Bölümler | Kategoriler | Konular | Üye Girişi | İletişim


Araç ve özellikleri " renault fluence privilege 1.5 dci edc "


EDC şanzıman,yakıt ekonomisi ve konfor birarada
RENAULT FLUENCE PRİVİLEGE 1.5 DCİ EDC


DIŞTAN İÇE
Bursa’daki Oyak Renault fabrikasında üretilen ve Megane sedan yerine piyasaya sunulmuş olan Renault Fluence’ın Privilage 1.5 dCi EDC 110 hp versiyonu, satış performansı ile dikkatleri çekti.

Aynı zamanda birçok ülkeye ihraç edilen Fluence’ın 6 kademeli EDC şanzımanı ise özellikleri arasında bence en önemli nokta olarak karşımızda duruyor.

2011 satış rakamlarında Renault Symbol’ün ardından ikinci olarak kendini ispatlamış bir Fluence’ın dış tasarımını en baştan beridir beğenmediğimi söylemem gerektiğini düşünüyorum. Bu sıradışı bir tasarım şeklinde de ifade ediliyor olabilir.

Ancak önemli olan Fluence’ın bu tasarımıyla birlikte ortaya koyduğu yakıt ekonomisi, konforuyla birlikte gelen sürüş keyfi ve tabiî ki EDC şanzımanıdır.

4618 mm uzunluğa sahip Fluence’ın dış tasarımında en dikkat çekici tarafı arka stop grubu gözüküyor. Fluence, büyük boyutlarının verdiği avantajı geniş ve ferah iç mekân olarak kullanıcısına geri veriyor. Aracın 12 cm’lik zemin yüksekliği ve 530 litrelik bagaj hacmi satış noktasında büyük avantaj sağlıyor.

Fluence’ın sürücü koltuğuna oturduğunuzda Megane ailesi ile anlamında fazla bir fark tyok. Fluence, açık renk döşemeleri ve sunroof’un da katkısıyla oldukça ferah bir iç mekâna sahip olmuş.

Renault Card sistemi, yol bilgisayarı, immobilizer, ön koltuk kol dayama, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, katlanabilir arka koltuk sırtlıkları, derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon, direksiyondan kumandalı Radyo-CD-MP3 çalar, AUX girişi, entegre navigasyon sistemi, elektrikli camlar ve yan aynalar, soğutmalı torpido gözü, manuel klima, renkli camlar, refakatçi aydınlatma, otomatik kilitlenen kapılar ve Isofix hem konfor, hem de güvenlik adına iç mekânda ön plana çıkan özellikler olarak sıralanabilir.

İç mekânda olumsuz görüntü veren nokta EDC şanzımanın vites kolu. Görünümü daha estetik bir yapıya sahip olması yerinde olur diyebiliriz. Araçta kullanılan iç malzeme de yeterli kaliteyi sağlıyor.

MOTOR VE PERFORMANS
Test sürüşünü gerçekleştirdiğimiz Fluence, 1.5 litrelik dCi motorunda 4000 d/d’de 110 BG güç ve 2000 d/d’de 240 Nm. tork değeri sunuyor. 6 kademeli EDC şanzımanın milisaniyeler içerisinde vites değiştirdiği Fluence, 0’dan 100 km/s hıza 11.9 saniyede ulaşıyor.

EDC şanzıman sayesinde gücünü neredeyse kesintisiz yere aktaran motorun, yakıt tüketim değerleri manuel vitesli versiyonundan fabrika verilerine göre daha düşük. Fabrika verilerine göre, Fluence 1.5 dCi 100 km’de, şehir içinde 5,5 lt. şehirdışında 4 lt. yakıt tüketiyor. Ancak testimiz süresince yakaladığımız değer ise ortalama 6.1 lt/100 km oldu.

Geleneksel otomatik şanzımanlara göre yakıt tüketimini yaklaşık % 17 oranında azalttığı açıklanan EDC (Efficient Dual Clutch) adı verilen çift kavramalı şanzıman, hızlı vites geçişleri ile performansını başarılı bir şekilde ortaya koyarken, bununla birlikte yakıt tüketiminde cimri davranıyor.

Bu cimriliğinin uzun yolculuklarda arttığını da eklemek gerek. Hızlı vites geçişlerine sahip Fluence, direksiyon sistemiyle sürücüsünü yormuyor.

Yolculuk esnasındaki sessizliği, süspansiyon sisteminin yurdumuz şartlarına uygunluğu ile konfolu bir yolculuk garantisi sağlayan Fluence, sürüş sırasında verdiği güvenle de iyi bir notu hakediyor. Yine iç mekânın sahip olduğu geniş oturma alanı ve diz mesafesindeki başarı Fluence’a konfor noktasında artı puanlar verdiriyor.


TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor: 1,5 dCi , 1461 cc, 4 silindir
Max. Güç: 110 hp 4000 d/d
Max. Tork: 240 Nm 2000 d/d
0-100 km/s Hızlanma: 11,9 s
Max. Hız: 185 km/s

Yakıt : Dizel
Tüketim:
Şehir İçi: 5,2 lt
Şehir Dışı: 4 lt
Karma: 4,4 lt
Test: 6.1 lt /100 km

Boyutlar:
U/G/Y 4620 mm/ 2037 mm / 1479 mm
Bagaj Hacmi: 530 lt
Yakıt Depo: 60 lt
Boş Ağırlık: 1389 kg

NETİCE— Renault Fluence’ın Privilage 1.5 dCi EDC 110 hp, EDC şanzımanı, yakıt noktasında sağladığı ekonomi ve konforla dikkat çekiyor. Ayrıca birçok Renault modelinde olduğu gibi zorlu yol şartlarına göre tasarlanan süspansiyon sistemi, hem konforlu, hem sessiz, hem de rahat bir yolculuk sağlarken, aracın verdiği güven hissi sürüş konforu sağlıyor.

RECEP BOZDAĞ / Yeni Asya Gazetesi


Arabalar

MollaCami.Com