Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Ders çalışmak için en iyi vakit ne zamandır?

Ders çalışmanın en uygun vakti kişiden kişiye değişmekle birlikte sabah 8-12, öğleden sonra 4-6 arası günün en verimli ders çalışma dilimleridir. Uyumadan önce çalışılan bilgiler uyku esnasında hafızaya daha kolay yerleşmektedir. Yatmadan önce sözel bir derse çalışılması ya da bütün gün çalışılan konuların kısaca tekrar edilmesi, sabah kalkınca konuların rahatça hatırlanmasını sağlar. Ders çalışma zamanını ayarlarken, çocuğun okuldan yorgun geldiği hesaba katılmalı ve bir müddet dinlendikten sonra ders çalışılmaya başlanmalıdır

Sabah çalışmanın faydası

Beyin dinlenmiştir.

Şehrin beyni yoran uğultusu yoktur.

Ailemiz uyumaktadır. Bundan dolayı da evde ses yoktur.

Televizyonda ilgimizi çekecek programlar yoktur.

Telefon görüşmesi yapamayız.

Sokağa çıkmak istemeyiz.

Uyku durumu oluşmaz.

Bir gün önceki bilgileri arşivleyen beynimizin hayal âlemlerine dalma ihtimali düşüktür.

Dikkatimiz açıktır.

Ders çalışmaları için uygun ortam hazırlayalım
Bir iş nasıl başlarsa öyle gider. Anaokuluna başlayan, ilkokula başlayan veya uzun bir tatilden sonra okula tekrar başlayan bir öğrencinin başarılı bir sezon geçirmesi için iyi bir başlangıç yapması, derslerine daha işin başında etkili bir şekilde çalışması gerekir. Ancak emirle kimseye ders çalıştıramazsınız. “Çalış, çalış!” demekle de kimse ders çalışmaz. Emirle işler hallolsaydı, “Herkes iyi insan olacak.” “Herkes zengin olacak. “Herkes başarılı olacak.” diye üç maddelik bir kanun çıkarılırdı ve dünya güllük gülistanlık olurdu. Oysa insan sürekli bir mücadelenin içindedir. Nefsiyle, çevresiyle, şeytanla, başka şeylerle mücadele eder. İradesiyle yol alır. Bu durumda çocuğun desteklenmesi ona çalışması için uygun bir ortam hazırlanması gerekir. Çünkü evde fiziksel şartların yeterli olmaması öğrencinin motivasyonunu olumsuz şekilde etkilemektedir.

Evde çalışma ortamı nasıl olmalı?

Evde öğrenciye ait bir çalışma odası varsa alenin işi biraz kolaylaşacaktır. Öğrenci çalışmasını bu odada yapabilir. Öğrencinin masada çalışması en uygun olanıdır. Masa alamayacak durumda olan aileler evde var olan masalardan birini sınav sonrasına kadar öğrenciye kullandırabilir veya ona bir sehpa ayarlayabilir. Öğrencinin çalışma masası cam kenarında olmamalıdır. Bu, elinde olmayarak konsantrasyonunun bozulmasına neden olabilir. Masa, ışık karşıdan veya yazı yazdığı elin ters tarafından gelecek şekilde yerleştirilmelidir. Böylece öğrencinin gölgesi, çalıştığı dokümanın üzerine düşmeyecek, dikkati dağılmayacaktır. Çalışma odası yeterince ışık almalı veya aydınlatılmalıdır. Öğrencinin odasında bulunan ışık kaynakları beyaz ışık yayacak nitelikte olmalıdır. Sarı ışık yayan ampuller öğrencinin gözünü yorabilir, uykusunu getirebilir. Bu bağlamda öğrencinin çalışma odasının aydınlatılmasında 60-100 watt arasındaki flüoresan tipi ampuller kullanılmalıdır.Çalışma ortamı motive edici nitelikte olmalıdır. Kitapların, defterlerin ortalıkta düzensiz şekilde bulunduğu; kalemlerin, silgilerin nerede olduğu bilinmediği, oturmak için boş bir yerin olmadığı dağınık bir ortamda öğrenci çalışmak istemez. Bu bağlamda bir iki raftan da oluşsa öğrencinin çalışma ortamında bir kitaplığın bulunması çok önemlidir. öğrenci kitaplarını, defterlerini bu kitaplığa düzenli bir şekilde koyabilmelidir.


yunus bilge

ailem/zaman

çok faydalı bir paylaşım olmuş. umarım bu bilgilerden ailelerde öğrencilerde faydalanır. emeğinize sağlık.


İlköğretim

MollaCami.Com