Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim
Mürted Olan Kabileler â İslâm dininden dönüp çıkanlarâ¦
Mürted Olan Kabileler â İslâm dininden dönüp çıkanlarâ¦
Rivayet olundu:
On bir (11) fırka İslâm dininden irtidad etti (dönüp çıktıâ¦)
Üç fırka, Efendimiz (s.a.v.) hazretlerinin döneminde İslâmâdan çıkıp mürted oldular. (Onlar)
1- Müdlec oğulları,
2- Hanîfe oğulları,
3- Esed oğullarıâ¦
Müdlec oğulları
Müdlec oğullarının reisleri, Züâl-Himâr idi. 0 Esved el-Ansî i-di. Kâhin bir adam idi. Yemende peygamberlik iddiasında bulundu. Efendimiz (s.a.v.) hazretlerine tabi olup Müslüman olan bir çok şehirleri istilâ etti. Hatta Muaz b.Cebel (r.a.) hazretleri gibi Efendimiz (s.a.v.) hazretlerinin vali, kadı ve memurlarını ve Yemenin ileri gelenlerini Yemenden çıkarttı.
(Bu hadise üzerine) Efendimiz (s.a.v.) hazretleri, Muaz b.Cebel (r.a.) hazretlerine ve beraberindeki Müslümanlara, insanlara dinleri üzere kalmaya ve dinlerine sarılmalarını teşvik etmeleri, Esved-el Ansîâye karşı toparlanmaları ve savaşmalarını emretti.
(Müdlec kabilesinin kâhini Esved el-Ansî) yatağının üzerinde yatarken Firûz ed-Deylemî (r.a.) hazretleri gidip onu öldürdü.
peygamberlikte Efendimiz (s.a.v.) hazretlerine ortak olduğunu zan ve iddia ediyordu. Efendimiz (s.a.v.) hazretlerine şöyle yazdı:
İbni Ömer (r.a.) buyurdular:
-âEsved el-Ansînin öldürüldüğü gece, haber semââdan (Cebrail Aleyhisselâm) vasıtasıyla, Efendimiz (s.a.v.) hazretlerine geldi. Efendimiz (s.a.v.) hazretleri buyurdular:
-âDün gece Esved öldürüldü. Onu mübarek bir kişi öldürdü!â Denildi:
-âO kimdir?â Efendimiz (s.a.v.) hazretleri buyurdu:
-âFeyrûzâdur.â
Böylece Efendimiz (s.a.v.) hazretleri ashabına, Esvedâin helak olduğu haberini müjdeledi.
Müjdeli Haberden Sonra
Efendimiz (s.a.v.) hazretleri, islâm düşmanı yalancı peygamber Esved el-Ansîânin öldürüldüğü haberini verdikten bir gün sonra vefat ettilerâ¦.
Hazret-i Ebû Bekir (r.a.)âın İlk Fetih Haberi
Esved- el-Ansî kâfirinin öldürüldüğü haberi Medine-i Münevvereâye ta Rabîüâl-Evvel ayının sonlarına doğru geldi. Bu haber, Emîrüâl-müminin Halife Hazret-i Ebû Bekir (r.a.)âın hilâfetinin ilk fetih haberiydi.
Hanîfe Oğulları
Mürtetlerin ikinci fırkası da Yemende bulunan Hanîfe oğullarıdır. Reisleri Müseylemetüâl-Kezzâb idi. Müseylemetüâl-Kezzâb (denen kâfir) Efendimiz (s.a.v.) hazretlerinin hayatında hicrî o-nuncu senesinin sonlarında peygamberlik iddia etti. Kendisinin
âAllahâın elçisi Müseylimeâden, Allahâın Resulü Muhammedâe: Şimdi, yeryüzünün yarısı benim, yarısı senindirâ. Müseylemetüâl-Kezzâb, bu mektubu ile beraber, kendi ashabından iki kişiyi göndermişti. Efendimiz (s.a.v.) hazretleri o iki adama:
-âEğer âelçiler öldürülmezâ [1] (prensibi) olmamış olsaydı, elbette sizin boyunlarınızı vururdum,â buyurdu.
Efendimiz (s.a.v.) hazretleri, Müseylemetüâl-Kezzâbâa şöyle cevâb yazdı:
âAllahâın Resulü Muhammed (s.a.v.)âden çok yalancı Müseylemeâye; bundan sonra şimdi (iyi bil ki:)
âMuhakkak yeryüzü Allahâındır, onu kullarından dilediğine verir, sonuç Allahâtan layıkıyla korkanlarındırâ.
Sonra Efendimiz (s.a.v.) hazretleri, hastalandılar. Vefat ettiler.
Müseylemetüâl-Kezzâbın Sonu
Daha sonra, Hazret-i Ebû Bekir (r.a.) Halid bin Velîd (r.a.)âın komutasında büyük bir orduyu Müseylemetüâl-Kezzâbâm üzerine gönderdi. Hatta Allâhü Teâlâ hazretleri, Müseylemetüâl-Kezzâbâı, Hazret-i Hamza bin Abdülmuttalibâin katili olan Hazret-i Vahşî (r.a.) in eliyle şiddetli bir harbâten sonra helak ettirdi. Vahşî Mutâim bin Adiyyâin kölesi idi ve (r.a.) şöyle derdi:
-âCâhiliyet döneminde insanların en hayırlısını öldürdüm; İslâm döneminde ise insanların en şerlisini öldürdüm!â Yani benim câhiliyetim ve İslâmiyetâim demeyi murad ediyordu.
Esed oğullan
Üçüncü fırka, Esed oğulları olup reisleri, Tuleyha bin Huveylid idi. Tuleyha, Efendimiz (s.a.v.) hazretlerinin hayatında mürted olup, peygamberlik iddia edenlerin sonuncusuydu. Efendimiz (s.a.v.) hazretlerinin vefatından sonra kendisiyle savaşılan ilk riddet (dönme ve mürted) ehliydi.
Hazret-i Ebû Bekir (r.a.), Halid bin Velidâi (ordu ile) onun ü-zerine gönderdi. Şiddetli bir savaştan sonra, Halid bin Velid (r.a.) hazretleri onları hezîmete uğrattı. Bozguna uğradılar. Tuleyha mağlup olduktan sonra Şam taraflarına kaçtı. Bundan sonra gelip Müslüman oldu. Müslümanlığı güzel bir şekilde yaşadı.
Zekât Vermeyenlere savaş
Mürted olan Araplar,
-âBiz namaz kılarız; amma zekâtı vermeyiz. Biz malımızı gasp ettirmeyiz!â dediler.
Bu konuda Hazret-i Ebû Bekir (r.a.) ile konuşuldu. Hazret-i Ebû Bekir (r.a.) buyurdular:
-âAllâhü Teâlâ hazretlerinin; âHem namazı dürüst kılın ve zekâtı verin,â Kavl-i şerifleriyle aralarını cem ettiği (topladığı) namaz ile zekâtı birbirinden ayrıt edemem. Vallahi! Eğer onları Efendimiz (s.a.v.) hazretleri (zamanında zekât olarak) verdikleri oğlağı benim zamanımda vermeyecek olurlarsa, elbette o zekât için onlara savaş açarım!â buyurdu.
Allâhü Teâlâ hazretleri, Hazret-i Ebû Bekir (r.a.) ile beraber büyük bir kalabalık gönderdi. Allahâın peygamberi (Efendimiz s.a.v. hazretlerinin) üzerinde savaştığı şeyler (yani İslâmâın düsturları hakkında) onlarla savaştı. Ta ki zekâtın farzıyetini kabul edinceye kadarâ¦.
Enes bin Mâlik (r.a.) buyurdular: (başlangıçta) sahabeler, zekâtı vermeyenlerle savaşmayı kötü gördüler. Buyurdular:
-âOnlar kıble ehlidirler! (Sadece zekât için onlarla savaşılmaz!â)
Hazret-i Ebû Bekir (r.a.) kılıcını kuşandı. Tek başına savaşa çıktı. Neden sonra bütün sahabeler onun ardında (zekât vermeyenlere karşı savaşmak için) yola çıktılar.
İbni Mesâûd (r.a.) hazretleri buyurdular:
-âZekât vermeyenlerle savaşmayı başlangıçta kerih (ve kötü bir şey) gördük; ama sonuçta Hazret-i Ebû Bekir (r.a.)ı çok övüp takdir ettik!
Kaynak : İsmail Hakkı Bursevi(k.s.), Ruhuâl Beyan Tefsiri 6/570-572.
[1] Elçiye zeval yoktur, prensibi eskiden beri dünya kamu oyunda kabul görmüş uluslararası diplomaside çok önemli bir prensiptir. Kendisini bilen devlet adamları ve şahıslar, kendilerine gelen elçilere asla zarar vermezler. Elçiler, olmazsa devletler ve kişiler arasında sağlam bir iletişimin sağlanması mümkün değildir.
alinti:İslamiyetim - Mürted Olan Kabileler
İslamiyetim - Mürted Olan Kabileler