Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


AiLEDEKİ ŞİDDET OKULA YANSIYOR “AİLELER NE YAPMALI”


“SÖZLE ŞİDDETE MARUZ KALAN ÇOCUK İÇİNE KAPANIR”



Çocukların düşüncelerine değer vererek sorunlarıyla yakından ilgilenilmesini tavsiye eden Nihal Akın, şunları kaydetti: “Eğitimde şiddeti kesinlikle kabul edemeyiz. Çocuk nasıl bir kusur işlemiş olursa olsun, dayakla cezalandırılmamalıdır.

Sözle şiddete maruz kalan çocuklar içine kapanmakta, herkese karşı kin ve güvensizlik beslemektedir. Bu sebeple çocuğu rencide edecek konuşmalardan kaçınılması büyük önem taşımaktadır.”


“FİZİKSEL İSTİSMARDAN ŞÜPHELENİN”

Şiddetin, fiziksel, duygusal ya da cinsel olarak görülebileceğini belirten Akın, fiziksel şiddette, fiziksel istismardan şüphelenilerek, yaralanma bölgesine dikkat edilmesi uyarısını yaptı. Ayrıca, yapmak istemediği bir şeyi yapmaya razı etmek için duygusal şiddet kullanılabileceğini kaydetti.

Şiddete ya da istismara maruz kalan çocukların okula gitmek istememe, bahane üretme, derslerinde başarısız olma gibi olumsuz sonuçlar gösterdiğini ifade eden Akın, şöyle devam etti: “Kendine olan güveni zayıftır. Sürekli tetiktedir, geceleri uyuyamaz, kâbuslar görür ve içine kapanır.

Sıkıntılarını çevresine anlatmak istemez. Sinirini kendinden küçük çocuklardan ya da kardeşlerinden çıkarmaya çalışır. Asabidir. Vücudunda sebebini söylemediği çizikler, morluklar vardır. İstenmedik davranışlarda, rahatsız eden arkadaşlarına vermek üzere para çalması ya da yalan söylemesi, bulunur.”



“AİLELER NE YAPMALI”

Akın, ebeveynlere şu tavsiyelerde bulundu: “Öncelikle yetişkinler, çocuğu dikkatle dinlemeli ve yanında olduklarını çocuğa hissettirmelidirler. Ona verilecek öneriler mantıklı olmalıdır. ‘Sen de ona vur, senin elin armut mu topluyor?’ gibi öneriler, çocuğun daha fazla istismara uğramasından başka bir işe yaramaz.

Öğrencinin bulunduğu ortamdan ve o arkadaşlarından uzaklaşması, yeni arkadaşlar edinmesi tavsiye edilebilir. Aynı davranışların devam edip etmediğini çocuğa sormak gerekir. Olaylar ne zaman, nerede yaşandı? Kaç kişilerdi, gören oldu mu ve bu konuda bir şey yapıldı mı? Okul yönetimiyle konuşmak ve işbirliği içinde olmak çok önemlidir. Öğretmenle görüşmeli ve neler yapılabileceği hakkında görüş birliğine varılmalıdır.”



“SALDIRGAN ÇOCUĞUN İSTEKLERİ YERİNE GETİRİLMEMELİ”

Saldırgan özellikler sergileyen çocuğun isteklerinin yerine getirilmemesi gerektiğini ifade eden Akın, sözlerini şöyle sürdürdü: “Dayakla cezalandırıldığında çocuk daha da sinirli olur ve başkalarına zarar verebilir.

ABD’nin Kuzey Carolina eyaletinde bulunan Duke Üniversitesi Çocuk ve Aile Politikaları Merkezi araştırmacıları tarafından farklı kültürel değerlere sahip altı ülkede gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre, hangi kültürel ortamda olursa olsun dayak yiyen çocuklarda şiddet eğilimi daha fazla olurken, endişe oranlarının da arttığı tesbit edilmiştir.
Bu çocukların grup çalışmalarına katılması teşvik edilmeli, isteklerini şiddet yerine konuşarak ifade etmesi öğretilmelidir.”


“EVDEKİ İLİŞKİLERİNİZİ GÖZDEN GEÇİRİN”

Duygularını ifade etmesi yönünde çocukların cesaretlendirilmesini öneren Akın, şöyle konuştu: “Çocuğunuza özellikle, şiddete şiddet ile tepki vermemesi gerektiğini anlatın. Bu tür davranışın çözüm olmayacağını, aksine sorunu daha zorlaştıracağını belirtin. Evdeki ilişkilerinizi gözden geçirin.

Daima onunla iletişime açık olun. Ona vakit ayırın. Çocuğunuzun kendini ifade edici, hakkını arayıcı ve atılgan davranışlarını destekleyerek kendisine güven duyması yönünde destekleyin. Arkadaşları ile ilişki kurmasına ve bu ilişkilerini güçlendirmesi konusunda ona yardımcı olun. Onlarla çeşitli faaliyetler planlaması ve yapmasını sağlayın.

Çocuğunuzun davranışlarını ve etkileşim biçimini gözlemleyin ve gerekiyorsa yeni beceriler öğrenmesine yardımcı olun. Bu konuda okulunuzdaki psikolojik danışmandan yardım alabilirsiniz.”


Yeni Asya Gazetesi


Çocuk Egitimi ve Gelişimi

MollaCami.Com