Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


kırmızı giyilir mi?

Efendimizin kırmızı giymeyi men etiğine dair her hangi bir kaynak var mı? Cevap acil olursa sevinirim Teşekkürler

selamun alykm..
kardeşim;
efendimiz bi gün kırmızı elbise giyen bi sahabeyi görüyo ve onu çıkarmasını istiyo..
sonra o sahabi elbiseyi çıkarıp yırtıyo çöpe atıyo..
sonra efendimiz elbiseyi ne yaptın diye sorduğunda yırtıp attığını sölüyo..
efendimizde;
bari bir kadına verseydin o giyseydi,israf olmasaydı buyuruyır..
yani erkeklerin değil de kadınların giymesi daha uygun görülmüştür...

Buradan bayanların giymesinin bir mahsuru olmadığını anlıyorum.Daha farklı bilgileri olan varsa bekliyorum.Teşekkürler

Âlimlerden bâzıları, sarı, zaferan ve kızıl renkli elbise giymeyi mekruh saydı. Bâzıları da bir sakınca olmadığını söylediler.
Onu mekruh sayanların delili, aşağıdaki rivayetlerdir. Eyyûb, Nafî yolu ile gelen rivayette; ibn Ömer (r.a.) şöyle anlatır.
- Resûlullah (s.a.v.) bize sarı ve ibrişimli elbise giymeyi rukuda Kur'ân okumayı yasak etti.
Hasan Basrî (r.a.), Resûlullah (s.a.v.)'ın şöyle buyurduğunu anlattı
- "Kırmızı giymekten sakının.Çünkü, kırmızı şeytanın süsüdür. Kırmızıyı şeytan sever."
Amr b. Şuayb, babası yolu ile gelen rivayette; dedesin dediğini anlattı:
- Sarı boyalı bir kaftana bürünmüştüm. Resûlullah (s.aA hâlde görünce yüzünü çevirdi. Hemen gittim; onu çıkarıp yaktım.Başka bir şey giyerek gittim. Resûlullah (s.a.v.) sordu:
- "O kaftanını ne yaptın?"
- Benden yüz çevirdiğini görünce onu çıkarıp yaktım, deyr buyurdu:
- "Onu, kadınlarından birine vereydin."
Kırmızı giymeyi mubah sayanların delili ise, aşağıdaki rivâyetlerdir.
Vekî', Süfyan, Ebû Ishak yolu ile gelen rivayette; Berra : (r.a.)'in şöyle dediği anlatılır:
- Kırmızı elbise içinde, Resûlullah'tan daha güzelini görmedim.
Kâ'b b. Ucre'nin azatlı kölelerinden bâzısı şöyle dedi:
- Resûlullah (s.a.v.)'ın ashabından dört beş kişiye rastladım sarı boyalı elbise giyerdi.
Vekî, Mâlik b. Muavvel'in şöyle dediğini anlatır:
Şâ'bî'yi gördüm; kırmızı bir kaftana bürünmüştü.

Sahih olan birinci görüş Ebû Hanîfe'nin görüşü idi Biz de bu yolu tutarız. İhtimal ki, Resulullah (s.a.v.) yasak etmeden önce kırmızı giymiştir.
Sahebenin giydiğinine dair rivayet ise bizi ilzam etmez. Çünkü onların ashaptan kimler olduğu açıklanmamıştır. Oysa ki, Hz. Ömer (ra ) ve Hz Ali den kırmızı giymenin yasak olduğu rivayeti gelmiştir.
Tutulacak yol da budur.
Şâ'bî'den anlatılan rivayet ise, kadılıktan kaçtığı için giymiştir (O, sarı giyinir, satranç oynardı. Çocuklara, gençlere katılır, fil görmeye çıkardı. (Bostanü'l-Arifin)

tuna kardeşimizin söyledigi daha açıklayıcı olmuş.kırmızı çok dikkat çekici bir renk,ilgi çekici,dışarda giymek uygun olurmu bilemicem...
paylşm için tşkkrlr

bayanlar için bir mahsuru olmayabilir bence çok dikkat çekici bi renk

Elbisenin süslü olmaması:

Elbisenin bizzat kendisi süslü olmamalıdır.C.Hak şöyle buyurmaktadır'Mü'min kadınlarada söyle.gözlerini haramdan sakınsınlar,ırzlarını korusunlar.görünen kısımları müstesna olmak üzere,zinetlerini teşhir etmesinler...gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar.(dikkatleri üzerlerine çekecek şekilde yürümesinler.)Ey Mü'minler!Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz.(Nur.31)

Ayeti kerimedende anlaşıldıgı gibi,kadının tesettüründeki amaç,kendisini teşhir etmesi degil,gizlemesidir.Erkeklerin dikkatini çekmek veya zinetlerinin belli olmasını saglamak için kadınların ayaklarını yere vurması yasaktır.

Kadının dikkatleri üzerine çekmek ve herkesin gözünün üzerinde olmasını saglamak için kadınların ayaklarını yere vurması yasaktır.

Günümüzde müslüman kadınların kılık kıyafetinde büyük bir degişim yaşanmaktadır.Allah(c.c)ın tesettür emrine uygun olarak giyindigini idaa eden kadınlar ve kızlar,kıyafetlerinin dar olmasına,elbiselerinin vücutlarının altını göstermesine veya bedenlerinin hatlarını belli etmesine ve giydikleri kıyafetten dolayı,insanların dikkatini ve ilgisini çekmelerine aldırmadan,sokaklarda fütursuzca gezmektedirler.

Son yıllarda genç kızların tesettüre yönelmeleri nedeniyle bu alanda da bir sektör oluşmuş ve çeşit çeşit kıyafetler mütesettir kadınların begenisine sunulmuştur.Ancak bu tanıtımlarda doz aşıldıgı için müslüman kadında tüketim çılgınlıgına dahil olmuştur.Yine tesettür adına piyasaya sunulan kıyafetler,İslam'ın istedigi örtünmeyi gerçekleştirmekten uzak,sadece ticari amaçlarla üretilmektedir.

Tesettür defilelerinin çıkışıyla birlikte müslüman hanımlarda tesettür modasıyla tanışarak,daha fazla tüketici konumuna düştüler.

Bu durumdan kurtulmanın yolu,islamın tesettüre getirdigi ölçülere tabi olmaktır.

Yukardada zikredildigi gibi,kadının elleri ve yüzü dışında bütün bedenini örten,altını göstermeyen,kendine yakışan bol bir kıyafet giymesi gerekir.Kıyafetinin dikkat çekici renk ve modelde olmamasına da dikkat etmelidir.gösterişli,süslü kıyafetleri evinde eşi için giyinmelidir.kendini begendrmesi gereken tek kişi eşidir.onun içi bu hususa dikkat etmelidir.

Yani kısacası islam bize degil biz islama uyacagız....

umarım açıklayıcı ve anlaşılır olmuştur....

leyya kardeşimin söylediklerine katılıyorum,kırmızı da dahil bütün renkler Allahın dır,gerçek mümin dengelidir.neyi nerede nasıl yapacağını bilir,bu herşey için geçerlidir...mümin in yaptığı işte ölçüsü Allahın ölçüsüdür!..çevrenin veya benliğin ölçüsü değil.!
acizane fikrimdir,saygılarımla................

:)tşkkr edrim kardeşim... :)

yorumlarınıza teşekkür ederim ancak ben evde giymeyi sormuştum


Dini Sorular ve Cevaplar

MollaCami.Com