Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Eşarbı manto içine koymak

Sual: Bir âyette, (Başörtülerini yakalarına örtsünler) denildiğine göre, eşarbı mantonun içine koymanın, bu âyete aykırı olduğu söyleniyor. Başörtüsünün mutlaka göğsü ve omuzları kapatacak şekilde olması şart mı? Mantonun içine konsa mahzuru olur mu?başı örtmekten kasıt kulakları boynu ve gerdanı örtmek midir?

cok guzel bı soru cevabını bende merak edıyorum ???

cevabını bende merak ediyorum ::)


Sual: . Başörtüsünün mutlaka göğsü ve omuzları kapatacak şekilde olması şart ?





malesef örtünmeninde bir edabi sarti var saclari topuz dahi yapmak caiz deyil

Eşarbı mantonun içine koymakdan ziyade;manto ve eşarbı cilbabın içine koymalısınız...

Bakınız:


http://www.mollacami.com/konu/makbul-ser-i-tesettur-10967.html


Ayrıca bakınız:

http://www.mollacami.com/konu/islam-da-giyim-ku-amin-olcusu-12159.html

ama tefsirlerde cilbabın çarşaf olduğu açıklanıyor ???

başörtüsü omuzları örtecek
saçlar topuz şeklinde toplanmayacak
ilgi çekici renkli eşarplarda eftal deil

okuyup araştıralım

görüşlerinize saygı duyuyorum ama eşarbı çarşafın içine sokmak biraz aşırıya kaçıyor!böyle bir şart yok dinimizde çarşaf giymek sünnettir ayrıca.eşarp takıp montu üzerine çekmekte çok dogaldır bir kapalı için ayrıca!çok ince ayrıntılara takılıp da asıl görevimizi unutmayalım.hem ameller niyetlere göre degilmidir!!!bana çarşaflılar hep itici gelmiştir yanlış anlamayın yaratılanı yaradandan ötürü severim ama çogunluk böyle görüyo onları,bende çok üzülüyorum onlar hakkında kötü düşünenler çogaldıkça!biliyorum ki onların amacı allah ve din sevgisini daha yakından yaşamak.çarşaflıların amacıda zaten itici görünmek ama erkeklere! ama ne yazıkki çogunun kocaları aynı hassasiyette degil! ben çok tanık oldum! :-[ renkli eşarp konusuna gelince;açık olmaktan iyidir eşarbın rengiyle dikkat çeker diyorsunuz ama adam belki siyah renkten hoşlanıyor!herkezin zevki bir degil ki,bu dikkat çekme konusu göreceli oldugundan eşarp takanların kendi zevkine bırakmak daha iyi bence!hem böyle kapanma konusunda derinlemesine inersek insanın kapanası olsa bile kapanmaz.adamı kapanmaktan soguturuz!peki bunun günahını nasıl öderiz olaya bide bu yönünden baksanız! at gözlügünüzü çıkarsanız! çarşaf yada çarşafa yakın giyim diye diye diretip en dogru yolu benimsetim en sevaplıya ulaştırayım derken bi bakmışsın adam _amaaaan kapanmayla ne uğraşacam çok zor bişeymiş diyip açılıp saçılıp gitmiş !! eee bunun günahından nereye gidecegiz söylermisiniz.içinde allah iman sevgisi olan zaten kendince en dogru yolu görecektir.allah akıl vermiş isteyen herkez kendi yolundan allaha ulasır.mesheplerde öyle hangi birine yanlış diyebilirizki.farklı meshep ama hepsi aynı yola çıkıyo! bende kapalıyım ama çarşaflı degil eşarp, tunik,ve uzun etek takılıyorum.ustünü bol giydigin zaman eşarbı yaymaya gerek yok bence.kuranda söylenmek istenen üst bölgenin dikkat çekmemesi açısından örtünmesi ama illede eşarbı yayın demiyoki saçın ve boynun görünmesin kıyafetlerin dar olmasın okadar yani!biliyorsunuzki dar kıyafet de giysili çıplaklıktır!!!


görüşlerinize saygı duyuyorum ama eşarbı çarşafın içine sokmak biraz aşırıya kaçıyor!böyle bir şart yok dinimizde çarşaf giymek sünnettir ayrıca.eşarp takıp montu üzerine çekmekte çok dogaldır bir kapalı için ayrıca!çok ince ayrıntılara takılıp da asıl görevimizi unutmayalım.hem ameller niyetlere göre degilmidir!!!bana çarşaflılar hep itici gelmiştir yanlış anlamayın yaratılanı yaradandan ötürü severim ama çogunluk böyle görüyo onları,bende çok üzülüyorum onlar hakkında kötü düşünenler çogaldıkça!biliyorum ki onların amacı allah ve din sevgisini daha yakından yaşamak.çarşaflıların amacıda zaten itici görünmek ama erkeklere! ama ne yazıkki çogunun kocaları aynı hassasiyette degil! ben çok tanık oldum! :-[ renkli eşarp konusuna gelince;açık olmaktan iyidir eşarbın rengiyle dikkat çeker diyorsunuz ama adam belki siyah renkten hoşlanıyor!herkezin zevki bir degil ki,bu dikkat çekme konusu göreceli oldugundan eşarp takanların kendi zevkine bırakmak daha iyi bence!hem böyle kapanma konusunda derinlemesine inersek insanın kapanası olsa bile kapanmaz.adamı kapanmaktan soguturuz!peki bunun günahını nasıl öderiz olaya bide bu yönünden baksanız! at gözlügünüzü çıkarsanız! çarşaf yada çarşafa yakın giyim diye diye diretip en dogru yolu benimsetim en sevaplıya ulaştırayım derken bi bakmışsın adam _amaaaan kapanmayla ne uğraşacam çok zor bişeymiş diyip açılıp saçılıp gitmiş !! eee bunun günahından nereye gidecegiz söylermisiniz.içinde allah iman sevgisi olan zaten kendince en dogru yolu görecektir.allah akıl vermiş isteyen herkez kendi yolundan allaha ulasır.mesheplerde öyle hangi birine yanlış diyebilirizki.farklı meshep ama hepsi aynı yola çıkıyo! bende kapalıyım ama çarşaflı degil eşarp, tunik,ve uzun etek takılıyorum.ustünü bol giydigin zaman eşarbı yaymaya gerek yok bence.kuranda söylenmek istenen üst bölgenin dikkat çekmemesi açısından örtünmesi ama illede eşarbı yayın demiyoki saçın ve boynun görünmesin kıyafetlerin dar olmasın okadar yani!biliyorsunuzki dar kıyafet de giysili çıplaklıktır!!!




değerli kardeşim öncelikle bu kadar hiddetlenme nedeninizi anlayamadım. bir soru sormuşsunuz ve diğer kardeşlerimiz de yardımcı olmaya çalışmışlar.bu cevabı verirken de görüşünü herkes Kur'anı Kerimden yada Hadis_i şerifelerden yola çıkarak araştırıp söylemiş yanılmıyorsam...siz tuniğinizi, eteğinizi giyip eşarbınızı tuniğinizin içine koyabilirsiniz(yanlış anlamayın ben de bu tarz giyiniyorum) ancak gerçekleri de gözardı edemezsiniz.bunu gerçek olup olmadığına inanmakta da hürsünüz ancak sizin gibi giyinen biri olarak ben de diğer arkadaşlarımın verdiği cevaba katılıyorum(çarşaf boyutunu bilmiyorum ancak eşarp pardesünün dışında olmalı)bu işin olması gereken, takva boyutu..siz nekadar uyarsınız sizin bileceğiniz iş..açıkçası ben buna uyamamanın kendi eksikliğim olduğunu düşünüyorum..herkes nefsiyle savaş içinde pardesüsünü giyip eşarbını dışarı çıkaran kapalı bayan benim gözümde bir zafer kazanmıştır ve ben ise onun savaşını veriyorum nefsimle..umarım anlatabiliyorumdur ne demek istediğimi..
yeni kapanmaya çalışan birine çarşaf yada pardesüyü dayatmak zaten yanlış bir yol olur.ancak doğruyu söylememek başlı başına bir meshuliyettir.bakarsınız yeni kapanır sonra tunik giymeye başlar sonra pardesü giyer sonra eşarbı dışına çıkarır, önemli olan nefisle mücadele edebilmek, takvaya ulaşabilmek...
sürçü lisan ettiysem affola
Allah emanet olun...


ustünü bol giydigin zaman eşarbı yaymaya gerek yok bence.kuranda söylenmek istenen üst bölgenin dikkat çekmemesi açısından örtünmesi ama illede eşarbı yayın demiyoki saçın ve boynun görünmesin kıyafetlerin dar olmasın okadar yani!


..mi acaßa?

Mümin kadınlara da söyle:
Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar;
namus ve iffetlerini esirgesinler.
Görünen kısımları müstesna olmak üzere,
zinetlerini teshir etmesinler.
Baş örtülerini,
yakalarınızın üzerine (kadar) örtsünler.

[ Nur Suresi -31 ]


SeLam ve dua iLe..

efsun kardeş benim anlatmak istedigim farklı,kuranda tabiki öyle yazıyodur ben bunu degiştiremem zaten ama kadınlar üzerlerine eşarbı yayınca iyi başka birşey atıyorum şal yayınca kötümü oluyor.yani eşarpla aynı bollukta başka bir şeyde olabilir,taaa ozamanlar şal mı vardı yada günümüzdeki kadar çeşitlimiydi kıyafetler kuranda hepsi teker teker yazılabilirmiydi!eşarbın üst kısımdaki işlevini görebilecek kıyafetler eşarp yaymanın yerine geçebilir anlatabiliyormuyum!!! ;) ben çarşaf kötüdür demiyorum ama farz degildir!kadınlar zorunlu degildir buna.allah her tarafınızı kapatın demiyorki farz kıldıgı yerler var sadece!ama her yerinide kapatan kadınların kendi bilecegi şey.bu kötüdür demiyorum!farz olan yeterli olandır!asıl olandır!üzerine katmak isteyen yani sünnet yapmak isteyen kendi arzusuyla yapar allah illede sünnet işleyin diye farz koşmamışki!ama yapmak çok sevaptır!yani çarşaf da farz degil giymemek günah degil!farzlar yerine getirilsinde hangi çul parçasıyla getirilirse getirilsin! ayrıca şu ayrıntıda var degerli kardeşlerim kadınlar eşerbını dışarıya saldıgında rüzgar eşarpları bayrak gibi sallıyo,o eşarbın hacimle dans etmesinden erkekler etkileniyorlarmış yemin ediyorum bunları sizin iddeanızı çürütmek istemiyorum duyuyorum görüyorum!ayrıca kaç pardüselinin eşarbının rüzgardan tersine döndügüne, boneye bağlanmış saçın oldugu gibi göründügüne ve ense ve boyunun oldugu gibi göründügüne şahit oldum bu mu en doğru olan?hadi diyin bakalım allahın rüzgarı günah olmaz diye! saçmalık olur dimi bu? allah belki o rüzgarla eşarbın dışarıya salınmasının ne kadar dogru olup olmadıgını göstermek için rüzgarı görevlendirdi!halbuki o kadın eşarbını kıyafetinin içine soksa ve üzerine şal geçirse o eşarp açılabilirmiydi sizce!bu arada çok sert konuşmuyorumdur umarım benim konuşma tarzım bu lütfen art niyet aramayın,kimseyi kırmak istemem bu arada türbanlı arkadaşlar yavaş yavaş istedigimiz oluyor üniverstede türbanı artık görecegiz allahın izniyle YAŞASIN:) hepimizin gözü aydın

Ahzab Suresini 59.Ayet-i kerimesindeki ''CİLBAB'' ayeti;tesettürün keyfiyetini,manto ve başörtüsünün şer'i bir tesettür olmadığını gayet açık bir şekilde beyan ettiği halde;bu asırdaki ekser insanlar gaflet, iğfal, gelenek, görenek ve cehalet gibi sebeplerle böyle bedihi bir meselede bile aldanmakta; hatta geniş bir mantonun da tesettür yerine geçebileceğini iddia etmektedirler. Onların temeldeki hataları,ayetin sadece ''setr-i avret''i emrettiğini zannetmeleridir.Halbuki ayet,''setr-i avretle beraber,asıl setr-i zineti emretmektedir.Ayetin manasını anlamak için,nazil olduğu zamana fikren gitmek lazımdır.Şöyle ki;

Bu ayet-i kerime Medine'de nazil olmuştur.O zamanki Arap kadınları,setr-i avrete riayet etmekteydiler.Yani,başörtüleri ve elbiseleri vardı.Cilbab ayeti,Müslüman kadınların başörtülerini ve elbiselerini örtmeleri için nazil olmuştur.Demek,''cilbab'' ayetinin nüzul sebebi, sadece setr-i avret için değil,belki kadının-yüz dahil-baştan ayağa kadar bütün bedenini ve başörtüsü,elbise ve zinetlerini setretmek içindir.

Böylece cilbab ayeti;Müslüman kadınların,giydikleri elbiseler cinsinden olmayan başka bir örtü ile örtünmelerini ve Kur'anın nazarında zinet kabul edilen elbiselerini de o örtüyle örtmelerini emretmektedir.Üstteki örtünün alttaki elbise ile aynı cinsten olmasıyla,yani elbisenin üstüne bir başka elbise giymekle tesettür emrinin yerine gelmeyeceği açıktır.Eğer Kur'anın tesettür emri bu şekilde olsaydı;bu durumda Kur'an-ı Hakimin bu emri-haşa-abes olurdu.Manto ise;bluz,kazak,ceket ve etek gibi bir elbisedir.Çünkü,''elbise'' giyilen ve süs sayılan ve onunla setr-i avret yapılan şeydir.''Örtü'' ise;giyilmeyip, başın üstünden sarkıtılarak,bütün beden ve elbiselerin onunla saklandığı şeydir.Bu mavzuun daha iyi anlaşılması için şöyle bir izahat getirilebilir:Bir kadın manto giyse ve başörtüsü taksa;setr-i avret tahakkuk etmiş olur ve onunla namaz kılabilir.Fakat namahrem erkeklere karşı onunla tesettür etmiş sayılmaz.Ancak,baştan ayağı kadar bütün vücudu örten,şeffaf ve ince olmayan,vücud hatlarını belli etmeyecek derecede geniş olan,zinet özelliği taşımayan,erkeklerin nazar-ı dikkatlerini celbetmeyen ve erkeklerin elbiselerine de benzemeyen bir '''örtü''' ile ''örtünürse'' tesettür etmiş olur.

''Cilbab'' kelimesi hakkında :Milhafe,yani çarşaf,vücudu baştan ayağa kadar örten bir örtü;mikna'a,yani peçe,başörtüsünün üzerinden örtülen rida;kadının elbisesinin ve başörtüsünün üzerinden büründüğü çarşaf.(Bu açıklamalar,''Cilbab'' kelimesinin pek çok tefsirden çıkarılan tarifinin özetidir.)
Ortak özellik;''Cilbab''ın ''giyilen'' den çok ''bürünülen ve normal elbisenin üzerine ''örtülen'' bir ''örtü'' olduğudur.

Son Sözüm:

Ma'lum olsun ki;kadınlara çarşafı farz kılan cilbab ayeti nazil olunca,başta Peygamber Efendimiz(asm)'ın ezvac-ı tahiratı olmak üzere,bütün sahabe-i kiramın hanımları ve onlardan sonra gelen bütün müslümanların hanımları,Üstad Bediüzzaman Hazretlerinin ifadesiyle;bin üç yüz elli sene boyunca bilfiil çarşafa bürünmüşlerdir.Ancak,kılık-kıyafet inkılabı ile beraber,Kur'an-ı Azimüşşanın kadınlara farz kıldığı bu tesettür-i şer'i olan çarşaf kaldırıldı.Onun yerine,şer'an zinet sayılan ve üzerleri çarşafla örtünmeleri gereken ''manto ve başörtüsü'' ikame edildi.Üstad Bediüzzaman Hazretleri hayatta iken ve ''Tesettür Risalesi'' ni yazdığı devirde resmen baş açıklık yoktu.Çarşaf yerine manto ve başörtüsü getirilmişti.Üstad Bediüzzaman Hazretleri,açık saçıklık ile değil;manto ve başörtüsü ile,yüzü açık bırakma bid'ası ile mücadele etti.Çünkü,kılık kıyafet inkılabı,çarşafa karşı yapılmıştı.Bu kıyafet,yani manto ve başörtüsü,1960 Cemal Gürsel inkılabına kadar devam etti.Daha sonra açık saçıklık yayıldı.Hatta,okullarda okutulan ders kitablarında,Kur'anın farz emri olan çarşafın kadınlar için bir esaret alameti olduğu, onun yerine ikame edilen manto ve başörtüsünün ise;güya kadınlar için hürriyet ve serbestiyet alameti ve medeniyyeti-sefihenin mahasini olduğu ''fotoğraflarla'' gösrterilmiş;böylece bin üç yüz elli seneden beri devam edegelen Kur'anın bu hükmüne karşı muaraza edilmiştir.Dolayısıyla,sadece ders kitablarındaki fotoğraflara bakılsa bile,tesettür-i şer'inin çarşaf olduğu,manto ve başörtüsünün ise onun yerine ikame edildiği bedaheten görülecektir.

Mümine hanımın çarşaf hususunda Kur'an'ın emrine tabi' olmalarını;tabi' olamayanların ise;çarşafın farz olup aksinin haram olduğuna inanıp -kebairle alude olsalar da-iman dairesinde kalmalarına,ve nedametle afvlarını Allah'tan istemelerine, Rabb-i Rahimimizden niyaz ederim.

Cilbab, erkeklerin de, kadınların da giydikleri bir elbise, bir gömlektir.

Zevacir ve Berika'daki hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Haramdan cilbab [gömlek] giyen erkeğin namazları kabul olmaz.) [Bezzar]

(Haya cilbabını [örtüsünü] çıkarandan [aleyhinde] söz etmek gıybet olmaz.) [Beyheki]

Bu hadis-i şeriflerde bildirilen cilbabın çarşaf demek olmadığı, herhangi bir örtü olduğu açıkça görülmektedir. Cilbabın çarşaf değil, dış elbise olduğu tefsir kitaplarında da yazılıdır. Birkaçı şöyle:

Cilbab, baş örtüsünden daha geniş ve gömlekten kısa olan örtüdür. Yüzü ve bedeni örten her örtüye denir. (Ebüssü'ud tefsiri)

Cilbab, kadınların giydileri tek parça örtüdür. (Celaleyn)

Cilbab, göğse kadar inen baş örtüsüdür. (Ruh-ul-beyan)

Cilbab, bedeni baştan aşağı örten çarşaf, ferace, car gibi dış kisvedir. (Elmalılı)

Cilbab, dışa giyilen örtüdür. (Tibyan)

Cilbab, milhafe, uzun entari veya baş örtüsü demektir. (El-Envar)

Nur suresinin 31. ayet-i kerimesinde, (Kadınlar, baş örtülerini yakalarının üzerine örtsünler) buyuruluyor. Eğer kadınlar çarşaf giyselerdi, baş örtüsünü yakanın üzerine örtmekten bahsedilmezdi.


görüşlerinize saygı duyuyorum ama eşarbı çarşafın içine sokmak biraz aşırıya kaçıyor!böyle bir şart yok dinimizde çarşaf giymek sünnettir ayrıca.eşarp takıp montu üzerine çekmekte çok dogaldır bir kapalı için ayrıca!çok ince ayrıntılara takılıp da asıl görevimizi unutmayalım.hem ameller niyetlere göre degilmidir!!!bana çarşaflılar hep itici gelmiştir yanlış anlamayın yaratılanı yaradandan ötürü severim ama çogunluk böyle görüyo onları,bende çok üzülüyorum onlar hakkında kötü düşünenler çogaldıkça!biliyorum ki onların amacı allah ve din sevgisini daha yakından yaşamak.çarşaflıların amacıda zaten itici görünmek ama erkeklere! ama ne yazıkki çogunun kocaları aynı hassasiyette degil! ben çok tanık oldum! :-[ renkli eşarp konusuna gelince;açık olmaktan iyidir eşarbın rengiyle dikkat çeker diyorsunuz ama adam belki siyah renkten hoşlanıyor!herkezin zevki bir degil ki,bu dikkat çekme konusu göreceli oldugundan eşarp takanların kendi zevkine bırakmak daha iyi bence!hem böyle kapanma konusunda derinlemesine inersek insanın kapanası olsa bile kapanmaz.adamı kapanmaktan soguturuz!peki bunun günahını nasıl öderiz olaya bide bu yönünden baksanız! at gözlügünüzü çıkarsanız! çarşaf yada çarşafa yakın giyim diye diye diretip en dogru yolu benimsetim en sevaplıya ulaştırayım derken bi bakmışsın adam _amaaaan kapanmayla ne uğraşacam çok zor bişeymiş diyip açılıp saçılıp gitmiş !! eee bunun günahından nereye gidecegiz söylermisiniz.içinde allah iman sevgisi olan zaten kendince en dogru yolu görecektir.allah akıl vermiş isteyen herkez kendi yolundan allaha ulasır.mesheplerde öyle hangi birine yanlış diyebilirizki.farklı meshep ama hepsi aynı yola çıkıyo! bende kapalıyım ama çarşaflı degil eşarp, tunik,ve uzun etek takılıyorum.ustünü bol giydigin zaman eşarbı yaymaya gerek yok bence.kuranda söylenmek istenen üst bölgenin dikkat çekmemesi açısından örtünmesi ama illede eşarbı yayın demiyoki saçın ve boynun görünmesin kıyafetlerin dar olmasın okadar yani!biliyorsunuzki dar kıyafet de giysili çıplaklıktır!!!


başörtüsü omuzları örtecek
saçlar topuz şeklinde toplanmayacak
ilgi çekici renkli eşarplarda eftal deil




8)


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com