... ... ...

“Allah’ın kullarını
kadınlar dünyaya getirdiği için
kadınlar erkeklere nazaran
biraz daha değerlidirler
ama asıl olan eşitliktir.
Şunu unutmayın
Allah insanları iyiler ve kötüler
olarak ayırır sadece.
Ve sizde
iyilerden olmaya bakın ki
Allah katında
değer kazanabilesiniz.”


xxx


“Yırtıcı hayvanların
diğer hayvanlara saldırmaları
ve yemeleri,
kendi yavrularını ise korumaları,
sevgi
ve şefkat göstermelerinde
tabi ki
Allah’ın bir kudreti vardır.”


xxx


“İnsanlar Peygamberler hakkında tereddüte düştüler
ve bunlar dediler gerçektende
peygamberler mi acaba
nasıl anlarız ki biz bunu dediler?
Kendini üstün görenlerden,
cinsellik gibi zaafları olanlardan,
yani kısaca kötülük hâlinde olanlardan
peygamber mi olur?
Peygamberler gayet sıradan
bir yaşam sürerler
ve iyilik hâlindedirler,
insanlarada iyiyi doğruyu
güzeli öğretirler.
Birileri çıktı peygamber olduklarını
söylediler kendi kendilerine.
Kendilerini diğer insanlardan
üstün gördüler,
etraflarında
hizmetkârları filan oldu,
farklılık hâlinde oldular
ve cinsellikte oldu
etraflarında cinsellik için kullandıkları
güzel cariyeleri oldu,
doğruları yeterince söyleyemediler
çünkü gerçektende
peygamber değillerdi
ve kötülük hâlindeydiler.
Şimdi insanlar deseler ki.
Yâhu bu uçkuruna bile hâkim
olamayan kötü kişilerden
nasıl peygamber olur deseler
haklılar mı? Haklılar tabi ki.
Sizler nasıl bir sahtekârsınız öyle
dünyanın zevklerini
daha dolu dolu yaşayabilmek
için peygamber sıfatına
bürünüyorsunuz.
Şimdi biri çıkıp dedi ki.
Ne üstünlüğü
ben sahibine itaat eden zavallı
bir köleyim
yani Allah’a itaat eden zavallı
bir köleyim
evet ben
Allah’ın
kölesiyim dedi
ve özünde oldu
yani insan olarak kaldı,
dünyanın cinsellik gibi
aşağılık zevklerine kendini kaptırmadı
ve her ne pahasına olursa olsun
Allah’a itaat etti.
Şimdi bu özünü bozmayan insana
nasıl şeyler verilsin ki
ondan değerli olsun.
Keşke olsada
ondan değerli bir şey
verilse ona
cennet bile değersiz kalır
onun yanında.
Ondan değersizler
zaten ona bırakıldı
ne varsa hepsi onundur,
o Allah’ın istediği gibi
bir insan oldu
ve yollar onundur,
yollar ona açıktır
bütün yollar.
Allah’ın sevdiği kulunu
ve sevdiği kullarını
görün
ve onlar gibi olmaya bakın.
Şunu unutmayın
sizde Allah’ın
sevdiği kullarından biri
olabilirsiniz
ve Allah’ın yanında
değer kazanabilirsiniz.
Peygamberlere gelince
peygamber olarak bilinen bazı kişiler
gerçektende peygamber değillerdir,
size söylediğim hâlde olanlar
gerçektende peygamberdirler
ve sadece onları
peygamber olarak görün.
Zaten yaşam tarzından
kimin peygamber olduğunu
kimin peygamber olmadığını
anlamak zor değildir.
Şunu unutmayın
her şeyde gözünüzü açın,
Allah gözünü açan
akıllı kullarını
sever.”


xxx


“Sevgi doğru yoldur
mecbur kalmadığınız müddetçe
yani nefsimüdafa dışında
hiç kimseyle savaşmayın
ve daima barış, birlik, beraberlik,
kardeşlik, yardımlaşma içinde olun
ve birbirinizi sevin,
sevgi yolunda ilerleyin.”


xxx


“Öyle adamlar vardır ki
ibadetlerini filan yaparlar
ve görende der ki
yahu şu adamlara bakın dini bütün
veli adamlar
helal olsun beee derler.
Ama gel gelelim üç gün bile nefislerine
(cinsel nefis) hâkim olamazlar.
Boşverinsene siz ne dindar adamı
bu zaaf sizi cehenneme götürür.”


xxx


“Kötü kişilerle savaşmadan önce
onları iyi yapabilmek için savaşın.
Ancak bildiğini okuyup
kötü olmaya devam edenlere karşı
adaletli bir şekilde savaşın.”


xxx


“Bizler günahlardan arınmış bir hâlde
Allah’a diz çökeceğiz,
ellerimizi açıp
Allah’a dua edeceğiz
ve Allah yolunda ilerleyeceğiz.”


xxx


“Birileri kötü yollara sapsalarda
siz sapmayacaksınız
ve şöyle diyeceksiniz.
Bu yollar bize uymaz
bizim yolumuz
Allah yolu diyeceksiniz
ve
kurtuluş hâlinde
olmuş olacaksınız.”



xxx


“Gıybetçilere
aldanıpta
insanları yargılayanlarda
gıybet etmiş sayılırlar.
Ve gıybet (yüzüne karşı yada
arkasından
insanları küçümsemek,
olumsuz yönde eleştirmek
ve rencide edecek tarzda
çekiştirmek)
büyük günahlardandır
ve Allah
büyük yada küçük olsun
günah işleyenleri sevmez.
O Allah ki
günah işlemeyenleri
ve iyi hâlde olanları
sever.”


xxx


“Ben
bu dünyada
yaşamak
ve ölmek
yada kendimi dünyanın
kötü zevklerine kaptırma
telaşı içinde değilim,
Allah’a itaat etme
telaşı içindeyim.
Ve tabi ki
sizde bu telaş içinde olun ki
kurtuluşa
erebilesiniz.”


xxx


“Ben insanlara
ırkına, diline, mevkisine,
zenginliğine
ve fakirliğine göre
değer vermem,
ben insanlara
insan oldukları için
değer veririm.”



...



Âşık Prens

(kuzey taşdurmaz ; şair yazar)

kuzeytasdurmaz.com