemreye yedişer taş atılır.Taşların nohut büyüklüğünde olması, baş ve şehadet parmakları arasına alıp birer birer atılması gerekir.
Taş atmanın vakitleri ise, birinci gün, kuşluk vaktidir.İkinci ve üçüncü günleri öğle vaktinin girmesiyle başlar.Daha önce atılması ise sahih ve makbul değildir.


Kaynak:Osmanlı Yayınevi

Hac Ve Umre Hakkında Kırk Hadis


(31.Hadis) -“Ey insanlar, bir kısmınız diğerini öldürmesin.Cemreye taş attığımızda fiske taşı kadar büyüklükte çakıl taşı atınız.” (Ebu Davud,c.2,s.200)


Açıklama:Resul-i Ekrem (s.a.v), cemre-i akabeye gelmiş ve binekli olduğu halde taş atıyordu.Her taş atışta tekbir getiriyordu.Hava sıcak olduğundan, Fadl b. Abbas, efendimizi gölgelemeye çalışıyordu.Bir ara insanlar sıkışık ve sıkıntılı bir duruma girmişlerdi.Resulullah (s.a.v) halkın durumunu görünce onları hadis-i şerifte görüldüğü üzere uyardılar.


Kaynak:Osmanlı Yayınevi


Kırk Mevzuda Kırk Hadis

MollaCami.Com