Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


acil cevap gerek..

Ana rahmindeki bir ceninin 2,5 aylıkken ölse cenaze namazı kılınırmı?

Abdullah ibni mesud r.a rivayet ediyor.resulullah (sav) şöyle buyuruyor.

biriniz anne karnında kırk gün bekledikten sonra alaka olur.Kırk gün bekledikten sonra mudga olur.Kırk gün sonra bir melek gelir.itaatli bir kulmu isyankar bir kulmu erkekmi kızmı olacağını yazar.

şu hadiste sorunuza cevab varmıdır acaba bilemiyorum ama araştıracağım bakıyorum bu kendi fikrim belki soruya net bir cevab gelir

cenaze namazının kılınması için erkek mi dişi mi belli olması gerekir,

bu da 4. aydan sonra olur,yani elleri ve ayakları ve cinsel organ oluşumu,

bu yüzden 4. aydan önce ölen çocukların düşük olsun,anne karnında ölüp cerrahi müdahale ile alınsın namazları kılınmaz,(hanefi fıkhına göre)

bir bez parçasına sarılıp toprağa gömülür,

bir de gurresi verilir,

islam da can hakkı önemlidir,

bu yüzden hangi yolla düşerse düşsün düşen çocuk için gurre denilen ve hanefi fıkhına göre 200 gr altına denk olan bu miktar anne ,baba veya diğer şartlardan kaynaklanan düşüklerde affedilme ümidi ile verilen bir para,

sayın hak yolcusu hadisi okuduysanız bu sorunuza net bir cevab alabilirsiniz bu arada cepni kardeşimde soruya cevab vermiş 120.ci günde melek gelir itaatli bir kulmu iisyankar bir kulmu erkekmi kızmı olacağını yazar.burada görüyoruzki 120.ci günde yani 4.ayda ruhi yaşantı veriliyor

müttallim hocam kilinmaz diyor.henüz ruh gelmemistir

2,5 aylık zaten çok küçük.Cenaze namazı kılnıması için bebeğin doğduğunda ya sesi ile yada hareketi ile yaşadığını belirten bir hareketinin olması lazım.O takdirde kefenlenir ve namazı kılınır.Ölü doğan bebeğe ise abdest aldırılmaz, namazı kılınmaz.Sadece yıkanır ve bir beze sarılarak defni yapılır.

bir de gurresi verilir,

islam da can hakkı önemlidir,

bu yüzden hangi yolla düşerse düşsün düşen çocuk için gurre denilen ve hanefi fıkhına göre 200 gr altına denk olan bu miktar anne ,baba veya diğer şartlardan kaynaklanan düşüklerde affedilme ümidi ile verilen bir para,


Kendisi düşen çocuğa gurre verilmez diye biliyoruz.Gurre kürtaj yapılarak, yada başka biri tarafından darp yolu gibi çeşitli sebeplerle düşmesine sebep olan kişi tarafından verilir.Yani kasti bir durum vardır.Ama tam tersi mesela annede yada bebekte rahatsızlık vardırda bundan dolayı düşük olmuştur.Yani kasti bir durum olmadan kendisi ölen yada düşen çocuk bu hükme tabidir diyemeyiz.Siz bu şekilde emin bir yerde okudunuz yada işittinizmi? Verilir yada verilmez diye mesul olmayalım. :-[

Ben aslında akika kurbanını merak ediyorum.Çocuğa şükür için kesiliyor ama vefat eden bebekte sonuçta Rabbimiz vermiş kesilmesi uygunmudur diye merak ediyorum.

hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim kardeşlerim notlarınızı ilettim..

geçen sene buna benzer bir konu ile karşılaştık ,

işin bir takvası birde fetvası vardır ya bu konuda da öyle galiba,

zira anne ne yaptığına bazen dikkat etmiyor,

doktor yatacaksın diyor sabahtan akşama ev işi yapıyor,

afedersiniz eş ilişkisi yasak diyor,beyler tınlamıyor,

kayınvalide ben 7 tane doğurdum,pek nazlandın diyor,

geçen sene yaşadığımız olayda önce gerekmez dediler,

sonra araştırınca şöyle bir olay çıktı,

kayınvalide kapı çalınınca geline bak gelene müsait değilim diyor,

gelin kapıyı açıyor,tüpçü,tüpü alıp mutfağa götürüyor,akşam düşük yaptı,

sonuçta ne olduğu bilinemeyeceği için vebalden kurtulmak için gurre verilmesinin hayırlı olacağı kanaati hasıl oldu,

yani özetle kılınmaz lakin çocuk dünyaya gelirde yaşama eseri görüldükten sonra ölürse kılınır
ama görünmezse kılınmaz


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com