Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Aklımı Kurcalayan Konular

Kafama takılan bazı şeyleri sormak istiyorum.

1-)Çok lanet ediyor ve kocalarınıza karşı nankörlük ediyorsunuz. Aklı başında bir erkeğin aklını sizin kadar çelebilen, aklı ve dini eksik başka bir varlık görmedim.

Müslim, İman, 34/132; İbn Mace, Fiten 19/4003

Allah aşkına aklı ve dini eksik nedir ya. Allah'ın peygamberi böyle bir şeyi nasıl diyebilir. Gerekçe de şahitlik konusundan geliyor onuda anlamıyorum, 1 erkek=2 kadın. Bunu, kadının korunması, iki kişi olunca kendini daha rahat savunması için söyleniyor, bunda sıkıntı yok iyi bir şey. Ama bu kadının aklının eksik olduğu anlamını çıkartmaz ki olsa olsa gücünün eksik olduğunu çıkartır. Dini eksik olması da hayızlıyken namaz kılmamasına, oruç tutmamasına bağlanıyor. İyi de bu kadının dininin eksik olduğu anlamına gelmez ki. Allah'ın onu öyle yarattığı manasına gelir. Allah öyle yaratmışsa bunun faturası neden kadına kesiliyor, neden dini eksik oluyor Allah öyle yarattıysa ona göre değerlendirmez mi? Dininin eksik olarak görülmesi kadına yapılmış bir haksızlık değil midir.

2-)Namazı bozan şeyler kara köpek, eşek, domuz ve kadındır.

Müslim, Salat 265; Tirmizi Salat 253/338; Ebu Davud, Salat 110/720
___
Uğursuzluk üç şeyde vardır: Kadında, evde ve atta.

Ebu Davud, Tıb 24/3922; Müslim, Selam 34/115; Buhari, Nikah, 17/4805
____________________
Dövme yapan ve yaptırana, yüzündeki tüyleri aldıran ve estetik için dişlerini seyrelttiren kadınlara Allah lanet etsin.

Buhari
___________________________
Bir hadise göre ashabı kiram karılarının pencere ve kapı aralıklarından dışarıyı seyretmelerini ve erkek görmelerini önlemek üzere evlerinin pencerelerini sıkı sıkıya kapatırlar, dışarıya bakanlara dayak atarlardı.

İmam Gazali, İhyayı Ulumuddin 2/122
_____________________________________________
Bir hadis şöyledir: Ancak ve ancak mahremleriniz olan erkeklerle konuşacaksınız.

İbni Kesir 4/355
_____________________

Sırf kadın olduğu için Allah onu öyle yarattığı için hayvanlarla birlikte anmak, uğursuz saymak garip değil mi?
Allah aşkına dışarıya baktı diye dövmek nedir. Yüzündeki tüyleri alırsa lanetlenir, niye ? Yaratılışa müdahale, ne alakası var o zaman tırnak da saç da kesmesin.


Mümin erkeklerle mümin kadınlar birbirlerinin dostlarıdır.

9-Tevbe Suresi 71

Bu nasıl dostluk böyle dostluk mu olur ? Döv, söv, eve kapat, konuşmasına bile izin verme sonra dost. Aklım almıyo.

Şu üsttekileri açıklarsanız çok sevinirim, kafam allak bullak, gerçekten bunlar Allah'ın emrimi ?

sahsen ben bu sorudan bir sey anlamadim

Selamun aleyküm.

Çok güzel, sorguluyorsunuz. Zaten bu sözde hadisler kadının sorgulamasını engellemek, onları ictimai ve siyasi alanlarda dine hizmetten uzaklaştırmak için emevi saray mollalarınca uydurulmuş şeylerdir. Hiç akla sığar mı ki, "Güzel ahlakı tamamlamak için gönderilen Resul" bunları söylemiş ve yapmış olsun? Mümkün değil. Evet, Peygamber masumdur. Ancak Peygamber'in hadislerini derleyip-toplayan kimseler masum değildir, hadis derecelendirmelerinde (hangisi sahih, hangisi zayıf vs.) hata yapmıştırlar. Bizim kendimiz Kur'an ve akla dayanarak bu hadisleri tekrar derecelendirmemiz, sahih diye rivayet edilen her hadisi kabul etmememiz gerekir. Ben şahsen son dönemde Ehl-i Beyt kaynaklı rivayetlerden (yani caferilik mezhebine bağlı kitaplardan) faydalanıyorum (Tuhef'ul Ukul, gibi). Onlarda da şii kaynaklı hadislere iki türlü yaklaşım var. 1-Usuli , 2-Ahbari. Ahbariler sapık olanlardır. Ahbar (Haberler/Rivayetler) onlar için her şeydir. Rivayet Kur'an ve akılla çelişse bile kabul ederler. Bu hatadır. Ancak şiilerin çoğunluğu usulidir. Usülü (asıl) temel alırlar ve AKILa dayanırlar. Kur'an'a ve akıla aykırı düşen hadis rivayetlerini, rivayet eden muhaddis sahih dese bile kabul etmezler. YAŞAYAN kimseler kendileri derecelendirme yapmalıdır, eğer konu hakkında yeterince bilgili değilseler YAŞAYAN bir müçtehide veya taklit merciine uyarlar. Asıl olması gereken de budur. Siz de inşallah bu yaklaşım ile hareket ediniz. İster sünnmi ister şii kitaplardan faydalanın, isterse her ikisinden (ki her ikisinden faydalanmak daha iyidir), USULİ yaklaşım ile hareket ediniz. Ve bir rivayet (hadisin söylendiği zaman-zemin-muhatap-durumlar göz önüne alınarak incelendikten sonra) hâla Kur'an ve AKIL ile çelişiyorsa ve yorum-te'vil ile bile bir hadis mantıklı hal almıyorsa o zaman bir kenara konmalıdır. İsterse rivayet eden kişi ittifakla sahihtir desin. Önemli değil. Umarım anlaşılıyorumdur. Teşekkürler. Selametle.


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com